خبرگزاری کار ایران

خانواده ستاره‌ خلافکار؛ پراستعداد و هنجارشکن مثل برادران جونز

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۴۰۴

برادران ستاره‌ ورزش MMA بدلیل حاشیه‌سازی‌های زیاد از معروفترین خانواده‌های ورزشی خلافکار در جهان هستند.

به گزارش ایلنا، جان جونز همیشه یک ابر سیاه را بالای سر خود دیده. مهم نیست که تا کجا پیش رفته و چه دستاوردهایی در رینگ به دست آورده، اما زندگی او آنقدر حاشیه داشته که استعداد ورزشی‌اش را تحت‌الشعاع قرار داده.

جای هیچ تردیدی در استعداد فوق‌العاده او وجود ندارد چون به‌نظر می‌رسد در ژن خانوادگی‌شان بوده و دو برادرش، چندلر و آرتور هم در زمان حضور در لیگ فوتبال آمریکایی به قهرمانی دست یافته‌اند اما با وجود جایگاه قابل توجه او در هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) ثابت کرده از نظر اجتماعی و اخلاقی قابل اعتنا نیست.

او قرار است این روزها از عنوان قهرمانی‌اش در دسته نیمه‌سنگین‌وزن در مبارزه با دومینیک ریس دفاع کند، اما با همه این تعریف و تمجیدها از موفقیت‌های ورزشی‌اش نمی‌توان از محرومیت و حبس و تخلفات دیگر او چشم‌پوشی کرد. واقعیت این است که او را به‌عنوان جوان‌ترین قهرمان مسابقات UFC به یاد نمی‌آورند بلکه رانندگی در حالت کاملاً غیرهوشیارانه، پارتی‌های سنگین و مصرف کوکائین است که ماندگار شده؛ همچنین تصادف با یک زن باردار که دستش شکست و فرار از صحنه و همچنین رسوایی‌های دوپینگ.

در یک فهرست بلندبالا از تخلفات، این آخری است که احتمالاً با نام او عجین شده. تنها در سال 2019 از او 42 بار آزمون دوپینگ گرفتند که از هر ورزشکار دیگری در جهان بیشتر بود. جونز دوبار از قوانین مبارزه با دوپینگ UFC تخطی کرده؛ در سال 2016 که قبل از دیدار با دانیل کورمیر از یک داروی تقویت جنسی قوی استفاده کرد و به همین دلیل یک سال محروم شد. جون 32ساله دوباره در سال 2017 به مدت 15 ماه محروم شد چون در جریان ناک‌اوت کردن کورمیر و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در نیمه‌سنگین‌وزن از تورینابول استفاده کرد که استروئید آنابولیک است.

جونز وقتی در سال 2011 در سن 23سالگی قهرمان جهان شد همه کار می‌توانست بکند اما راه اشتباه را انتخاب کرد، حالا هم اگرچه همچنان یکی از بااستعدادترین‌های MMA در اکتاگون (هشت‌ضلعی که این مسابقات در آن برگزار می‌شود) به حساب می‌آید اما میل و اصرار زیادش برای زدن دکمه خودویرانگری باعث شده آبرو و اعتباری برایش باقی نماند؛ چیزی که هیچ‌کس به‌جز خودش را نمی‌تواند برای آن سرزنش کند.

به اندازه استعداد، سوءرفتار در این خانواده عادی است. برادر کوچکتر ستاره UFC، چندلر که در حال حاضر در تیم آریزونا کاردینال در NFL بازی می‌کند، در سال 2016 گیج و نیمه‌عریان به اداره پلیس مراجعه کرد چون در مصرف ماری‌جوانا زیاده‌روی کرده بود و مجبور شد به‌طور رسمی و علنی عذرخواهی کند.

بزرگترین برادر این دار و دسته، آرتور 33ساله در ایجاد دردسر باسابقه است. او که در سال 2017 از NFL بازنشسته شد، یک سال قبلش به‌دلیل نقض قوانین لیگ در مورد استفاده از داروهای نیروزا از چهار بازی محروم شد. جون در گذشته بیش از بقیه ماجرا داشته اما بعد از پایان محرومیتش در سال 2018 تصمیم گرفته خطاهایش را جبران کند. او سال گذشته به تلگراف گفت: «من اشتباهات زیادی داشتم و حالا می‌خواهم تلافی کنم. می‌خواهم شخصیتم را مثل استعدادم اصلاح کنم. آدم بدی هستم که می‌خواهد خوب باشد. طبیعت بشر رو به گناهکاری است، هیچ‌کدام ما قدیس نیستیم. من هم می‌خواهم آدم خوبی باشم و خلاف نکنم.»

وقتی صحبت از توانایی باشد کمتر خانواده ورزشی به پای جونزها می‌رسد. جون دوبار قهرمان UFC شده و ثروت خالصش بیشتر از 10میلیون دلار است در حالی که آرتور قهرمان سوپرباول شده مثل چندلر که قراردادش را دو سال پیش با کاردینال تمدید کرده؛ به ارزش 5/82 میلیون دلار. متأسفانه همین را می‌توان درباره جنجال‌ها و رفتارهای نامناسب این خانواده گفت. جونزها شاید بزرگترین خانواده ورزشی باشند اما این اتفاقات بد و حاشیه‌ها همواره در کنار نام‌شان وجود دارد.

منبع: دیلی‌میل/ جردن سیوارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز