خبرگزاری کار ایران

تنور انتخابات گرم شد؛ ورود کاندیداها برای یک جنگ بزرگ

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۴۰۵

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی هنوز مشخص نشده اما بالا گرفتن دعواها نشان می‌دهد این انتخابات نزدیک است.

به گزارش ایلنا، البته تمرکز مدیریت فعلی فدراسیون بر عقب انداختن انتخابات است تا شاید شرایط برای ثبت‌نام مجدد فراهم شود اما گویا وزارت ورزش روی این موضوع نظر ندارد و می‌خواهد مجمع را برگزار کند. همین انگیزه برای برگزاری مجمع باعث شده تا با بررسی برخی انتقادها به دو طیف اصلی در انتخابات فدراسیون برسیم.

برای مثال حرف‌هایی که فردین‌فر نایب‌رئیس سابق فدراسیون می‌زند و پاسخی که مستجاب‌الدعوه به او می‌دهد حکایت از این دارد که دو نفر دارند از جانب دو کاندیدای اصلی حرف می‌زنند. البته مستجاب کاندیدا است اما بعید است که او بخواهد تا آخر بماند و به‌نظر می‌رسد حرف‌هایش در راستای ایجاد مانع برای ادامه فعالیت کیهانی است و البته حمایت از کاندیدای دیگر.

در جریان این سر و صداها فردین‌فر که گویا صدای مجید کیهانی است، می‌گوید: «در زمان ثبت‌نامم برای انتخابات به من تأکید کردند باید از پست‌های خودم در فدراسیون استعفا دهم. جالب است که وقتی ثبت‌نام‌ها انجام شد و زمانی که من برای اعتراض به رد صلاحیت مدیریتی‌ام به وزارت ورزش و جوانان رفتم مشاهده کردم که همه مدارک کاندیداهای فدراسیون دوومیدانی روی میز مستجاب‌الدعوه که خود کاندیدای فدراسیون است قرار دارد. من در حالی که بیش از ۱۰ سال سابقه حضور در تیم ملی دوومیدانی، سه سال سابقه نایب‌رئیسی فدراسیون و سال‌ها ریاست هیأت دوومیدانی استان کرمانشاه و حتی تهران را دارم در بخش مدیریتی تأیید نشدم و ۴ نفر در بین کاندیداها که هیچ‌کدام سابقه مدیریتی نداشتند تأیید شدند.»

او نقدهای زیادی را مطرح می‌کند که همگی از همین ادبیات برخوردارند؛ انتقاداتی که البته واکنش مهدی مستجاب‌الدعوه به‌عنوان بازرس فدراسیون و البته یکی از کاندیداها را در پی دارد. مستجاب‌الدعوه می‌گوید: «او هیچ ارتباط کاری و اجرایی با فدراسیون دوومیدانی ندارد. نه مربی یا کارمند فدراسیون است، نه جزو کاندیداها به حساب می‌آید و نه در هیأت‌رئیسه یا مجمع جایگاهی دارد. من اطمینان دارم که صحبت‌های مطرح‌شده از طرف آقای فردین‌فر، صحبت‌های خودش نیست، صحبت‌های مجید کیهانی است. او (کیهانی) حرف‌ها و انتقاداتش را با جلو انداختن وی (فردین‌فر) مطرح می‌کند وگرنه چرا پیش از این از آقای فردین‌فر هیچ مصاحبه و حرفی نشنیده بودیم و ندیده بودیم.»

مسئول امور مجامع فدراسیون‌ها در ادامه و برای پاسخ به انتقادهایی که از او و چگونگی فعالیت‌هایش در ارتباط با فدراسیون دوومیدانی مطرح شده است، این موارد را مطرح می‌کند: «من بازرس قانونی فدراسیون هستم. مطرح کردن یکسری صحبت‌ها خنده‌دار است.»

مشاور امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در معاونت توسعه قهرمانی و حرفه‌ای با اشاره به دوره نایب‌رئیسی حمیدرضا فردین‌فر در فدراسیون دوومیدانی چند مورد را مطرح می‌کند: «این آقا همان دوران مدارکی را امضا می‌کرد که مصوبه مجمع نداشت. البته در این کار تنها نبود. دبیر وقت فدراسیون هم همراه او بود. نمی‌دانم چرا آن زمان حرفی از این آقا شنیده نمی‌شد؟!»

او با این توضیحات به رویه سابقش مبنی بر انتقاد از دوره مدیریت کیهانی ادامه می‌دهد و مواردی را مطرح می‌کند که حکایت از ضعف‌های او دارد. فارغ از این انتقادها و میزان درستی‌شان که توسط نهادهای نظارتی باید بررسی شوند، طرح این موضوعات از سوی دو طیف نشان می‌دهد تنور انتخابات در دوومیدانی داغ شده است و می‌توان از حالا به این نتیجه رسید که این رقابت دو کاندیدای اصلی دارد؛ یکی مجید کیهانی که دوران خوبی را پشت سر نگذاشت و منتقدان زیادی در دوومیدانی دارد اما همچنان در بین برخی اعضای مجمع رأی دارد و در سوی دیگر، افشین داوری که پیش از این هم در دوومیدانی بوده و به هر حال شاید برخی از حرف‌های او از زبان مستجاب‌الدعوه شنیده می‌شود.

روالی که طی شده، نشان می‌دهد این انتخابات با دو رقیب اصلی برگزار می‌شود؛ افشین داوری و مجید کیهانی که هر دو سابقه ریاست فدراسیون را دارند و ورزشکار این رشته هم بوده‌اند. البته در شرایط فعلی به‌نظر می‌رسد وزنه کمی به نفع داوری سنگین‌تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز