خبرگزاری کار ایران

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگو با ایلنا:

اگر پرسپولیس تخلفی کرده باشد فدراسیون تصمیم‌گیری می‌کند / زمان بازگشایی باشگاه‌ها هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۶۰

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اگر تیم پرسپولیس تخلفی انجام داده باشد فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی باید در این باره تصمیم گیری کنند.

دکتر امیرعباس لشگری، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا درگفتگو با ایلنا درخصوص آخرین جلسه این ستاد که چند روز پیش برگزار شده بود گفت: جناب آقای خلیلیان و دکتر نیکفرجام از وزارت بهداشت در این جلسه حضور داشتند و صحبت‌های زیادی مطرح شد که بازگشایی اماکن ورزشی چه زمانی انجام شود اما هنوز چیزی مشخص نیست و هیچ قاطعیتی وجود ندارد. این تصمیم را منوط به تصمیم و بررسی‌های وزارت بهداشت و درمان کرده‌ایم که قرار شد یک نشستی هم در این وزارت داشته باشیم و تمام جوانب را بررسی کنیم.

او ادامه داد: ما منتظر هستیم که ببینیم نظر وزارت ورزش چیست و بعد از آن تصمیم گیری خواهیم کرد. در حال آنچه مدنظر داریم این است که بازگشایی را مرحله به مرحله و پلکانی انجام بدهیم. برای مثال اینطور که در رشته‌های انفرادی ابتدا این کار را انجام بدهیم چون کنترل آن راحت‌تر از ورزش‌های گروهی است. اولویت ما در درجه اول برای سلامت ورزشکاران ماست و تمام تلاش ما این است که هیچ یک از ورزشکاران ما همانند سایر مردم به این ویروس مبتلا نشوند.

لشگری افزود: فعلا تا پایان فروردین ماه وقت داریم و اماکن ورزشی تعطیل است. نظر وزارت بهداشت و آمار آنها اهمیت دارد و وقتی از تمامی جوانب آگاه شدیم آن زمان می‌توانیم تصمیم گیری کنیم. برای مثل ما برای لغو کردن مسابقات لیگ تصمیم گیری نکردیم و در جلسه ستاد مبارزه با کرونا بحث لغو مطرح نشد و آنچه می‌توانیم در این باره تصمیم بگیریم من مجوز ورزش‌های گروهی صادر شود یا خیر و باقی امور به فدراسیون فوتبال بستگی دارد.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: کار خوبی که انجام شد انجام برنامه ریزی برای پروتکل‌های مشخص است که یک برنامه منظم بوده و بر اساس آن و نظارت‌های ما ورزش‌های گروهی یا انفرادی به چه شکلی انجام شوند و چه نکاتی مورد بررسی قرار بگیرد. ضدعفونی کردن رختکن‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و مسائل اینگونه در این پروتکل مورد توجه خواهند بود. اینطور نیست که پس از شروع ورزش ما ورزشکاران را رها کنیم و بررسی می‌کنیم که این مسائل انجام می‌شود یا خیر.

لشگری درباره اینکه گفته شده بود اگر تیمی قوانین را زیرپا بگذارد جریمه می‌شود و ظاهراً چند تن از اعضای تیم پرسپولیس تمرینات شخصی انجام داده‌اند گفت: ما در این جلسه گزارشی از این موضوع نداشتیم و از شما شنیدم که تیم پرسپولیس چنین تمرینی داشته است. وزارت ورزش و جوانان روی این مسأله بسیار حساس است و نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرده بودند که اگر چنین موردی و چنین تخلفی باشد فدراسیون باید درباره محرومیت تیم متخلف تصمیم بگیرد. اگر پرسپولیس چنین کاری انجام داده باشد فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی باید در این باره تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز