خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست کارگروه ارتقای مهارت‌های ذهنی و رفتاری بازیکنان

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۱۰۹

نشست کارگروه ارتقای مهارت‌های ذهنی و رفتاری بازیکنان تیم‌های والیبال ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، نشست کارگروه ارتقای مهارت‌های ذهنی و رفتاری تیم‌‌های والیبال ایران، امروز سه‌شنبه به ریاست وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون و با حضور دکتر محمدکاظم واعظ موسوی رئیس کارگروه مهارت‌های ذهنی و رفتاری فدراسیون و از اساتید برجسته روانشناسی ورزشی برگزار شد.

در این نشست، دیگر اعضای کارگروه شامل دکتر محمود معظمی مشاور کارگروه مهارت‌های ذهنی و رفتاری، الهام مسلمان حقیقی مشاور کارگروه، مجتبی تاج‌محمدی عضو کارگروه، فاطمه صادقی عضو کارگروه و مهناز شاددل مشاور رئیس فدراسیون حضور داشتند.

برنامه‌ریزی و فعالیت برای ارتقای مهارت‌های ذهنی و رفتاری بازیکنان، اعضای کادر فنی تیم‌های والیبال و کارکنان فدراسیون از جمله محورهای نشست این کارگروه بود.

رئیس کارگروه مهارت‌های ذهنی و رفتاری فدراسیون درباره تصمیمات این نشست، گفت: در این جلسه مصوب شد که تمام تیم‌های ملی از یک مشاور مهارت‌های ذهنی و رفتاری در کادر خود بهره ببرند و به محض این که اردوها تشکیل شد، مشاور به کادرفنی تیم اضافه شود و خدمات خود را زیر نظر سرمربی، به بازیکنان و کادر فنی ارائه کند.

دکتر محمدکاظم واعظ موسوی تصریح کرد: عملکرد مشاورهای مهارت‌های ذهنی و رفتاری در کارگروه مربوطه، از نظر شیوه آموزش و مشاوره، مورد بررسی قرار ‌گیرد تا در نهایت بتوانیم بنا به درخواست رئیس فدراسیون، به رشد ذهنی و فکری بازیکنان در کنار رشد جسمانی و فنی آن‌ها کمک کنیم.

وی درپاسخ به این پرسش که عملکرد مشاورها چه میزان به موفقیت تیم‌های والیبال کمک خواهد کرد، گفت: وقتی از قهرمانان المپیکی سوال می‌شود که آمادگی ذهنی چند درصد در موفقیت آن‌ها اثرگذار است، بین 50 تا 80 درصد را بیان کردند.

موسوی تاکید کرد: مستندات زیادی در این زمینه داریم، ولی نظر من این است که نمی‌توان درصدی برای آن بیان کرد. زیرا وقتی ورزشکاری وارد زمین می‌شود، ذهن، فکر و جسم خود را نیز همراه دارد و عملکردش با استفاده از تمام این فاکتورها خواهد بود، اما به یقین می‌توان گفت، ورزشکاری که در همه زمنیه‌ها رشد کرده، عملکرد بهتری خواهد دشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز