خبرگزاری کار ایران

نگاهی به نقاط ضعف و قوت سرخابی در آستانه دربی

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۶۴

در آستانه دربی دور رفت لیگ برتر، دغدغه کادرفنی 2 تیم و البته هواداران پرسپولیس و استقلال این بود که کالدرون و استراماچونی هنوز چند هفته از لیگ نگذشته، باید به استقبال مهمترین بازی فوتبال باشگاهی ایران بروند.

به گزارش ایلنا، این بار هم فرهاد مجیدی و گل‌محمدی به تازگی کارشان را در استقلال و پرسپولیس شروع کرده‌اند اما شناخت این دو مربی از فوتبال ایران و به‌طور خاص از تیم‌های خودشان مناسب است. آمار کلی عملکرد استقلال و پرسپولیس بر اساس داده‌های سایت «یازده» تا پایان هفته هجدهم که البته تا حد زیادی میراث کار استراماچونی و کالدرون به حساب می‌آید، نشان می‌دهد که این 2 تیم ظرفیت مناسبی برای ادامه درخشش در فصل جاری دارند.

 بر‌اساس داده‌های سایت «یازده»، پرسپولیس در فاز دفاع از استقلال موفق‌تر بوده و استقلال در فاز حمله از پرسپولیس موثرتر کار کرده است. کافی است‌‌ به متوسط تعداد شانس حریفان نگاه کنیم؛ حریفان پرسپولیس به‌طور متوسط در هر بازی 2.5 شانس گلزنی داشته‌اند و استقلال در هر بازی 3.8 بار شانس گل به حریف خود داده است. اما در فاز حمله: استقلال به طور متوسط در هر بازی 5.6 شانس گل خلق کرده و سهم پرسپولیس در این زمینه 4.3 بوده‌؛ تعداد گل خورده و زده 2 تیم هم در نسبت مستقیم با این اعداد است. پرسپولیس در مقایسه با استقلال، در هر بازی تعداد شوت‌های کمتری به دروازه‌اش شده اما به طور متوسط در هر بازی هم 3 شوت کمتر از استقلال، به دروازه حریفان زده است. پرسپولیس در لیگ رتبه اول در زمینه تعداد شانس گل حریفان را دارد و سایر تیم‌ها بیش از پرسپولیس، شانس گل به حریف داده‌اند. 

در زمینه شوت حریف نیز پرسپولیس رتبه دوم را در لیگ دارد. استقلال در تعداد شوت به دروازه حریف اول و در خلق شانس گل، اول است. مجموعه این آمار و نکات نشان می‌دهد که استقلال در فاز حمله زهردارتر است اما پرسپولیس هم از تمام حریفان دیگر استقلال، در فاز دفاع قدرتمندتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز