خبرگزاری کار ایران

اختلاف امتیاز به چه شکل خواهد شد

سپاهان - پرسپولیس؛ در انتظار کمیته استیناف برای سه امتیاز

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۴۴۸

در حالیکه پرسپولیس با اختلاف 10 امتیازی در صدر جدول قرار گرفته، 3 امتیاز این تیم مربوط به بازی با سپاهان در کمیته استیناف هنوز بررسی نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در حالیکه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور تا پایان فروردین‌ماه تعطیل شده است، شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که احتمال عدم امکان برگزاری ادامه مسابقات زیاد است و در این وضعیت گمانه‌زنی‌های زیادی از تعطیلی لیگ برتر صورت گرفته که به دنبال آن واکنش‌هایی هم به همراه داشته است.

موازی با مطرح شدن ماجرای تعطیلی و نیمه کاره تمام شدن لیگ، بحث معرفی سهمیه آسیایی، سهمیه سقوط به لیگ دسته اول و البته معرفی تیم قهرمان شکل گرفت که برای دو مورد اول گزینه‌های مناسبی پیش روی فدراسیون قرار دارد ولی تعیین تکلیف قهرمان لیگ در صورت ادامه پیدا نکردن مسابقات به طور واضح یکی از دغدغه‌های و معضلات جدی فدراسیون خواهد بود.

با وجود اینکه سناریوهای مختلفی برای این موضوع مطرح شده، اعلام قهرمانی پرسپولیس پیش از پایان فصل بدون شک با اعتراض تیم‌های دیگر همراه خواهد بود و تبدیل به موج اعتراضی جدیدی از سوی سایر باشگاه‌ها و هوادارانشان می‌شود. این موضوع شاید در لیگ جزیره یا لیگ فرانسه که تیم‌های صدرنشین فاصله 20 و 15 امتیازی با تیم دوم دارند کمتر صدق کند ولی پرسپولیس با وجود جایگاه مطمئنش در صدر جدول هنوز به فاصله‌ای نرسیده که قهرمانی‌اش مسجل تلقی شود و از طرفی 3 امتیازی که برای بازی با سپاهان به حساب این تیم واریز شده هم هنوز قطعی نیست.

بازی برگزار نشده سپاهان - پرسپولیس اگرچه از سوی کمیته انضباطی 3 بر سفر به سود قرمزهای پایتخت اعلام نتیجه شد ولی این پرونده با اعتراض سپاهان به استیناف رفته و باید تکلیف نهایی آن مشخص شود.

از طرفی کمیته استیناف هم اعلام کرده برگزاری جلسات و رسیدگی به پرونده‌های موجود را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرده و به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات فعلاً رایی صادر نخواهد شد تا ماجرای آن بازی جنجالی و برگزار نشده همچنان مبهم باقی بماند.

شاید اگر استیناف زودتر حکم خود را اعلام می‌کرد و رای نهایی تایید رای کمیته انضباطی بود و می‌شد با قطعیت از اختلاف 10 امتیازی پرسپولیس در صدر جدول صحبت کرد آنگاه مطرح کردن قهرمانی پیش از موعد این تیم هم کار راحت‌تری بود ولی حالا این بازی تکلیف نامشخصی دارد و چه بسا استیناف رای کمیته انضباطی را شکسته و آرایی همچون برگزاری بازی صادر شود که در این شرایط اختلاف امتیاز به 7 امتیاز کاهش پیدا می‌کند و در این وضعیت پذیرش قهرمان اعلام کردن پرسپولیس بدون برگزاری ادامه رقابت‌ها سخت‌تر هم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز