خبرگزاری کار ایران

نگاهی به بیشترین کارت‌های زرد و قرمزی بازیکنان لیگ

با بازیکنان خاص لیگ ایران؛ قوی، خشن و غیرقابل مهار

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۴۱۰

حامد لک، دروازه بان این فصل ماشین سازی به نوعی خشن ترین گلر لیگ در بین رقبای خود است

به گزارش ایلنا،هفته نهایی برای تصمیم گیری برای ادامه یا اتمام لیگ برتر نوزدهم فرا رسیده و به نظر می‌رسد در چند روز آینده ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص مابقی بازی‌های باقی مانده تصمیم گیری کند. هرچند که در این بین یکسری نفع را در اتمام لیگ و یکسری در ادامه آن می‌بینند اما هرچه هست سنگینی کفه به نفع کسانی است که خواهان آغاز دوباره این رقابت‌ها هستند. برهمین اساس و به واسطه بررسی هایی که در این چند هفته در لیگ داشتیم این بار نوبت به خشن ترین بازیکنان این رقابت‌ها تا پایان هفته بیست و یکم است. 

دروازه بان

نگاهی به عملکرد دروازه بان‌های لیگ و بررسی آن‌ها از منظر دریافت کارت زرد و قرمز نشان می‌دهد که حامد لک، دروازه بان این فصل ماشین سازی به نوعی خشن ترین گلر لیگ در بین رقبای خود است. این دروازه بان که عملکرد خوبی در ماشین داشته و توانسته بعد از انتقال از نساجی در این فصل در چندین نوبت به این تیم تبریزی کمک کند در چندین مسابقه هم کارت‌های قرمز و زرد داوران را جلوی دیدگان خود دیده است. این دروازه بان که با محاسبات انجام شده تا هفته بیست و یکم 4 کارت زرد و یک کارت قرمز از داوران دریافت کرده به عنوان خشن ترین دروازه ترکیب 11 نفری آقایان خشن در لیگ نوزدهم تابه اینجای کار شناخته شود.

دفاع ها

در بین مدافعان خشن لیگ و بررسی آمار تمام بازیکنانی که در این منطقه از زمین تا پایان هفته بیست و یکم بازی می‌کنند اسم 4 بازیکن بیش از بقیه بازیکنان به چشم می‌آید. نکته شجاع خلیل زاده، عزیز معبودی، محمد دانشگر و حجت حق وردی 4 دفاعی هستند که بیش از سایر رقبای خود در این بیست و یک هفته کارت زرد و قرمز از داور بازی در جریان مسابقه دریافت کرده اند. حجت حق وردی به عنوان دفاع راست 6 کارت زرد، شجاع خلیل زاده 7 کارت زرد، محمد دانشگر 4 کارت زرد و یک کارت قرمز و عزیز معبودی 7 کارت زرد در طول این میزان از رقابت‌های لیگ نوزدهم از داور دریافت کرده اند. در این بین اما یک نکته جالب در خصوص بازیکانی است که بیشترین کارت زرد را از داور گرفته اند. در این ترکیب اسم سه بازیکن به نام‌های شجاع خلیل زاده، عزیز معبودی و مسلم مجدمی به چشم می‌خورد که به طور مشترک 7 کارت زرد گرفته اند. با این با کمک از اطلاعات سایت متریکا به این نقطه رسیدیم که در بین این سه بازیکن که یکی از آنها (مسلم مجدمی) هافبک است و دو بازیکن دیگر دفاع هستند، شجاع خلیل زاده عملکردی خشن تر داشته است. خلیل زاده این فصل در ۱۴ مسابقه فیکس و یک بازی هم تعویضی برای پرسپولیس بازی کرد که در این مدت ۷ مرتبه با کارت داور جریمه شد تا با طور میانگین هر ۱۸۳.۵ دقیقه‌ حضورش در لیگ، یک کارت گرفته باشد. علاوه بر شجاع همان طور که گفته شد 2 بازیکن هفت کارته دیگر هم هستند که با توجه به دقایق کمتری که شجاع نسبت به مجدمی و معبودی بازی کرده، او متوسط دریافت کارت بالاتری داشته تا به این شکل خشن‌ترین بازیکن لیگ لقب بگیرد.

هافبک ها

آقایان خشن در خط میانی هم دست کمی از دیگر بازیکنان لیگ در دریافت کارت زرد و قرمز ندارند. که در این بین محمد محبی، هافبک ملی پوش گلزن و خلاق زردهای نصف جهان که خیلی زود عملکردش در لیگ برتر به چشم آمد، رکوردار به حساب می‌آید. بازیکنی که در این فصل و تا پایان هفته بیست و یکم 2 کارت زرد و 2 کارت قرمز از داور مسابقه گرفته است. هرچند این رکورد محبی از حیث دریافت اخطار و اخراج از قاضی مسابقه است اما هستند بازیکنان دیگری در لیگ که در این منطقه بازی میکنند و به مراتب بیشتر از او کارت زرد گرفته اند. در این بین همان طور که در قسمت بالا هم اشاره شد، مسلم مجدمی، هافبک جوان نفت آبادان با دریافت 7 کارت زرد، رکوردار به حساب می‌آید و تنها بازی بیشتر او باعث شد که در کنار شجاع و عزیز معبودی عنوان خشن ترین بازیکن لیگ را به دست نیاورد. محمد آبشک، هافبک فولاد خوزستان و احسان حاج صفی در تراکتورسازی دیگر بازیکنان پرکارت زرد رقابت‌های لیگ هستند که هریک با دریافت 6 کارت زرد در جمع هافبک‌های خشن لیگ در ترکیب مدنظر جا گرفته اند.

مهاجمان

این روزها استقلالی‌ها که مثل پرسپولیس شرایط مالی خوبی ندارند، به دنبال رتق و فتق مطالبات شیخ دیاباته هستند که با ارسال نامه‌ای به باشگاه اعلام کرده که در صورت عدم پرداخت حق و حقوقش تا قبل از پایان اردیبهشت به صورت یکطرفه قرارداد خودش را با آبی‌های پایتخت فسخ خواهد کرد. هرچند که مدیران باشگاه اعلام کرده‌اند که این مشکل حل خواهد شد اما بدون شک نبود این بازیکن که در کنار مهدی قایدی یک زوج طلایی و گلزن را تشکیل داده اند، به تیم فرهاد مجیدی لطمه خواهد زد. با این حال نکته جالب در مورد این مهاجم 8 گله استقلال این است که این بازیکن اهل مالی یکی از خشن ترین مهاجمان لیگ تا پایان هفته بیست و یکم به حساب می‌آید و از این حیث با دریافت 4 کارت زرد یک رکوردار به حساب می‌آید. در کنار شیخ دیاباته دیگر مهاجم لیگ که این فصل کارت زرد دریافت کرده، سجاد شهبازاده است. مهاجم سپاهان حتی از شیخ دیاباته هم کارت زرد بیشتر دریافت کرده و با 5 کارت زرد هرچه در گلزنی ناموفق بوده در این خصوص برای خودش رکورد به ثبت رسانده است. شهباززاده تا به اینجای کار و تا پایان هفته بیست و یکم 3 بار توانسته دروازه حریفان سپاهان را باز و برای این تیم موفق به گلزنی شود.

این آقایان هم خشن هستند

در کنار این بازیکنان که توانستیم با آنها یک ترکیب 11 نفره را تدارک ببینیم، هستند دیگر بازیکنانی که در لیگ تا به اینجای کار کم کارت زرد و قرمز دریافت نکرده اند. به این ترتیب محمد ابراهیمی با 6 کارت زرد، وحید حیدریه با 6 کارت زرد، اسلامی خواه با 6 کارت زرد، شهریار مغانلو با یک کارت قرمز و 2 کارت زرد و عیسی آل کثیر با 6 کارت زرد دیگر رکوردداران لیگ نوزدهم تا هفته بیست و یکم هستند که کارت‌های رنگارنگ را از سوی داوران مقابل چشمان خود دیده اند. در این بین شاخص ترین بازیکنان این گروه از بازیکنان عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو هستند که بالاتر از دیگر رقبای مدعی آقای گلی با 10 گل زده در صدر این جدول قرار دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز