خبرگزاری کار ایران

اسبقیان و روزهای جدید در فدراسیون جانبازان و معلولان

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۲۵۵

اسبقیان در آخرین روزهای سال 98 به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و حالا با دو انتخاب عجیب دوباره سر و صدا کرده است.

به گزارش ایلنا، فدراسیون جانبازان و معلولان روزهای جدیدی را با حضور محمد شروین اسبقیان تجربه می کند. اسبقیان در آخرین روزهای سال 98 به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و حالا با دو انتخاب عجیب دوباره سر و صدا کرده است. اسبقیان در چند روز گذشته به فاصله بسیار کم دو حکم برای دو رشته مهم ورزش جانبازان و معلولان صادر کرد. حکم اول برای حسین رضازاده بود؛ نابغه خانه‌نشین شده وزنه برداری دنیا به عنوان رئیس انجمن پاراوزنه برداری انتخاب شد و حکم بعدی هم برای بیژن ذوالفقار نسب بود که به عنوان رئیس انجمن فوتبال 7 نفره انتخاب شد.

این انتخاب‌ها در حالی انجام شده که یکی از اهداف مهم اسبقیان در این فدراسیون باید واگذاری سایر رشته‌های جانبازان و معلولان به فدراسیون‌های ملی باشد اما ظاهراً او اعتقادی به این کار مهم ندارد. کاری که در تمامی دنیا انجام شده و از چند سال پیش هم باید در ایران شروع می‌شد اما حالا محمد شروین اسبقیان با این احکامی که صادر کرده اعتقاد چندانی به این موضوع ندارد.

بررسی همین دو انتخاب اخیر او هم نشان از همین اعتقاد دارد که قرار نیست این رشته‌ها واگذار شوند. وقتی او به حسین رضازاده حکم می‌دهد یعنی اینکه بر خلاف روند قبلی که در این مجموعه انجام شده بود تا پارا وزنه برداری  به فدراسیون وزنه برداری واگذار شود، این اتفاق انجام نمی‌شود. همه از ارتباط علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری و حسین رضازاده آگاهی دارند و به وضوح مشخص است که در تمام زمانی که رضازاده رئیس انجمن پاراوزنه برداری باشد، به دلیل اختلاف نظر شدیدی که بین او و علی مرادی وجود دارد هرگز گامی در این راه برداشته نخواهد شد.

بیژن ذوالفقارنسب هم که از پیشکسوتان بنام فوتبال است حالا در شرایطی نیست که بخواهد آن فعالیت دوران جوانی را داشته باشد و بتواند تلاش زیادی را به کار بگیرد که از سوی فدراسیون فوتبال سرمایه و یا امکاناتی راهی این رشته شود. بنابراین این دو حکم نشان از این دارد که اسبقیان می‌خواهد رشته‌ها را در فدراسیون جانبازان و معلولان حفظ کند.

بعد از واگذاری 8 رشته از جمله تیراندازی با کمان، تکواندو، قایقرانی، تنیس، تنیس روی میز، بدمینتون، سوارکاری و دوچرخه سواری در سال 97 این روند باید در سال 98 هم ادامه پیدا می‌کرد اما کارها طبق برنامه پیش نرفت که مهمترین دلیل آن هم برگزاری پارالمپیک 2020 بود و قرار شد که به دلیل برگزاری بازی‌های پارالمپیک ماجرای واگذاری بعد از این بازی‌ها پیگیری شود.بعد از این وقفه تغییر و تحولاتی در ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان رخ داد و حالا با آمدن رئیس جدید ظاهراً قرار است اتفاقات جدیدی رخ بدهد. اسبقیان علاوه بر اینکه تصمیماتش و احکامش نشان از این دارد که نمی‌خواهد این رشته‌ها را واگذار کند، از تصمیم قلبی و اعتقادی خود هم پرده بر می‌دارد و به صراحت اعلام می‌کند که نه تنها رشته‌ای واگذار نمی‌شود  بلکه می‌خواهد رشته‌های دیگر هم که واگذار شده‌اند را برگرداند: «دوستان می‌گویند که دستور جهانی است و در آینده نیز باید چند رشته دیگر به مجموعه فدراسیون‌های المپیکی برود اما من با این کار مخالفم و بدون شک آن هشت رشته که از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین خارج‌ شده است را به فدراسیون بازخواهم گرداند. البته اگر قانون جهانی باشد، باید رایزنی و تفاهم لازم را با فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی پارالمپیک انجام دهم و این کار نیز شدنی است.»

این اظهار نظر حتماً باعث می‌شود که اختلاف نظرهای جدی بین محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و محمد شروین اسبقیان به وجود بیاید. خسروی وفا اصرار به واگذاری این رشته‌ها دارد و در سال‌های اخیر هم زحمت زیادی را در این باره کشید که فدراسیون‌ها را ترغیب کند که در این رشته‌ها فعالیت کنند. روندی که در همه جای دنیا انجام شده اما حالا اسبقیان می‌خواهد خلاف جهت آب شنا کند و مقابل این واگذاری‌ها بایستد.

حتماً روی این واگذاری‌ها چند سال برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شد اما حالا باید دید اسبقیان چرا به این نتیجه رسیده که رشته‌ها نباید واگذار شوند؟ آیا تصمیم او به این خاطر بوده همچنان فدراسیونی به نام جانبازان و معلولان وجود داشته باشد و یا متأثر از عملکرد رشته‌هایی است که واگذار شدند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز