خبرگزاری کار ایران

آبی - سفیدها؛ تیمی که دوست داشتیم در مسیر سقوط است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۷۵

باشگاه دپورتیوو لاکرونیا دچار بحران سختی شده است. آنها یکی از تاریک‌ترین دوره‌های تاریخ 113ساله‌شان را سپری می‌کنند. دیدن اینکه یکی از غول‌های اسپانیا مدت‌هاست که در دسته دو اوضاع خوبی ندارد ناراحت‌کننده است.

به گزارش ایلنا، تنها دو دهه پیش و در آغاز قرن جدید بود که «سوپر دپور» توانست به دستاوردی برسد که آرزوی همه تیم‌های اسپانیایی است: فتح لالیگا برای اولین بار در تاریخ. آنها با هدایت خاویر ایرورتا باتجربه و بازیکنانی مانند دیه‌گو تریستان، آلبرت لوکه، روی ماکای، ژالمینیا، ژرژ آندراده و خوان کارلوس والرون توانستند با زیبایی، جذابیت و گل‌های فراوان، قهرمان شوند. آنها در سال‌های 2000 تا 2004 پنج بار پیاپی در میان سه تیم بالای جدول قرار گرفتند. آنها در اروپا هم حضوری خوب داشتند و کمتر تیمی می‌توانست در ورزشگاه ریاسور دوام بیاورد.

دپور در آوریل 2004 توانست با وجود شکست چهار بر یک مقابل میلان که در آن سال‌ها تیمی بزرگ بود، در بازی برگشت آنها را چهار بر صفر ببرد و یکی از بزرگ‌ترین بازگشت‌های تاریخ اروپا را رقم بزند. آنها در سال 2002 هم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رئال مادرید را بردند و فاتح جام حذفی شدند. آنها میهمانی‌خراب‌کن‌های بزرگی در اسپانیا بودند. اما حالا پس از سال‌ها مدیریت ضعیف و مشکلات مالی، آنها یک دنیا از آن روزها دور شده‌اند. این تیم گالیسیایی حتی در خطر سقوط به دسته سوم برای اولین بار پس از 40 سال قرار داشت اما در فصل گذشته، دپور تنها یک گل کم داشت تا به دسته برتر بازگردد. تیم به فینال پلی‌آف رسید و مقابل مایورکا در ورزشگاه ریاسور دو بر صفر پیروز شد اما در سن‌موییکس با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و از صعود بازماند. این باشگاه تاریخی در این فصل به زانو درآمده است. آنها در روز نخست پیروز شدند اما چهار ماه طول کشید تا برد بعدی خود را به دست بیاورند. آنها از اوایل سپتامبر در قعر جدول به سر می‌بردند ولی چهار پیروزی پیاپی آنها را از منطقه سقوط خارج کرد. فرناندو واسکس، مربی باتجربه، مأموریت آن را دارد که دپور را از وضعیت فعلی نجات دهد. او پس از کریسمس مربی تیم شده است. دپورتیوو در دور دوم جام حذفی مقابل تیم دسته سومی اونیونیستاس سالامانکا در ضربات پنالتی شکست خورد ولی این شاید توفیقی اجباری باشد تا آنها روی بقا در دسته دوم تمرکز کنند.

دپورتیوو در حال حاضر 30 امتیاز دارد و همچنان در بحران است. آنها تنها دو امتیاز و چهار پله با منطقه سقوط فاصله دارند اما همین یک ماه پیش، آنها در آخرین رده جدول بودند. به نظر می‌رسد که روحیه مبارزه همچنان در این تیم حاکم است.

منبع: فوتبال اسپانیا / دیوید ویت‌ورث

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز