خبرگزاری کار ایران

بارسلونا از بین نیمار یا مارتینس یکی را به نیوکمپ می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۹۳۱

لالیگای اسپانیا به دلیل شیوع کرونا فعلاً متوقف است، اگرچه برای بعضی‌ها این لیگ از همین حالا تمام شده است و اجتناب‌ناپذیر است که توجهات معطوف بازار نقل و انتقالات شده باشد جایی که بارسلونا با یک سؤال بسیار بزرگ مواجه است. سؤال این است: بین نیمار و لائوتارو مارتینس به کدامیک بیشتر نیاز دارد؟

به گزارش ایلنا، چیزی که قطعی به نظر می‌رسد این است که بارسلونا با شرایط به وجود آمده به خاطر کرونا دیگر مانند قبل آنقدر پول ندارد که بخواهد صرف خرید بازیکنان گرانقیمت کند به خصوص که دوران حداکثر 100 میلیون یورویی بودن خریدها، مدت‌هاست گذشته. بازیکنان برای کمک به باشگاه حاضر شده‌اند از حقوق‌شان کسر شود و این چیزی است که در آینده به ثبات مالی باشگاه کمک خواهد کرد. با این حال مشکلات مالی در نوکمپ بسیار جدی‌تر از این حرف‌هاست.

بارسلونا سال‌هاست که حقوق‌هایی نجومی به بازیکنانش می‌دهد و در این سال‌های اخیر مبالغ زیادی را برای خرید بازیکنان گرانقیمتی که به کارش هم نیامده‌اند هدر داده است. بدتر اینکه هیچ باشگاهی حاضر نیست برای خرید این بازیکنان پول زیادی خرج کند به خصوص الان که همه درگیر مشکلات مالی هم هستند. پس باید انتظارش را داشت که در تابستان پیش رو، دیگر خبری از ولخرجی‌های همیشگی‌ برای خرید بازیکنان جدید نباشد و در مورد بارسلونا هم خوشبینانه‌ترین حالت این است که بتواند تنها یکی از این دو را جذب کند. به همین دلیل شاید در پایان فصل لازم باشد که مدیران باشگاه تمام جوانب خرید هر یک از دو بازیکنی که توجه‌شان را جلب کرده بررسی کنند تا پی ببرند که بین نیمار یا لائوتارو مارتینس کدامیک بیشتر به کارشان می‌آید؟

 

خرید نیمار؛ نقاط قوت

نیمار دوست صمیمی لیونل مسی و لوئیس سوارس است و این سه نفر کامل می‌دانند چطور کنار هم بازی کنند. مثلث هجومی معروف MSN  یکی از بهترین مثلث‌های هجومی تاریخ فوتبال اروپا بود و با آنها بارسلونا طی 4 فصل توانست یک بار قهرمان لیگ قهرمانان، دو بار قهرمان لالیگا، سه بار قهرمان جام حذفی اسپانیا، یک بار قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها، دو بار قهرمان سوپرجام اسپانیا و یک بار قهرمان سوپرجام اروپا شود.

علاوه بر این نیمار بازیکنی است که می‌تواند سرنوشت یک بازی را تعیین کند و بارسلونا هم با نزدیک شدن مسی به روزهای پایانی و افت دوران بازیگری‌اش قطعاً به یک جانشین تعیین‌کننده برای او نیاز خواهد داشت. درست است که مسی ماه ژوئن تازه 33 ساله می‌شود اما او تا آخر عمرش نمی‌تواند همین کیفیت را در بازی‌اش حفظ کند.

از نظر اقتصادی، خرید نیمار فشار مالی بی‌نهایت سنگینی به بارسلونا وارد خواهد کرد اما اگر بگوییم که ورود او به بارسلونا برای جذب درآمد‌های تبلیغاتی بیشتر کمک خواهد کرد، دروغ است. نیمار بازیکنی گلزن با پتانسیل ایجاد لحظات جادویی است که با وسعت دیدش می‌تواند یک تیم را به اوج برساند. شخصیت او هم در قواره‌های یک فرمانده و رهبر برای تیم هست، اگرچه او در پاری‌سن‌ژرمن این قابلیت را نشان نداده است.

بارسلونا از بین نیمار یا مارتینس یکی را به نیوکمپ می‌آورد

نقاط ضعف

نیمار 28 سال سن دارد که شاید از نظر سنی نقطه اوج حرفه یک بازیکن فوتبال باشد اما از منظر سرمایه‌گذاری روی یک بازیکن گزینه خوبی نیست. در فوتبال مدرن بازیکنان جوان معمولاً خیلی زودتر به اوج می‌رسند و به همین دلیل شاید برای باشگاه خیلی بهتر باشد که فواید بلند مدت جذب یک بازیکن را در نظر بگیرند تا اینکه آن بازیکن بلافاصله بعد از ورودش تأثیرگذار ظاهر شود اما دوران اوجش بعد از مدت زمان محدودی به پایان برسد. قطعاً نیمار با سن و سالی که دارد نسبت به لائوتارو مارتینس سال‌های کمتری برای در اوج ماندن، پیش رو دارد. جنبه اجتماعی قضیه را هم باید مد نظر داشت. منظور بازخورد هواداران بارسلونا است. باید به یاد داشت که نیمار با چه شرایطی در سال 2017 بارسلونا را ترک کرد. هواداران فراموش نکرده‌اند که او به چه شیوه خودخواهانه‌ای و برای خارج شدن از زیر سایه مسی و تبدیل شدن به بزرگترین ستاره تیم، برای رفتن به پاری‌سن‌ژرمن پافشاری کرد و البته خیلی زود هم از این کارش پشیمان شد. علاوه بر این نیمار و باشگاه بارسلونا بر سر پاداش‌های پرداخت نشده او از سوی باشگاه، دعوای حقوقی دارند.

هزینه خرید نیمار اشک مدیران بارسلونا را درخواهد آورد، ضمن اینکه هیچ تضمینی هم نیست که او در بازگشت بتواند موفقیت‌های دوره اول حضورش در این تیم را تکرار کند. اگر آنتوان گریزمان در بارسلونا بماند و نیمار هم بیاید، کیکه ستین یا هر مربی دیگری چگونه می‌خواهد مسی، سوارس، گریزمان و نیمار را در یک خط حمله جا دهد. پس قاعدتاً یکی از آنها باید کنار گذاشته شود. مسأله دیگر مصدومیت‌های گاه و بیگاه نیمار در سال‌های اخیر بوده که سبب شد او از 4 بازی ممکن در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا در 2 فصل ابتدایی حضورش در پاری‌سن‌ژرمن فقط بتواند در دو تای آنها شرکت کند.

بارسلونا از بین نیمار یا مارتینس یکی را به نیوکمپ می‌آورد

خرید لائوتارو مارتینس؛ نقاط قوت

خرید لائوتارو می‌تواند برای بارسلونا نشانه‌ای از طراوات و تازگی و حرکت در مسیر جدید باشد. جوانی و پتانسیل این مهاجم آرژانتینی همان چیزی است که بارسلونا از آن استقبال می‌کند، ضمن اینکه مسی و سوارس هم او و توانایی‌هایش را تأیید کرده‌اند اگرچه بارسلونا او را به عنوان جانشینی بلند مدت برای سوارس در نظر دارد. مسی و سوارس می‌توانند به مارتینس برای سرعت بخشیدن به روند رشدش کمک کنند. مارتینس استعدادی ذاتی در گلزنی دارد اما حرکات پا به توپ را هم بلد است. او مهاجمی گلزن است که ابزار لازم برای هرچه بهتر تطبیق دادن خود با سیستم بازی بارسلونا را دارد. به اعتقاد خیلی‌ها لائوتارو مارتینس همان چیزی است که بارسلونا نیاز دارد، حتی بیشتر از نیاز به برگرداندن نیماری که پستش همین الان هم توسط بازیکنی مانند گریزمان پر شده است. با 22 سال سن، لائوتارو کلی فرصت دارد که به بارسلونا خدمت کند، ضمن اینکه پتانسیل کسب درآمدی هنگفت از فروشش را هم برای بارسا فراهم می‌کند.

بارسلونا از بین نیمار یا مارتینس یکی را به نیوکمپ می‌آورد

نقاط ضعف

قطعاً با خرید لائوتارو نگرانی‌هایی هم بابت کم تجربگی او وجود خواهد داشت. او تنها یک سال است که در اینتر در قامت یک ستاره ظاهر می‌شود. درست است که لائوتارو در سری A، لیگی که بازی در آن برای بازیکنان هجومی بسیار سخت است، کارنامه موفقی داشته اما بارسلونا به لالیگا به چشم یک جانور کاملاً متفاوت نگاه می‌کند و لازمه مهار آن متفاوت از بازی در سری A است. از نظر اقتصادی در مسیر خرید لائوتارو مارتینس همان موانعی وجود دارد که برای خرید نیمار هم هست چون اینتر بر حفظ مهاجم آرژانتینی‌اش اصرار دارد. تنها فرق میان این دو از نظر اقتصادی وجود پتانسیل کسب در‌آمد از فروش است که در مورد مارتینس صدق می‌کند و در مورد نیمار نه. اینتر قطعاً حاضر نیست زیر 100 میلیون یورو لائوتارو را بفروشد و مشخص نیست که وضعیت به وجود آمده به خاطر کرونا، ارزش او را تغییر ندهد. علاوه بر این خرج کردن چنین پولی برای بازیکنی که قرار نیست بلافاصله وارد ترکیب اصلی شود و باید زیر سایه لوئیس سوارس بماند هم شاید چیزی نباشد که هواداران از آن استقبال کنند.

منبع:مارکا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز