خبرگزاری کار ایران

بلا تکلیفی ادامه‌دار نیمکت تیم‌ملی؛

معادله چندمجهولی قلعه‌نویی، سپاهان و فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۲۲

اکنون در جمع فدراسیون فوتبال و در بین اعضایی که شاید تنها کمتر از یک ماه به حضورشان در این مجموعه باقی مانده، روی حضور امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی به اجماع رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا، بعد از پایان بازی با عراق که تقریبا سه‌ماه قبل برگزار شد، فدراسیون می‌دانست که کار ویلموتس در ایران به پایان رسیده و خیلی زود هم این موضوع را رسانه‌ای کرد. از همان مقطع به خاطر دو باخت متوالی برابر بحرین و عراق همه می‌دانستیم که اوضاع تیم‌ملی مساعد نیست و باید هرچه زودتر سرمربی جدید معرفی شود تا سروسامانی به فوتبال ملی ایران بدهد. با این حال، فدراسیون هنوز نتوانسته بعد از گذشت سه‌ماه سرمربی تیم‌ملی را معرفی کند؛ درشرایطی که انتخابات ماه آینده فدراسیون فوتبال هم شاید برخی معادلات را برهم بزند. 

*سپاهان کوتاه نمی‌آید

با اینکه فدراسیون فوتبال چند روزی است برای هدایت تیم‌ملی به نام امیر قلعه‌نویی رسیده و برای معارفه این مربی به‌عنوان سرمربی نیاز به رضایت باشگاه سپاهان دارد، هنوز نتوانسته رضایت این باشگاه اصفهانی را جلب کند. با اینکه پیش‌بینی می‌شد با ورود وزارت‌ ورزش و اصرار مسئولان فدراسیون، سپاهانی‌ها رضایت سرمربی خود را صادر کنند، با گذشت چند روز این باشگاه از موضع خود یعنی مخالفت با جدایی قلعه‌نویی کوتاه نیامده و مذاکرات به بن‌بست خورده است. 

*وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند

در یک‌ماه اخیر بارها مسئولان فدراسیون فوتبال وعده دادند که طی چند روز آینده سرمربی تیم‌ملی معرفی می‌شود و حتی وزیر ورزش نیز چندباری این جمله را تکرار کرده است. با این حال، این وعده‌ها به هیچ‌عنوان عملی نشده و بلاتکلیفی محض، نیمکت تیم‌ملی را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. منتفی‌شدن حضور برانکو و هرمربی خارجی دیگری و بعد از آن هم کنار گذاشته‌شدن علی دایی در رقابت با قلعه‌نویی، این رالی را به خط پایان نزدیک کرده بود، اما مذاکرات صورت‌گرفته چیزی جز بلاتکلیفی و تأثیر منفی روی جو تیم سپاهان نداشته و هر روز فشار را روی فدراسیون بیشتر از قبل می‌کند. 

*اصرار عجیب فدراسیون به معرفی سرمربی

درحالی که بعد از جدایی ویلموتس نام وحید ‌هاشمیان، دستیار او و مهاجم سابق تیم‌ملی که دوره‌های مربیگری پیشرفته‌ای را در آلمان سپری کرده، به‌عنوان گزینه سرمربی موقت مطرح بود، فدراسیون به دنبال انتخاب سرمربی دایمی و عقد قرارداد تا جام‌جهانی ٢٠٢٢ پیش رفت که در این امر تاکنون ناموفق بوده است. به نظر می‌رسد اصرار فدراسیون به انتخاب سرمربی در کوران مسابقات لیگ و با گزینه‌های محدود ایرانی خیلی هم بجا نیست و به جز ایجاد حاشیه راه به جایی نمی‌برد. تیم‌ملی دو بازی نسبتا آسان را برابر هنگ‌کنگ در تهران و کامبوج در کشور حریف در نوروز ٩٩ پیش‌رو دارد و سپس باید تا خردادماه صبر کند تا دو بازی حساس و کلیدی برابر بحرین و عراق از راه برسد. شاید بهترین گزینه همان انتخاب یک سرمربی موقت بود تا سر صبر و با حوصله بیشتر فدراسیون بتواند گزینه مدنظر خود را برای دو بازی حساس برابر عراق و بحرین انتخاب کند. وحید ‌هاشمیان هم چندان مربی بی‌تجربه و کوچکی نیست که کارشناسان بخواهند علیه انتخاب او به‌عنوان مربی موفق جبهه بگیرند. اگر قرار باشد تیم‌ملی ایران نتواند در تهران از سد هنگ‌کنگ عبور کند؛ حالا با سرمربیگری وحید‌ هاشمیان یا هر فرد دیگری، پس بهتر است خیلی به دو بازی بعدی مقابل عراق و بحرین هم امیدوار نباشیم.

*دست رئیس آینده را باز بگذارید

تصور کنید که سپاهان هم رضایت قلعه‌نویی را صادر کرد و قرارداد این مربی تا جام‌جهانی ٢٠٢٢ امضا شد، اما وضع فدراسیون را هم باید درنظر گرفت. بعد از استعفای مهدی تاج، حیدر بهاروند به‌عنوان سرپرست موقت تا انتخابات ٢٥ اسفندماه فدراسیون اداره فوتبال را برعهده دارد، اما مشخص نیست چه کسی ٤٠روز دیگر روی صندلی ریاست فدراسیون می‌نشیند. حالا اگر قلعه‌نویی یا هر مربی دیگری که به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی در این مقطع انتخاب شود، چه کسی می‌تواند تضمین بدهد که رئیس بعدی فدراسیون هم می‌تواند با او کار کند؟ با توجه به شرایط فدراسیون فوتبال بهتر است وزارت ورزش به ماجرا ورود کند و با هماهنگی فدراسیون یک مربی موقت را برگزیند تا هم سپاهان به‌عنوان یکی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا آسیب نبیند، هم اینکه سرمربی تیم‌ملی با نظر رئیس بعدی فدراسیون انتخاب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز