خبرگزاری کار ایران

انتخاب قلعه نویی و اما و اگرها؛

فدراسیون فوتبال در آستانه تکرار یک اشتباه بزرگ

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۱۴

فدراسیون فوتبال چندی پیش با انتخاب مارک ویلموتس اولین انتخاب اشتباه خود را صورت داد و اکنون در آستانه اشتباه استراتژیک دیگری قرار دارد.

به گزارش ایلنا، اتفاقی که افتاده است بی‌سابقه نیست اما بسیار تأسف‌برانگیز است و از طرف دیگر آنقدر همچنان تلفات می‌گیرد که نه می‌توان و یا نه باید دوباره به آن پرداخت. ماجرا از یک انتخاب اشتباه شروع شد. انتخابی که اتفاقاً از آن به عنوان شق‌القمر فدراسیون فوتبال یاد می‌شد. انتخاب ویلموتس یک اشتباه بود و تاوان آن هم پرداخت شد و البته همچنان در حال پرداخت تاوان همان اشتباه هستیم. فدراسیونی‌ها مدعی بودند با تجربه‌ای که درباره همکاری با کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی فوتبال داشته، بهترین قرارداد را با این مربی امضا کرده‌اند. ادعای فدراسیونی‌ها به این خاطر بود که شاید هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند همکاری با ویلموتس به این زودی‌ها به بزرگترین چالش فدراسیون تاج تبدیل شود.

پس دادن تاوان این اشتباه از همان روزهای اول آغاز شد جایی که تیم ملی فوتبال کشورمان از چهار بازی رسمی تنها شش امتیاز کسب کرد و در مقابل تیم‌هایی مثل عراق و بحرین به بدترین شکل ممکن باخت و نتوانست حداقل به کمترین امتیاز مقابل این تیم‌ها دست پیدا کند. این شاید اولین تاوان بود اما به طور حتم آخرین نبود، چرا که ماجرا همچنان ادامه داشت.

اشتباه در یک انتخاب باز هم تاوان داشت، در حالی که از پرداخت مالی هنگفت به ویلموتس و همکارانش در تیم ملی انتقاد می‌شد، این مربی با جدایی از تیم ملی، از نظر مالی حسابی فدراسیون فوتبال را سرکیسه کرد و با وجود همه ادعاهایی که فدراسیون فوتبال درباره مبالغ پرداختی به ویلموتس داشت، به هر حال این سرمربی با کمترین سود و حتی ضرر برای ما، مبلغ قابل توجهی از بودجه فوتبال کشورمان را بلعید.

حضور چندین ساله کشورمان در رتبه اول فوتبال آسیا، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های رشد فوتبال‌مان حداقل از نظر فدراسیونی‌ها بود که خیلی زود پای همین اشتباه قربانی شد و در حالی که ما در اما و اگر صعود از مرحله مقدماتی بودیم، عنوان اولی آسیا را هم از دست دادیم. مهم‌تر از همه اینها، تاوانی است که اکنون تیم ملی به خاطر این اشتباه پرداخت می‌کند. در روزهایی که تیم ملی باید خود را برای رقابت‌های سخت پیش رو آماده کند، روی نیمکت تیم ملی کسی نیست و ملی‌پوشان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند که قطعاً جبران این روزهایی که از دست می‌رود، خیلی آسان نخواهد بود. از طرف دیگر نباید غافل شویم که در همین روزها تیم امید فوتبال کشورمان نیز خود را برای مهم‌ترین روزهایش آماده می‌کند، مسابقاتی که پیش روی تیم امید است، آخرین فرصت امیدها برای به ثمر رساندن تمام زحمات چندین ساله خواهد بود که متأسفانه آخرین تاوان انتخاب اشتباه ویلموتس می‌تواند روی نتایج این تیم هم تأثیر منفی بگذارد.

به طور خلاصه تا اینجای کار هم پیاز را خوردیم و هم چوب را و حالا باز هم در حال دادن تاوان یک اشتباه هستیم. رئیس فدراسیون فوتبال در چنین شرایطی استعفا می‌دهد و در حقیقت باید گفت که مهدی تاج می‌خواهد در اوج خداحافظی کند! او با این کار می‌خواهد اشتباه را با اشتباه دیگری جبران کند که قطعاً تلاش بیهوده‌ای خواهد بود. استعفا در چنین شرایطی یعنی رها کردن امور فدراسیون به حال خود و قطعاً در چنین شرایطی که حتی تاج هم قدرت تصمیم‌گیری ندارد، چه کسی می‌تواند در زمان باقی مانده تا روزهای سخت تیم ملی فوتبال کشورمان، تصمیمات مهمی مثل انتخاب سرمربی جدید، حمایت از تیم امید و ... را برعهده بگیرد. در هر حال تاوانی که قرار است مجدداً در این روزها برای یک اشتباه پرداخت شود، شاید از خود اشتباه هم بزرگتر باشد و این قطعاً به نفع فوتبال کشورمان نیست. استعفا در چنین شرایطی به معنای واقعی کلمه، فرار رو به جلو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز