خبرگزاری کار ایران

استکی: بهتر بود که در زمان مناسب عازم اردن می‌شدیم/ برای کسب سهمیه امید داریم

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۶۲۳

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس تلاش می کند که در این فرصت اندک باقیمانده تیم را برای گرفتن سهمیه در این دوره از مسابقات مهیا کند.

تیم ملی بوکس برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا راهی اردن شده است. این تیم به خاطر مشکلاتی که کرونا به وجود آورده مجبور شد یک هفته زودتر راهی اردن میزبان مسابقات شود. این تیم با گواهی سلامت راهی اردن شد و بعد آنجا هم تست‌های اولیه را داد تا برای حضور در این رقابت‌ها مجوز لازم را کسب کند. حالا این تیم باید برای کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک باید از روز سه شنبه مسابقات خود را شروع کند. علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس تلاش می کند که در این فرصت اندک باقیمانده تیم را برای گرفتن سهمیه در این دوره از مسابقات مهیا کند: «از روز سه‌شنبه که به اردن آمدیم سعی کردیم تمرینات بی وقفه ادامه پیدا کند ما به امید زنده هستیم و تلاش می‌کنیم دست پر برگردیم.»

 

 چند روزی هست که در اردن حضور دارید. وضعیت تیم چگونه است؟

خدا را شکر شرایط تا اینجا خوب پیش رفته و امیدوارم که تا پایان مسابقات هم وضعیت همین شکلی پیش برود.

 به خاطر کرونا دچار مشکل نشدید؟

نه از تهران با گواهی سلامت راهی اردن شدیم. اینجا هم تست گرفتند که مشکلی نبود.

 پس بلافاصله تمرینات را شروع کردید؟

بله سه‌شنبه هفته گذشته که رسیدیم اینجا یک جلسه تمرین کردیم. بعد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم دو جلسه تمرین کردیم ولی الان تمرینات تیم به یک جلسه کاهش پیدا کرده تا تیم به فرم ایده‌آل برسد.

مسابقات از چه روزی شروع می‌شود؟

دوشنبه که قرعه‌کشی انجام می‌شود. بر اساس همان رنکینگ و جایگاهی که فدراسیون جهانی اعلام کرده. از روز سه‌شنبه هم مسابقات شروع می‌شود. تیم شرایط خوبی را دارد.

سفر به اردن را مجبور شدید که خیلی زود انجام بدهید. این برای شما مشکل‌ساز نشد؟

به هر حال خوب بود اگر سر موقع به اردن اعزام می‌شدیم اما مشکلاتی به وجود آمد که باعث شد تیم زودتر به اردن سفرکند. الان هم در این چند روز سعی کردیم که برخی از اعضای تیم نیاز به وزن کم کردن دارند، به سر وزن برسند.

 چه نفراتی بیشتر با مشکل وزن کم کردن روبه‌رو هستند؟

دانیال شه‌بخش، سجاد کاظم‌زاده و احسان روزبهانی نفراتی هستند که با اندکی اضافه وزن روبه‌رو هستند اما تلاش شده که تیم سر وزن باشد. خوشبختانه سایر اعضای تیم شرایط خوبی را دارند.

 کار سختی برای کسب سهمیه دارید؟

ما با امید زنده هستیم. به هر حال داشته‌ها و موجودیت تیم برای همه مشخص است. اینجا باید با بهترین‌های دنیا مسابقه بدهیم. اگر چه مسابقات گزینشی قاره آسیا است اما رقبای ما بهترین‌های دنیا هستند اما با این حال امید زیادی داریم تا بتوانیم در این روزهای سخت برای مردم ایران که گرفتار مشکلات زیادی شدند لحظات خوبی را رقم بزنیم.

 در دوره گذشته بازی‌های المپیک در ریو تیم ملی بوکس نتوانست سهمیه بگیرد. فکر می‌کنید در این دوره این شرایط فراهم شود؟

خب واقعاً کار سختی داریم. شاید اگر در مسابقات جهانی سهمیه داده شده بود الان وضعیت خیلی فرق می‌کرد اما حالا این مسابقات به نظرم سخت‌تر از رقابت‌های جهانی شده اما تیم ما هم تمرینات مهمی را داشته و به نظرم در این تیم هم رنگ پیشرفت دیده می‌شود.

فکر می‌کنید چند سهمیه بتوانید به دست بیاورید؟

من به مجموعه تیم ایمان دارم و در تمامی اوزان به دنبال سهمیه هستیم. الان در سنگین وزن ایمان رمضانپور داریم که دیگر بوکسور کم تجربه‌ای نیست و باید اینجا خودش را نشان بدهد. وضعیت احسان روزبهانی و طوفان شریفی هم به همین شکل است. این سه نفر بیش از همه تلاش می‌کنند چون خوب می‌دانند که شاید چنین فرصتی دیگر نصیبش نشود. سجاد کاظم زاده، شاهین موسوی و دانیال شه بخش و امید احمدی صفا هم به همین شکل. من به این تیم امید دارم و تا آخرین لحظه هم این امید زنده می‌ماند. ما حتی اگر یک سهمیه هم بگیریم نتیجه موفقیت آمیزی کسب کردیم اما تلاش داریم که بهترین عملکرد و بهترین نتیجه را خود بجا بگذاریم.

 

گفت و گو: محسن وظیفه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز