خبرگزاری کار ایران

دربی مادرید: سیمئونه و زیدان دوباره به هم رسیدند

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۵۲۰

رئال مادرید امشب در هنگام میزبانی از اتلتیکو مادرید به دنبال سه امتیاز خواهد بود تا اختلاف در صدر جدول رده بندی را به عدد شش برساند.

به گزارش ایلنا، لوس بلانکوس در حال حاضر با سه امتیاز اختلاف از بارسلونا در رده دوم، در صدر جدول قرار دارد، در حالی که اتلتیکو از 21 بازی گذشته در طول رقابت‌های 20-2019 با 36 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. رئال مادرید در این فصل بدون مشکل آنها نبوده است، اما تیم زیدان در حالی پا به این مسابقه گذاشته است که در 7 بازی گذشته در تمامی رقابت‌ها به برتری دست پیدا کرده است. آنها در اوایل ماه جاری در فینال سوپر جام اسپانیا، اتلتیکو را در ضربات پنالتی شکست دادند و از آن زمان تاکنون چهار پیروزی در دو رقابت جداگانه ثبت کرده‌اند. در واقع، علاوه بر غلبه بر سویا و رئال وادادولید در لالیگا، لوس بلانکوس در کوپا دل ری با پیروزی در برابر یونونیستاس و رئال زاراگوزا به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرده است. برای دیدار برابر زاراگوز زین الدین زیدان شکل تیمش را تغییر داد اما با این وجود آنها همچنان قدرتشان را حفظ کرده بودند و کریم بنزما، لوکاس واسکز، وینیسیوس جونیور و رافائل واران گلزنان کهکشانی‌ها در این بازی بودند. 

باخت 2 بر صفر بارسا مقابل والنسیا در هفته گذشته، دروازه رئال مادرید را برای صعود به صدر جدول باز کرد و آنها با نتیجه یک بر صفر مقابل وایادولید را با یک گل دیرهنگام از ناچو ثبت کردند. در نتیجه، سه امتیاز بین تیم اول و دوم وجود دارد، اما تیم زیدان این شانس را دارد که بعد از ظهر امروز شش امتیاز را به صراحت جابجا کند زیرا بارسلونا فرداشب مقابل لوانته قرار خواهد گرفت. این واقعیت که رئال مادرید در این فصل فقط یک بار در 21 بازی لیگ شکست خورده است بسیار چشمگیر است؛ شکستی که تاریخ 19 اکتبر مقابل مایورکا ثبت شده بود. آنها تا به امروز در هیچ رقابتی شکست نخورده‌اند و علاوه بر موفقیت در کوپا دل ری به مرحله لیگ شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم راه یافته‌اند. مسابقات مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا هم به سرعت فرا می‌رسد و مردان زین الدین زیدان باید برابر منچسترسیتی رقابت کنند. 

به طرز شگفت آوری، پنج مسابقه از شش مسابقه اخیر بین رئال و اتلتیکو مادرید با تساوی به پایان رسیده است از جمله تساوی بدون گل در برنابئو در تابستان 2018.حتی تعجب آورتر اینکه رئال مادرید از دسامبر 2012 در چارچوب مسابقات لالیگا اتلتیکو را در زمین خانگی خود شکست نداده است. شکی نیست که تیم زیدان به عنوان یک تیم مدعی وارد رقابت امروز می‌شود، اما دیگو سیمئونه در موارد متعددی نشان داده است که وی قادر به ناامید کردن حریفان حتی در آماده‌ترین فرم ممکن است. روخی بلانکو در حالی به بازی مقابل همشهری خود رسیده که طی چهار بازی گذشته در تمامی مسابقات به برتری نرسیده است. در واقع، آنها پس از برتری 3 بر دو در نیمه نهایی سوپر جام اسپانیا، پیروزی کسب نکرده‌اند. پس از نیمه نهایی، آنها در فینال سوپرجام اسپانیا در ضربات پنالتی از رئال شکست خوردند؛ پس از آن حریف ایبار نشدند و با دو گل یک شکست دیگر را متحمل شدند. پس از ایبار در نتیجه‌ای باورنکردنی مقابل کولتورال لئونسا دو بر یک شکست را پذیرفتند و یکشنبه هفته گذشته برابر لگانس 10 نفره به تساوی بدون گل رضایت دادند. در نتیجه این تیم با ثبت 9 پیروزی، 9 تساوی و 3 شکست از 21 مسابقه در رده پنجم جدول قرار گرفته است.

اتلتیکو تنها دو امتیاز با سویا رده سومی اختلاف دارد اما آنها با همان تعداد بازی برابر 10 امتیاز از حریف امروزشان عقب هستند. با این اوصاف خیلی بعید به نظر می‌‎رسد که اتلتیکو را به عنوان یک مدعی قهرمانی طی ادامه فصل در نظر بگیریم. در سال‌های اخیر، اتلتیکو تقریبا همیشه بهترین رکورد دفاعی در طول فصل را به خود اختصاص داده است اما این اصطلاح برای فصل جاری صدق نمی‌کند. رئال مادرید صدرنشین طی 21 بازی تنها 13 گل دریافت کرده است در حالیکه اتلتیکو 14 گل خورده را در کارنامه دارد. از طرفی دیگر، مردان زیدان با 39 گل زد دومین خط حمله برتر فصل را در دست دارند اما اتلتیکو فقط 22 گل زده است. فقط لگانس، وایادولید، سلتاویگو، اسپانیول و ایبار در این فصل گل‌های لالیگا کمتری نسبت به تیم سیمئونه به ثمر رسانده‌اند که این خود گواهی از مشکلات آنها است. آلوارو موراتا به عنوان برترین گلزن این فصل اتلتیکو 7 گل زده در کارنامه دارد و پس از بازیکن سابق رئال مادرید، ژائو فلیکس و آنخل کوره‌آ با 5 گل زده در رده دوم ایستاده‌اند. مصدومیت دیگو کاستا مطمئنا برای روخی بلانکو دردسرساز بوده اما او در سومین مرتبه حضور در این تیم سود چندانی برای سیمئونه نداشته است. رکورد اخیر اتلتیکو در برنابئو قوی است، هرچند که از شش دیدار اخیر لیگ خود سه برد و سه تساوی کسب کرده است که آخرین پیروزی رئال مادرید در این دیدار خاص به دسامبر 2012 بر می‌‎گردد.

اخبار دو تیم

خبر خوش برای طرفداران رئال طی هفته گذشته بازگشت مارکو آسنسیو و ادن هازارد به تمرینات بود اما آنها بعید به نظر می‌رسد که در دربی حضور داشته باشند. دنی کارواخال پس از محرومیت یک جلسه‌ای در بازی گذشته حضور داشت گرت بیل هم با مصدومیت از ناحیه مچ پا درگیر است. این مسلم است که فرلاند مندی، رودریگو گوئز و لوکا مودریچ که در دیدار کوپا دل ری برابر زاراگوزا حضور نداشتند در ترکیب اصلی امروز برای رئال به میدان بروند. به نظر می‌‎رسد فدریکو والورده با وجود تاثیرگذاری‌هایی که در خط میانی رئال دارد در این بازی غایب باشد و لوکاس واسکز به میدان برود. در مورد اتلتیکو، دیگو کاستا پس از عمل گردن در دسترس نیست، در حالی که نه توماس لمار و نه کوکه برای این بازی آماده نیستند. با مصدومیت عضلانی ژائو فلیکس او شانس بسیاری کمی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی پیش روی خود می‌بیند و با این حال سیمئونه تصمیم خواهد گرفت که کوره‌آ و موراتا را در سیستم 2-4-4 به کار بگیرد در حالیکه ویتولو می‌تواند پشت سر آنها حاضر باشد. 

ترکیب احتمالی

رئال مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، رودریگو، بنزما، وازکز

اتلتیکو مادرید: اوبلاک، تریپیر، ساویچ، فلیپه، لودیف سائول، هررا، پرتی، ویتولو، کوره‌آ، موراتا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز