خبرگزاری کار ایران

عجیب اما واقعی؛ رونالدو در یکقدمی لیورپول بود

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۳۴۰

آیا می‌دانستید باشگاه لیورپول در نظر داشت تا کریستیانو رونالدو را به خدمت بگیرد اما در نهایت آنها رقابت برای به دام انداختن این بازیکن پرتغالی را به باشگاه منچستریونایتد واگذار کردند؟

به گزارش ایلنا، به گفته فیل تامپسون، لیورپول این فرصت را پیدا کرد که کریستیانو رونالدو را به آنفیلد ببرد و در سال 2003 این بازیکن را به خدمت بگیرد، اما منچستریونایتد در حالی که قرمزهای آنفیلد از خرید این بازیکن مطمئن بودند، تیر خلاص را شلیک کردند. یک مهاجم پرتغالی پس از روزهای درخشان در تیم اسپورتینگ لیسبون توجه تیم‌های بزرگی را به خود جلب کرده بود. چندین باشگاه انگلیسی از این فرصت استفاده کردند تا برای جذب کریستیانو رونالدو اقدام کنند و در آن زمان تامپسون به عنوان دستیار جرارد هولیر برای یک ماموریت استعداد یابی به پرتغال اعزام شد. افسانه قرمزها از آنچه دید، تحت تأثیر قرار گرفت، اما نتوانست به بسته مالی موجود از سوی باشگاه پرتغالی متعهد شود. همانطور که کسانی که در آنفیلد بودند، شایستگی حرکتی را برای یک نوجوان که در آن زمان شناخته شده نبود در نظر داشتند، یونایتد این ابتکار عمل را به دست گرفت و سرمایه بزرگی را روی مردی سرمایه گذاری کرد که امروز پنج توپ طلا را از آن خود کرده است.

تامپسون با تأکید بر آنچه ممکن است وجود داشته باشد، به روزنامه اتلتیک گفت: "او همه را مورد تعقیب قرار می‌داد. تونی هنری، هافبک سابق منچسترسیتی، در حال کار برای (ایجنت) پل استرفورد، بود که از طرف خورخه مندس ماموریات داشت تا علاقه این بازیکن برای پیوستن به لیگ انگلیس را برانگیزد. باشگاه نگران بود که رونالدو از اسپورتینگ خارج شود و به باشگاه دیگری برود پس من را برای یک بازی به پرتغال فرستادند. به من گفته شد که مبلغ انتقال 4 میلیون پوند است اما آنها توضیح دادند که می‌ توان آن را در طول یک قرارداد چهار ساله پرداخت کرد، بنابراین در اصل یک میلیون پوند برای هر سال وجود داشت. من از مسئولان باشگاه اسپورتینگ پرسیدم چه دستمزدی می‌خواهند و آنها گفتند که این رقم یک میلیون پوند در سال پس از مالیات است. این برای یک بچه 18 ساله خیلی زیاد بود اما آنها گفتند که قابل مذاکره است. آن روز یکشنبه بود و من به آنها توضیح دادم که باید به لیورپول برگردم و با جرارد هولیر صحبت کنم و ببینم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. من تمام اطلاعات را در اختیار جرارد، که گفت او با ریک پاری [رئیس اجرایی] صحبت خواهد کرد، قرار دادم. هفته بعد من در ملوود بودم که گوینده رادیو اعلام کرد:" منچستریونایتد با 12.2 میلیون پوند کریستیانو رونالدو را از اسپورتینگ به خدمت گرفت." واقعا نمی‌توانستم به چشمان اعتماد کنم. چگونه این هزینه از 4 میلیون پوند به 12.2 میلیون پوند طی چند روز افزایش یافته است؟ جرارد از من خواست تا با تونی تلفنی کنم تا دریابم چه اتفاقی افتاده است. تونی به من گفت که وقتی رونالدو روز دوشنبه از هواپیما پیاده شد، با او تماس گرفته بود که بگوید از قرارداد خارج شده است. پس این قابل پیش بینی بود که او به سمت مندس برود. شگفت آور بود که هزینه آن افزایش پیدا کرد. او به وضوح یک استعداد بزرگ بود و هیچ کس نمی‌‎توانست پیش بینی کند که او تا چه حد عالی خواهد بود.

تامپسون همچنین فاش کرده است که لیورپول قبل از ورود رومن آبراموویچ میلیاردر در استمفوردبریج، اقدام به جذب جان تری کرده بود. او درباره ناکامی در خرید این مدافع ملی پوش انگلیسی گفت: چلسی در آن زمان با مشکل مالی روبرو بود و جان نتوانسته بود قرارداد جدیدی امضا کند. جرارد به من گفت، "چه فکری می‌کنی؟" من گفتم که او عالی خواهد بود. جان هنوز فقط یک پسر جوان بود اما فوق العاده بود. او می‌توانست یک مدافع میانی عالی برای ما باشد. جرارد پس از بازی کلمه ای آرام با جان داشت و از او پرسید که آیا دوست دارد برای لیورپول بازی کند و پاسخ او مثبت بود. جرارد این موضوع را با الکس میلر، مدیر هماهنگی باشگاه در میان گذاشت و او با شماره تلفن جان از سالن بازیکنان برگشت! متاسفانه چند هفته بعد رومان آبراموویچ چلسی را خرید و ناگهان آنها به پول فراوان رسیدند. آن زمان جان تری و فرانک لمپارد دو قرارداد جدید امضا کردند و در چلسی ماندنی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز