خبرگزاری کار ایران

مهسا یزدانی در گفتگو با ایلنا:

هندبال بانوان پیشرفت چشمگیری داشته است/ شدیدا طرفدار پرسپولیس و رونالدو هستم/ متاسفانه به ورزش بانوان اهمیت داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۱۵۳

بانو ملی‌پوش هندبال میگوید: بهتر است تا مسئولین اجازه حضور خانواده‌ها برای تماشا مسابقات و پخش تلوزیون را به لیگ هندبال بانوان بدهند تا آنها بیشتر دیده شوند.

مهسا یزدانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به انتخاب رشته هندبال گفت: رشته اولیه‌ی من دو 60 متر و پرتاب وزنه بود. بعد از با توجه به تست‌هایی که دادم مشخص شد قدرت دست بالایی دارم به همین خاطر وارد رشته هندبال شدم.

وی در مورد شرایط خودش و تیم تاسیسات دریایی گفت: با توجه به اوضاع بد اقتصادی کشور تاسیسات دریایی پنج سال است که اسپانسرینگ تیم تهران را به عهده دارد من هم در تمام این مدت در این تیم بازی میکردم. فکر میکنم رفته رفته این اسپانسرینگ بدلیل شرایط بد اقتصادی ضعیف ضعیف‌تر شد علاوه بر آن تا دو سال گذشته تیم پسران تهران را هم اسپانسری میکرد که چند سال پیش منحل شد. در حال حاضر هم فقط اسپانسر تیم بانوان است آن هم به این دلیل که ورزش خانم‌ها هزینه کمتری نسبت به آقایان دارد. به جرات میتوانم بگویم از دو سال گذشته تابحال فقط به خاطر عشق و علاقه بازی کردم از نظر مالی خیلی ساپورت نمی‌شوم.

بازیکن هندبال تیم تاسیسات دریایی در مورد وضعیت تیم ملی هندبال بانوان ادامه داد: متاسفانه به ورزش بانوان اهمیت داده نمی‌شود. سال گذشته که ما در بازی‌های آسیایی ژاپن شرکت کردیم و ششم شدیم اگر تمرینات‌ ما کمی بیشتر بود و زودتر شروع می‌شد بچه‌ها میتوانستند به آمادگی بهتری دست پیدا کنند، نمایش بهتری داشته باشند. اگر جزو چهار تیم میشدیم به مسابقات جهانی راه پیدا میکردیم ولی متاسفانه ششم شدیم اگر بازی مقابل استرالیا را میبردیم میتوانستیم صعود کنیم ولی با اختلاف دو امتیاز باختیم و شانس صعود را از دست دادیم.

یزدانی در پاسخ به اینکه به غیر از هندبال مربی زومبا و کراس هم هست گفت: نزدیک به سه سال است که مربیگری‌ام را شروع کرده‌ام. باتوجه به اینکه سالهاست ورزش حرفه‌ای را انجام میدهم کمکم میکند تا در مقایسه با مربیان دیگر حرفه‌ای تر به کارم ادامه دهم. در حال حاضر هم زومبا،کراس و فیتنس را کار میکنم. انشاالله قصد دارم زمانیکه از هندبال خداحافظی کردم مربیگری را به صورت جدی ادامه دهم.

وی در مورد شرایط تمریناتش در دوران قرنطینه گفت: در این دو ماه که در قرنطینه بودم سعی کردم تا در خانه ورزش کنم حتی برای دویدن هم به بیرون نمیرفتم در حیاط منزل و پشت بام تمرینات حرفه‌ای‌ام را انجام میدادم. جدا از آن سعی کردم با شاگردانم به صورت آنلاین تمرین کنم چرا که معتقدم با این روش انگیزه بیشتری میگیرند تا زمانیکه فقط به آنها برنامه تمرینی داده شود. فعلا با همین روش ادامه میدهیم تا ببینیم انشاالله شرایط کی به روال عادی‌اش باز خواهد گشت.

یزدانی در پاسخ به اینکه فکر میکند تعطیلات رقابت‌های ورزشی به ضرر هندبال بوده است گفت: خوشبختانه لیگ هندبال در بهمن ماه به اتمام رسید شیوع کرونا هم در تایم استراحت ما اتفاق افتاد. ما دوباره باید تا تیر ماه استراحت کنیم بعد از آن هم دوباره به امید خدا مسابقات را آغاز خواهیم کرد. از این بابت بازیکنان هندبال خیلی متضرر نشدند چون تایم استراحت همگی آنها بود ولی فکر میکنم جام باشگاه‌ها کمی به مشکل میخورد چرا که با این وضع یا باید عقب می‌افتاد و یا کلا تا سال بعد لغو میشد.

بازیکن تیم‌ملی هندبال ایران در خصوص حضور در رقابت‌های جهانی ژاپن و سطح این مسابقات توضیح داد: تمرینات ما خیلی محدود است در کل میتوانم بگویم قبل از اعزام به مسابقات شش اردو برگزار کردیم. با این حال تیم نیوزلند را که شش ماه در کره‌جنوبی اردو زده بود را شکست دادیم. که این نشان دهنده آمادگی بدنی بازیکنان ما استعداد آنهاست. با تمام اینها مربی‌های و همگی نفرات زحمت کشیدند تا بتوانیم بازیکنان تیم را به هماهنگ کنیم از آنجایی هم که هماهنگی در بازی‌های گروهی خیلی تعیین کننده‌ است خوشبختانه توانستیم خیلی زود به آن دست پیدا کنیم. اگر اردوهای ما به درستی سازمان‌دهی و اسپانسرینگ شود قطعا میتوانیم در رقابت‌های بعدی نتایج بهتری را کسب کنیم و جزو تیم‌های صعود کننده باشیم.

یزدانی در مورد اینکه چه درخواستی از مسئولین دارد گفت: نزدیک به شش سال است که مسابقات هندبال بانوان با حجاب کامل اسلامی برگزار میشود. گرچه فدراسیون تمامی تلاشش را کرده است ولی تنها درخواست همگی ما این است، حالا که میتوانیم دیده شویم اجازه حضور به خانواده‌ها و پخش تلوزیونی به ما داده شود که این دو عامل مهم باعث جذب اسپانسرهای بیشتر به ورزش هندبال خواهد شد.

وی در مورد اهدافش ادامه داد: اکثر ورزشکاران زن و مخصوصا بازیکنان هندبال به خاطر عشقی که به این رشته دارند آن را دنبال میکنند و اکثریت آنها بیشتر از طرف خانواده‌ها حمایت می‌شوند. خود من بیشتر از راه مربیگری کارم را جلو میبرم. بدون شک همگی ما دوست داریم که در مسابقات آسیایی مقام کسب کنیم و افتخارآفرین باشیم. البته هندبال بانوان نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. امیدوارم که در سالهای آینده بتوانم به عنوان یک مربی موفق در کنار بازیکنان و شاهد موفقیت‌ آنها در سطح ملی و باشگاهی باشم.

بانو ملی‌پوش هندبال ایران در پاسخ به اینکه آیا فوتبال رو دنبال می کند گفت: کم و بیش لیگ برتر ایران را دنبال میکنم. به این دلیل که دو سال در تیم پرسپولیس بازی میکردم طرفدار این تیم هستم.

یزدانی در پاسخ به اینکه سبک بازی کدام فوتبالیست‌ را می‌پسندد ادامه داد: از بین بازیکنان قدیمی فوتبال ایران علی کریمی در بین نفرات جدید بازی سردار آزمون را خیلی دوست دارم. علاوه بر آن لیگ‌های اروپایی را هم دنبال می‌کنم و شدیدا طرفدار کریستیانو رونالدو و باشگاه یوونتوس هستم.

گفتگو: ترنم کشاورز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز