خبرگزاری کار ایران

سریال اعتراض؛ تصویری از اسکوچیچ که باید به آن عادت کرد (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۷۶۵

عکسی از اسکوچیچ با لباس تیم ملی منتشر شد که به تمرین فولاد رفته بود؛ تصویری که آرام آرام باید به آن عادت کنیم.

به گزارش ایلنا، او یک روز پس از اعلام نامش به عنوان سرمربی تیم ملی به تماشای بازی سایپا – پارس جنوبی جم در لیگ برتر رفت، ولی این اولین بار است که او با لباس تیم ملی مقابل دوربین ظاهر شده است.

چند روز قبل فدراسیون فوتبال عکسی از اسکوچیچ در کنار بهاروند منتشر کرد که از امضای قرارداد این مربی با فدراسیون فوتبال خبر می‌داد و حضور امروز این مربی کروات در تمرین فولاد به معنی شروع رسمی کار او در این مسئولیت حساس است.

سریال اعتراض؛ تصویری از اسکوچیچ که باید به آن عادت کرد (گزارش)

در یکی از سردترین روزهای تهران که باد سوزناکی می‌وزید، اسکوچیچ با کاپشن تیم ملی که زیپش را تا بالا بسته بود و کلاهی پشمی به زمین شماره دو ورزشگاه آزادی رفت و دقایقی با جواد نکونام صحبت کرد تا مأموریتش برای هدایت تیم ملی را شروع کند.

این باد سرد در روزهای آینده با تهران خداحافظی می‌کند، ولی وزش بادهای مخالف علیه اسکوچیچ بعید است به این زودی متوقف شود. با گذشت چند روز خانواده فوتبال ایران هنوز نتوانسته با این انتخاب کنار بیاید و اعتراضات به تصمیم فدراسیون همچنان ادامه دارد.

مهدی تارتار، سرمربی نفت مسجدسلیمان یکی از آخرین معترضان به این انتخاب است و می‌‌گوید: «هم اعضای کمیته فنی برای من قابل احترام هستند و هم اسکوچیچ چون همکارم است. از سویی در کمیته فنی آدم‌های بزرگی حضور دارند. با حضور این آدم‌ها انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی برای من قابل درک نیست و جای سؤال دارد. این روزها هر کس به من می‌رسد به عنوان یک مربی حاضر در لیگ برتر می‌پرسد اسکوچیچ با چه ساز و کاری سرمربی تیم ملی شده است؟ سؤال مهم اینجاست چرا اعضای هیأت رئیسه همه اختیارات برای انتخاب سرمربی را به یک نفر تفویض کرده بودند؟»

تارتار اضافه می‌کند: «این انتخاب اصلاً قابل دفاع نیست و توهین به مربی ایرانی بود. علی دایی سه بار قهرمان شده؛ امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر است. چرا علی دایی نه؟ چرا امیر قلعه‌نویی نه؟» او در پایان می‌گوید: «نوع حضور اسکوچیچ در تیم ملی هم اصلاً قشنگ نبود. او به بهانه بیماری و همچنین دلتنگی برای خانواده از صنعت نفت جدا شد اما سر از تیم ملی در آورد.»

همین فضای منفی است که فدراسیون فوتبال را مجبور کرده در سکوت پیش برود و بر خلاف عرف رایج برای اسکوچیچ نه از معارفه خبری بود نه نشست مطبوعاتی. فدراسیون حتی به این مربی اجازه نداد که دوشنبه شب به تلویزیون برود و از کارنامه‌اش دفاع کند. او فعلاً فقط به ورزشگاه‌های خلوت می‌رود و بدون اعلام قبلی در تمرینات تیم‌ها حاضر می‌شود، ولی این روند نمی‌تواند برای همیشه ادامه پیدا کند.

اسکوچیچ فعلاً کارش را چراغ خاموش شروع کرده و هیچکس نمی‌داند که او چه برنامه‌ای برای تدارک تیم ملی دارد. حتی انتخاب دستیاران این مربی هم بدون سر و صدا صورت گرفته و دیروز پست اینستاگرام «تونی اوسنیک» مشخص کرد که او قرار است با اسکوچیچ همکاری کند. این مربی با انتشار پرچم ایران نوشته است: «تیم ملی فوتبال ایران چالش جدید برای من خواهد بود. در کنار یکدیگر می‌توانیم به هدفمان برسیم.»

این مربی ظاهراً در اینتربلوک اسلوونی دستیار اسکوچیچ بوده و سابقه فعالیت در تیم ملی اسلوونی را هم دارد. ملادن زگانیر کروات هم قرار است دیگر دستیار اسکوچیچ باشد.

در این شرایط مربی کروات علاوه بر تدارک تیم ملی باید بتواند نظر جامعه فوتبال را هم جلب کند، چرا که بدون چنین حمایتی بخت موفقیتش به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز