خبرگزاری کار ایران

کوبی اسکار!

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۲۲۴

نفوذ کوبی برایانت فراتر از زمین بسکتبال بود. او آینده خود را با الهام از دخترانش در صنعت سرگرمی می‌دید.

به گزارش ایلنا، برایانت یک‌بار گفت: «بهترین راه برای الهام بخشیدن به نسل بعد ورزشکاران این است که داستان‌ برایشان تعریف کنیم. شما می‌توانید بنشینید و حرف بزنید و مثلاً بگویید باید متعهد باشی و سخت تلاش کنی، اما اگر این حرف را از طریق تعریف داستان بگویید اثر بیشتری خواهد گذاشت.»

برایانت تازه کارش را در این زمینه آغاز کرده بود که جان باخت. اسپایک لی در سال 2009 فیلمی مستند از زندگی او به نام «کوبی کارش را انجام می‌دهد» ساخت که یک روز از زندگی این ستاره لس‌آنجلس لیکرز هنگام بازی با سن‌آنتونیو اسپرز را به تصویر کشید. برایانت پس از بازنشستگی به‌دنبال آن بود که ماجراهای بیشتری را البته به کمک دیگران تعریف کند. سرگرمی هم تبدیل به ورزشی تیمی شده و برایانت می‌خواست پس از قهرمانی‌های ورزشی، در صنعت سرگرمی هم به مسیرهای ناشناخته برود.

شرکت برایانت در تابستان داستان «لگسی و ملکه» را منتشر کرد. ایده اصلی این داستان فانتزی و ورزشی متعلق به برایانت بود و آنی متیو آن را نوشت. در این کتاب یک تنیسور 12ساله به نام لگسی درمی‌یابد که با قهرمانی در یک تورنمنت می‌تواند کودکان بی‌سرپرست را نجات دهد. منتقدان از این کتاب استقبال کردند و پابلیشرز ویکلی نوشت: «این داستان افسون زیادی دارد و لگسی قهرمانی است که ارزشش را دارد که طرفدارش باشیم.»

برایانت همچنین پادکست نمایشنامه رادیویی The Punies (نحیف‌ها) را ساخت که درباره گروهی از بچه‌های یک محل بود که رویاهای ورزشی بزرگی در سر داشتند. این پادکست از قسمت‌های 15دقیقه‌ای تشکیل می‌شد که در آن داستان بچه‌ها تعریف می‌شد.

اما انیمیشن «بسکتبال عزیز» حضور قدرتمند او را در عرصه سرگرمی رقم زد. او و گلن کین بابت این انیمیشن اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را گرفتند. راوی این فیلم کوتاه خود برایانت بود و موسیقی مسحورکننده آن را هم جان ویلیامز، آهنگ‌ساز اسطوره‌ای ساخت.

برایانت با این حال موانعی بر سر راه حضورش در هالیوود می‌دید. آکادمی اسکار حاضر نشد به او عضویت بدهد و دلیل این کار نداشتن تجربه فیلم‌سازی اعلام شد. او در سال 2003 متهم به تجاوز به دختری 19ساله شده بود و همین موضوع باعث شد سایه‌ای سنگین روی زندگی او به‌عنوان فیلم‌ساز و داستان‌گو نقش ببندد. در سال 2018 بود که بیش از 17هزار نفر طوماری امضا کردند و در آن خواستند که نامزدی اسکار برایانت از او به همین دلیل گرفته شود. این اتفاق روی بسکتبال او هم تأثیر بسیاری گذاشت. البته آن دختر در سال 2004 حاضر نشد در دادگاه شهادت بدهد و پرونده او بسته شد.

برایانت چهار دختر داشت که یکی از آنها به‌همراه او در سانحه بالگرد کشته شد. او پس از بازنشستگی گفت که دخترانش تأثیر بسیاری در علاقه او به صنعت سرگرمی داشته‌اند.

دوستان برایانت در صنعت سرگرمی پس از درگذشت او پیام‌های تسلیت فرستادند. دواین جانسون معروف به «راک» عکسی از برایانت و جیجی، دخترش منتشر کرد و نوشت: «عشق همیشگی است.» این پست او در چند دقیقه بیش از یک‌میلیون بار لایک و هزاران نظر زیر آن نوشته شد.

صدها طرفدار او هم در خیابانی نزدیک به سانحه بالگرد گرد هم آمدند و داستان‌های خود از خاطرات به‌یادماندنی‌شان از برایانت را با هم به اشتراک گذاشتند. آنها می‌گریستند و بسیاری از آنها لباس لیکرز با نام برایانت را به تن داشتند.

منبع: ونیتی‌فر / آنتونی برزنیکان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز