خبرگزاری کار ایران

قول سعادتمند و چند ابهام؛

مثل افتخاری و فتحی که از حفظ تیام و پاتوسی گفتند؟!

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۲۷۷

مدیرعامل جدید استقلال هم وعده حفظ ستاره خارجی این تیم را داد ولی هواداران استقلال خاطره خوشی از وعده‌های این چنینی ندارند.

به گزارش ایلنا،احمد سعادتمند در گفتگوی زنده تلویزیونی درباره حفظ شیخ دیاباته مهاجم 31 ساله و اهل کشور مالی استقلال این اطمینان را به هواداران داد که برای فصل آینده این ستاره آفریقایی را حفظ می کند. در این خصوص 2ابهام و تردید بزرگ وجود دارد.

اولین موضوع به مدت و نوع قرارداد دیاباته بر می گردد.یکبار فتحی از 2ساله و قطعی بودن قرارداد شیخ خبر داد و مدعی شد هیچ بند و شرطی که اجازه فسخ یک طرفه قرارداد و جدایی یک طرفه این بازیکن ساکن فرانسه را بدهد وجود ندارد و قید نشده است. بعد از رفتن و استعفای فتحی و نشستن اسماعیل خلیل زاده پشت میز مدیریت باشگاه، او اعلام کرد که برای فصل آینده باید با شیخ دیاباته مذاکره کنند و قرارداد جدیدی امضا شود.

هرچند پس از چند ماه سرپرست باشگاه حرفش را اصلاح کرد و گفت که قرارداد شیخ 2ساله است و نیازی به تمدید آن وجود ندارد. کمی بعد مدیر رسانه ای باشگاه استقلال با انتشار پستی از شیخ تشکر کرد و نوشت او 2بار این فرصت را داشته تا قراردادش را یک طرفه فسخ کند و برود اما این کار را انجام نداده است! درباره چگونگی و دلیل مجوز داشتن شیخ برای فسخ یک طرفه هم توضیحی داده نشد اما طبق اخبار منتشر شده همه چیز به بدقولی باشگاه در پرداخت نکردن به موقع دستمزد دیاباته و قوانین فیفا  بر می گردد.

هرچند مدیران باشگاه در این خصوص هم مدعی اند که هرگز مدت و میزان بدهی باشگاه به بازیکنان خارجی اش آنقدر نبوده است که بتوانند یک طرفه فسخ قرارداد کرده و به همکاری خودشان پایان دهند. هنوز به طور روشن و آشکار و شفاف مشخص نیست شیخ دیاباته امکان و شرایط فسخ قرارداد یک طرفه را دارد یا نه؟ خودش با ابراز علاقه برای بازگشت به فوتبال اروپا و به ویژه فرانسه آنهم در هر سطح و لیگی که شد تاکید کرد به فکر تمام کردن فوتبالش در ایران و آسیا نیست.

در عین حال او اعلام کرد به قراردادی که با استقلال دارد پای بند بوده و آن را نیمه کاره رها نمی کند. البته آشکارا منظور شیخ لیگ نوزدهم است و هیچ قولی برای لیگ بیستم و سال آینده نمی دهد. به خصوص که اگر او رویای بازگشت به اروپا را داشته باشد باید همین امسال که 31 ساله است اقدام کند و سال آینده و برای بازیکنی در آستانه 33سالگی حتی اگر ستاره هم باشد به سختی جایی بهتر از لیگ کشور های عربی جایی پیدا  خواهد شد.

به اینها باید خبر هایی که درباره احتمال فروش دیاباته و درآمدزایی از این طریق مطرح است را هم اضافه کرد تا این معادله پیچیده تر هم شود. به خصوص که خبر هایی درباره سیاست پایان دادن به حضور بازیکنان خارجی یا کاهش تعداد آنها در پی بحران مالی و ارزی کشور و بدهی های سنگین سرخابی ها به مربیان و بازیکنان وارداتی سابق مطرح است.

موضوع بعدی این که قول سعادتمند درباره حفظ شیخ دیاباته همه را به یاد وعده های رضا افتخاری در نگه داشتن مامه باباتیام و فتحی در حفظ آیاندا پاتوسی می اندازد. قول ها و وعده هایی که هرگز عملی نشد و در حد حرف و شعار باقی ماند! به زودی مشخص می شود سعادتمند هم مانند قبلی ها فقط با شعارها و وعده های دلخوش کننده آمده تا در این روزهای سخت کرونایی چند صباحی دل هواداران استقلال را خوش کند یا حرف و قول او محکم است و برای خلف وعده هایش بهانه تراشی نخواهد کرد؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز