خبرگزاری کار ایران

سرنوشت عجیب لیگ هلند: اعتراض لیگ دویی‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۸۹۴

با وجود معرفی آژاکس به عنوان نماینده فصل بعدی هلند در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های حاضر در لیگ دو این کشور از بلاتکلیف ماندن مسابقات و لغو تمامی نتایج ناراضی هستند.

به گزارش ایلنا، آژاکس پس از پایان فصل 2019-20 هلند به دلیل شیوع همه‌گیر ویروس کرونا از رسیدن به عنوان به قهرمانی اردیویسه باز مانده است اما به عنوان نماینده این لیگ در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت. اردیویسه پس از اعلام نخست وزیر کشور هلند، مارک روته پایان یافت که اظهار داشت برگزاری تمامی مسابقات فوتبال تا اول سپتامبر ممنوع است. در نتیجه، جدول فعلی نهایی شده است، اگرچه آژاکس برای به دست آوردن مقام اول با اردویسه نداشتن یک قهرمان تعیین شده برای اولین بار در تاریخ 64 ساله لیگ، جام قهرمانی را کسب نمی‌کند.

 آخرین باری که هیچ قهرمانی با تاج و تخت در فوتبال هلند وجود نداشت، در طول جنگ جهانی دوم بود، با این که اردیویسه هر سال از زمان تأسیس در سال 1956 تا به امروز شاهد معرفی قهرمانانش بوده است.

تصمیم نهایی برای جداول پس از آن صورت گرفت که یوفا از فدراسیون هلند خواست تا جدول رده بندی فعلی را حفظ کند تا تصمیم بگیرد که در کدام تیم‌ها امتیازات در رقابت‌های اروپایی کسب می‌شود.

آژاکس علیرغم اینکه در امتیازات با آلکمار در یک رده قرار دارد، راهی مرحله آخرین مرحله رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا می‌شود در حالیکه آلکمار به عنوان گزینه دوم در نظر گرفته می‌شود. در یک سناریوی عادی، اگر برنده رقابتهای فعلی از طریق قهرمان شدن در لیگ خود، صعود کند، آژاکس مستقیم وارد مرحله گروهی می‌شد، اما اکنون آژاکس به دلیل عدم قطعیت پیرامون این فصل لیگ قهرمانان اروپا، راهی مرحله مقدماتی و راهیابی می‌شود. در همین حال، فاینورد، در حالی که در جایگاه سوم قرار دارد به مرحله گروهی لیگ اروپا می‌رود، در حالی که آیندهوون و ویلم به ترتیب در مرحله سوم و دوم مقدماتی لیگ اروپا وارد می‌شوند.

تصمیم اعطای جایگاه ویلم دوم به سهمیه نهایی در لیگ اروپا بحث برانگیز است زیرا باشگاهی که در رده پنجم قرار دارد یک مسابقه بیشتر از باشگاه ششم قرار گرفته است. اوترخت که سه امتیاز با اختلاف بسیار عالی گل داشت.

اوترخت همچنین می توانست از طریق قهرمانی در جام حذفی به لیگ اروپا صعود کند اما فینال رقابت‌ها مقابل فاینورد برگزاری نخواهد شد و برنده این رقابت‌ها مشخص نخواهد بود. علاوه بر این ، ADO Den Haag و RKC Waalwijk بعد از فدراسیون هلند تصمیم به ارتقاء و سقوط هیچ تیمی را بر اساس نتایج این فصل نگرفته و فصل بعد در اردیویسه باقی خواهند ماند. این تصمیم توسط KNVB روز جمعه پس از رای گیری باشگاه‌ها پس از اعلام فدراسیون اعلام شد که گزینه‌ای برای افزایش لیگ به 20 تیم از 18 تیم فعلی نیست.

با این تصمیم، کامبوور و دی گرافشاپ علیرغم حضور در مسیر ارتقاء به اردیویسه در لیگ دسته دوم باقی می‌مانند. تیم والویک در مرحله صعود به هم قرار گرفت و با گذشت 26 بازی فقط 15 امتیاز را به دست آورد، در حالی که کامبوور به خوبی صعود کرد تا صدرنشینی با اختلاف چهار امتیازی در صدر جدول لیگ دسته دوم هلند جای بگیرد.

انتظار می‌رود اعتراضات در روزهای آینده در نتیجه تصمیم گیری انجام شود، چرا که شانس صعود تیم‌های لیگ دویی به صورت کامل از دست رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز