خبرگزاری کار ایران

نگاهی به عملکرد دو دفاع چپ پرسپولیس تا پایان هفته بیست و یکم

انصاری دفاعی‌تر، نادری هجومی‌تر

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۲۸۵

عملکرد و آنالیز بازیکنان نشان می دهد که در رقابت دو مدافع چپ سرخ ها، محمد انصاری در بحث دفاعی عملکرد بهتری از محمد نادری داشته است

به گزارش ایلنا، سایه شوم ویروس کرونا و پیشرفت آن در کشورمان کار را به جایی کشاند که ناگزیر از مرحله برگزاری بازی ها بدون تماشاگر، کلیه مسابقات ورزشی به خصوص فوتبال تعطیل شود. خوابیدن شوق و رقابتی که حتی بازار رسانه ها را به خاطر تعطیلی تمرینات و مسابقات کساد کرد تا این شرایط فرصتی باشد که به آنچه گذشت نگاهی داشته باشیم. در این گزارش نگاهی به عملکرد دو مدافع چپ این فصل پرسپولیس را داریم که در این منطقه سرخ ها چندین بار شاهد جا به جایی بودند. با آمدن حسین کنعانی زادگان به پرسپولیس، محمد انصاری چاره ای نداشت تا قید بازی در دفاع آخر را که در زمان برانکو تجربه کرده بود، بزند و در کنار محمد نادری برای حضور فیکس در زمین رقابت کند.

شرایط متفاوت محبوب کالدرون در تیم یحیی

مصدومیت محمد انصاری در فصل گذشته و دوری اش از میادین یک فرصت مغتنم برای محمد نادری بود. بازیکن جوانی که خیلی زود با عملکرد بسیار خوبش جایگاه خوبی در تفکرات برانکو و هواداران پرسپولیس به دست آورد و حتی توانست با آمدن ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی تجربه پوشیدن پیراهن این تیم را به دست آورد. با شروع فصل جدید و آماده شدن محمد انصاری رقابت این دو بازیکن بالا گرفت. دو بازیکن با خصوصیات متفاوت که در نهایت در زمان گابریل کالدرون و سبک بازی مورد علاقه اش، محمد انصاری به عنوان بازیکن محبوب این مربی تبدیل شد و حتی در مقاطعی از او در دفاع آخر هم بهره برد. بازیکنی که به واسطه اشتباهاتش بارها باعث شد تا عملکردش مورد نقد قرار گیرد. شرایطی که در دربی با آمدن یحیی گل محمدی به اوج خود رسید تا با اشتباهاتی که داشت و بعد تعویض با پایان مسابقه با یک پست اینستاگرامی گلایه اش را به از این شرایط به زبان بیاورد. گلایه ای که برخی از هواداران آن را بی جهت و فرار روبه جلوی این بازیکن دانستند که نخواسته اشتباهات خودش را بپذیرد. حالا اما با آمدن گل محمدی به نظر می رسد سبک بازی انصاری آنچنان که باید و شاید مطلوب سرمربی سرخ ها نبوده و این مربی که علاقه مند به بازی هجومی است نظر مثبتی روی محمد نادری دارد و باید دید در ادامه او چطور می تواند در صورت وجود این دیدگاه چگونه از این امتیاز استفاده کند.

آمار انصاری در دفاع بهتر بود

در پایان هفته بیست و یکم لیگ که دیگر ویروس کرونا اجازه برگزاری آن را نداد، آمارهای چند سایت بررسی عملکرد و آنالیز بازیکنان نشان می دهد که در رقابت دو مدافع چپ سرخ ها، محمد انصاری در بحث دفاعی عملکرد بهتری از محمد نادری داشته است که البته این مساله با توجه به خصوصیات هجومی نادری می تواند طبیعی باشد. محمد انصاری از آن جهت عملکردش مورد توجه کالدرون قرار گرفت و در کارهای دفاعی موفق تر بود که کمتر از نادری در بازی هایی که در میدان بود، نفوذ می کرد و همین مساله درگیری او را در کارهای دفاعی به مراتب بیشتر از دیگر رقیب خود در منطقه چپ دفاعی سرخ ها کرده است. همچنین حضور محمد نادری در وینگر راست و چپ در بعضی مسابقات باعث شد که او کمتر از انصاری در کارهای دفاعی حضور پیدا کند تا از این حیث آمار دفاعی رقیب او بهتر خودش را نشان دهد.

گوی سبقت نبردهای نادری در تقابل ها

در بررسی  عملکرد این دو مدافع که رقابت و شرایط متفاوتی را در حضور کالدرون و گل محمدی تجربه می کنند، نادری نشان داده با قدرت بدنی بالایی که دارد، در نبردها و تقابل‌های رودررو شرایطی به مراتب بهتر از محمد انصاری داشته است. فاکتوری که باعث شد عملکرد ضعیف انصاری به خصوص در دربی و چند بازی که با حضور یحیی پرسپولیس انجام داد، این مربی راهی جزو نیمکت نشین کردن این مدافع نداشته باشد. در عین حال در کنار فاکتورهای دفاعی حضور نادری که میل به حمله و عملکرد هجومی هم دارد به گل محمدی کمک کرد تا بتواند با جمع آوری بهینه امتیازات در بازی های نیم فصل دوم، به خوبی اختلاف امتیازاتش را با رقبا بیشتر و پرسپولیس را در مقام کسب چهارمین قهرمانی پی در پی قرار دهد.

رقابت بود اما اختلاف نزدیک است

هرچند که دو مدافع چپ پرسپولیس دارای فاکتورهایی قوی و ضعیف در عملکرد خودشان تا پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر نوزدهم نشان دادند اما از این حیث تقریبا با یک جمع و تفریق ساده می توان به این نتیجه رسید که با بودن انصاری و نادری که هر دو هم سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند، خیال یحیی می تواند در سمت چپ راحت باشد و به موقع از قابلیت های هرکدام از این دو بازیکن بهره ببرد. هرچند که انصاری می تواند در دفاع چپ و آخر کمک دست گل محمدی باشد اما توانایی بازی نادری در وینگر راست و چپ و دفاع آخر و چپ به مراتب فاکتورهای او را در تقابل با رقیب خود در تیم، برجسته می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز