خبرگزاری کار ایران

فرصتی برای سوگواری نیست؛ اسفند سرنوشت‌ساز استقلال

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۳۹۳

استقلال فرصت زیادی برای سوگواری شکست ناعادلانه مقابل الاهلی ندارد. آبی‌ها اکنون آماده اند تا «اسفند سرنوشت‌ساز» خود را از روز یکشنبه با رویارویی برابر ذوب‌آهن آغاز کنند.

به گزارش ایلنا، استقلال در لیگ با یک بازی کمتر، فاصله‌ای 8 امتیازی با صدر جدول دارد و برای اینکه بتواند در آغاز سال 99 همچنان در جمع مدعیان قهرمانی لیگ باشد، باید در دیدارهای بدون وقفه مقابل ذوب‌آهن، گل‌گهر، سایپا، پارس‌جنوبی، تراکتور و فولاد که تا 28 اسفند ادامه دارد، بی‌هیچ لغزشی به صدر نزدیک شود.

در واقع اینکه استقلال از حداکثر 18 امتیاز ممکن این 6 بازی، چند امتیاز بتواند بگیرد، تأثیر مستقیمی در سرنوشت این تیم در لیگ نوزدهم خواهد داشت. روی کاغذ، بعضی از این بازی‌ها ساده به نظر می‌رسند اما در لیگ ایران، فاصله بین تیم‌ها آنقدر زیاد نیست که از حالا بتوان چند برد تضمین شده به حساب استقلال واریز کرد. ضمن اینکه تنها تیمی که تا اینجای لیگ توانسته 6 امتیاز کامل از آبی‌ها بگیرد، ماشین‌سازی رده نهمی است که نه در آغاز فصل و نه امروز، جزو مدعیان محسوب نمی‌شد.

ماجرای قهر استراماچونی و امتیازهای حساسی که استقلال در روزهای بدون مربی از دست داد، شاید رویای قهرمانی را برای هواداران این تیم کمرنگ کرده باشد اما فرهاد مجیدی که در این مدت نشان داده مربی جاه‌طلبی است، هنوز از قهرمانی ناامید نشده است. این تیم با همه مشکلات و بی‌تدبیری‌ها و حاشیه‌ها و با همه بدشانسی‌هایی که از آسیب‌دیدگی مهره‌های کلیدی‌اش داشته، هنوز «سر پا» است و می‌تواند فصلی خاطره‌انگیز برای طرفدارانش رقم بزند.

به یاد داشته باشیم که پرسپولیس در میانه‌های نیم فصل اول، از صدر جدول دور شده بود و بعد از شکست خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته یازدهم، به نظر می‌رسید که وضعیت بحرانی روی این تیم سایه می‌اندازد اما 5 برد پیاپی در دوره کالدرون و ادامه آن روند با یحیی گل‌محمدی، باعث شد که پرسپولیس از میانگین 2 امتیاز برای هر بازی عبور کند. این اتفاقی است که استقلالی‌ها امیدوار به تکرار آن هستند، هرچند که از لحاظ ابزار و نیمکت قوی، پرسپولیس در وضعیت مساعدتری است و فرهاد مجیدی نمی‌تواند در بازی‌های حساس، خیلی روی مهره‌های نیمکت‌نشین خود حساب کند.

استقلال در خلال لیگ، یک بازی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده 4 امتیازی در پیش دارد که شکست احتمالی در آن، امید صعود آبی‌ها به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را بسیار کمرنگ می‌کند. با این بازی، مجموعه «اسفند سرنوشت‌ساز» استقلال کامل می‌شود که به نوعی تکلیف موفقیت یا ناکامی آنها در دو جام معتبر را تا حد زیادی روشن می‌کند.

خبر خوب برای فرهاد مجیدی این است که برای بازی‌های پیش‌رو، چند نفر از لشگر مصدومانش شرایط بازی کردن پیدا می‌کنند. بازگشت عارف غلامی و سیاوش یزدانی در خط دفاعی، اضافه شدن فرشید اسماعیلی به خط میانی و بهبود مهدی قائدی، دست کادر فنی را برای انتخاب ترکیب 11 نفره بازتر می‌کند. محمد بلبلی را هم  باید به این جمع اضافه کرد که احتمالاً در هفته آینده از این خرید ابتدای فصل استقلال رونمایی خواهد شد. او درست در همان روزهایی که محرومیتش به پایان رسید، با آسیب‌دیدگی مواجه شد تا تجربه اولین حضورش با پیراهن آبی به تأخیر بیفتد. درباره بلبلی گفته می‌شود که در دوران محرومیت، در تمرینات امیدوار کننده بوده و می‌تواند در بخش تهاجمی، یکی از مهره‌های قابل اعتماد فرهاد مجیدی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز