خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس به دنبال هت تریک یا پوکر؟ (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۸۱

این روزها یکی از مباحث جدید و جذاب پیش از بازی برگشت پرسپولیس و استقلال عدد دیدار پیش روی سرخابی است که بین فوتبال‌دوستان اختلاف است و برخی آن را دربی 91 می‌دانند و برخی 92 اما هرچه باشد قطعا ادعای اخیر پرسپولیسی‌ها را تایید نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، در چند روز اخیر پرسپولیسی‌ها در کانال‌های هواداری و حتی برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که در صورت برد مقابل استقلال در روز 17 بهمن به رکورد 4 برد متوالی دست پیدا می‌کنند و در واقع می‌توانند در برد مقابل رقیب سنتی به اصطلاح پوکر کنند. آن‌ها در توجیه این ادعا به رای دادگاه عالی ورزش درباره سوپرجام اشاره کرده و استدلال‌شان این است که با توجه به اعلام دادگاه کاس مبنی بر پیروزی پرسپولیس برابر استقلال در دربی سوپرجام، پرسپولیس اگر در بازی فردا پیروز شود به رکورد ۴ برد پیاپی مقابل استقلال می‌رسد؛ رکوردی که سال‌هاست در اختیار آبی‌ها بوده و آن‌ها با نماد 4 برای رقیب سنتی کری می‌خوانند. اما نگاهی به جدول و تاریخ دیدارهای پیشین دربی نشان می‌دهد که حساب و کتاب پرسپولیسی‌ها اشتباه است و حتی اگر آن‌ها برنده دربی پیش رو شوند نهایتا در برد استقلال هت‌تریک می‌کنند نه پوکر!

 اشتباه محاسباتی سرخ‌ها با دربی 87

دربی‌ای که استقلال در آن شرکت نکرد و پرونده شکایت به کاس رفت دربی شماره 87 بود که قرار بود در تاریخ 19 تیرماه سال 97 برگزار شود. پرسپولیس قهرمان لیگ هفدهم و استقلال قهرمان جام حذفی 97-96 فوتبال ایران باید بعد از دربی 86 که اسفندماه 96 و در زمان مربیگری برانکو و شفر برگزار شد و آبی‌ها با تک گل وریا غفوری برنده آن شدند به فاصله 4 ماه پیش از آغاز لیگ هجدهم با هم بازی می‌کردند تا قهرمان قهرمانان مشخص می‌شد. اما این دربی به خاطر عدم حضور استقلال و رای کمیته انضباطی که پرسپولیس را 3-صفر برنده اعلام کرد بدون انجام بازی مختومه شد و بعدها هم که باشگاه استقلال به رای شکایت کرد کاس با تایید رای کمیته انضباطی فوتبال ایران این بازی را 3-صفر به سود پرسپولیس تایید کرد.

 هت‌تریک احتمالی به جای پوکر!

هرچند حکم دربی بلاتکلیف دیر اعلام شد و در این فاصله 2 دربی برگزار شده بود اما اگر به عدد و شماره باشد دربی سوپرجام دربی 87 بود و پس از آن دربی 88 در تاریخ 5 مهر 97 برگزار و با تساوی بدون گل به پایان رسید. پس از این دربی، پرسپولیس 2 دربی شماره 89 و 90 را در تاریخ فروردین 98 و شهریور 98 با نتیجه مشابه یک-صفر و با گل‌های احمد نوراللهی و مهدی عبدی به سود خود پایان داده است. بنابراین پرسپولیس پس از باخت در دربی 86 یک برد در دربی 87(با حکم کاس در پرونده سوپرجام) کسب کرده و سپس با یک تساوی و 2 برد در دربی‌های 88، 89 و 90 به دربی 91 رسیده است. بنابراین اگر پیش‌بینی پرسپولیسی‌ها درست از آب درآید و آن‌ها بتوانند استقلال را شکست دهند سومین برد متوالی‌شان خواهد بود و هت‌تریک خواهند کرد و پوکری در کار نخواهد بود. البته پرسپولیسی‌ها هم در مورد 4 برد متوالی استقلال که زمان مربیگری پرویز مظلومی در ابتدای دهه 90 به دست آمده با دیده تردید نگاه و آن را رد می‌کنند. از نظر آن‌ها 4 برد استقلال متوالی نبوده و بین 4 دیدار رسمی 2 تیم در لیگ و جام حذفی، بازی پرسپولیس و استقلال تورنمنت جام ولایت برگزار شده که در آن دربی سرخابی به تساوی 2-2 رسیده‌اند و بنابراین ادعای استقلالی‌ها برای 4 برد متوالی درست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز