خبرگزاری کار ایران

مقایسه عملکرد ۳ مهاجم ذوب آهنی استقلال

عملکرد مشابه تبریزی و رضایی

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۱۶۴

کاوه رضایی و مرتضی تبریزی هم در لیگ‌های شانزدهم و هجدهم بهترین گل زن‌های استقلال شدند

به گزارش ایلنا،در شرایطی که شیخ دیاباته و مهدی قائدی مصدوم هستند، فشارها روی مرتضی تبریزی بیش از گذشته شده است. بازیکنی که به‌عنوان یک ستاره و با هزینه چند میلیارد تومانی فصل گذشته از ذوب‌آهن به استقلال آمد و باوجود شروع خوبی که داشت مدت‌ها است دچار بحران گلزنی شده است.هواداران تبریزی را با کاوه رضایی و ارسلان مطهری مقایسه می‌کنند که قبل و بعد او از ذوب‌آهن به استقلال آمدند و  تبدیل به ستاره‌های این تیم شدند.نکته جالب درباره این مقایسه کارنامه تقریباً مشابه کاوه رضایی و مرتضی تبریزی است. هر دو بازیکن هم در لیگ‌های شانزدهم و هجدهم بهترین گل زن‌های استقلال شدند اما قضاوت و نگاه‌ها درباره آن‌ها کاملاً متفاوت بود. به همین بهانه عملکرد 3 مهاجمی که در چند فصل اخیر از ذوب‌آهن به استقلال آمدند را مرور و باهم مقایسه می‌کنیم.   

اولین مهاجم ذوب آهنی استقلال

استقلالی‌ها در لیگ شانزدهم کاوه رضایی را به‌عنوان بازیکن آزاد از ذوب‌آهن خریدند.علیرضا منصوریان شماره 9 تیمش را به این مهاجم 24 ساله داد. کاوه یک‌فصل برای استقلال بازی کرد و در جمع آبی پوشان ستاره شد. کاوه قبل از اینکه استقلالی شود با پرسپولیسی‌ها هم مذاکره کرده بود و هدف مشترک سرخابی‌ها بود که درنهایت با پذیرش شرط او برای جدایی در صورت دریافت پیشنهاد خارجی، رضایی با آبی‌ها قرارداد بست. کاوه در2 بازی اول کارش را با یک گل و یک پاس گل شروع کرد. او درمجموع  28 بازی لیگ برای آبی‌ها 7 گل زد و 6 پاس گل داد.در لیگ قهرمانان آسیا هم در 9 بازی موفق شد 6 گل به ثمر برساند. با احتساب 3 بازی جانم حذفی که پای کاوه به گل باز نشد، او درمجموع  40بازی برای آبی پوشان انجام داد که حاصل آن 13 گل زده بود. رضایی با این تعداد گل بهترین گل زن فصل آبی پوشان و ستاره اصلی تیمش بود تا در پایان فصل به باشگاه شالروا بلژیک ترانسفر شود.به‌این‌ترتیب آمار  کاوه در طول فصل 3/0 گل در هر بازی است.

دومین مهاجم ذوب آهنی استقلال 

بعد از تجربه خوب کاوه رضایی بود که استقلالی‌ها در اوایل لیگ هجدهم برای پر کردن جای خالی مامه بابا تیام که در نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم در 13 بازی موفق شده بود 12 گل بزند سراغ  مرتضی تبریزی 27 ساله رفتند. بازیکنی که فصل گذشته درمجموع رقابت‌های مختلف لیگ هفدهم توانسته بود 19 گل برای ذوب‌آهن به ثمر برساند!او در 3 بازی اول شروع فوق‌العاده‌ای داشت. اول به تراکتور و بعدازآن در بازی برگشت به السد قطر گل زد تا نوید یک ستاره دیگر از ذوب‌آهن را به آبی‌ها بدهد. بعدازاین شروع خوب تبریزی به‌اصطلاح قفل شد و نتوانست به گلزنی هایش ادامه دهد. در لیگ هجدهم او 23 بازی انجام داد که حاصل آن 5 گل و یک پاس گل بود.یک‌بار هم در جام حذفی به میدان رفت که پایش به گل باز نشد، اما در 4 بازی که در لیگ قهرمانان انجام داد 2گل به نامش ثبت شد. به‌این‌ترتیب شماره 11 استقلال در 28 بازی فصل با 7 گل زده و میانگین 2/0 گل در هر بازی عنوان بهترین گل زن آبی‌ها را کسب کرد. در لیگ نوزدهم هم تبریزی 11 بازی در لیگ برتر انجام داده که نتیجه‌اش فقط یک پاس گل بود. در2 بازی لیگ و 2 بازی لیگ قهرمانان هم او هنوز موفق به گلزنی نشده است.

سومین مهاجم ذوب آهنی استقلال

ارسلان مطهری در نیم‌فصل لیگ نوزدهم به استقلال آمد تا سومین خرید سال‌های اخیر استقلال از ذوب‌آهن باشد. ارسلان در نیم‌فصل اول 5 گل برای ذوب‌آهن زده بود و یک پاس گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود. آمار مطهری در استقلال تا اینجا خیلی بهتر از دوران حضورش در ذوب‌آهن است و این بازیکن در 2 بازی لیگ و 3 گل زده دارد. او در 3 بازی لیگ قهرمانان هم 2 به ثمر رسانده تا درمجموع 5 گل زده در 5 بازی داشته باشد و میانگین گلزنی اش یک گل به ازای هر بازی باشد.اگر ارسلان با همین معدل و میانگین ادامه دهد بهترین گل زن استقلال در سال‌های اخیر خواهد بود. جالب اینکه ارسلان با 8 گل زده برای آقای گلی لیگ با 2 بازیکن دیگر استقلال یعنی مهدی قائدی 9 گله و شیخ دیاباته 8 گله رقابت می‌کند.   

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز