خبرگزاری کار ایران

گزارش: تاثیر ویروس کرونا روی فوتبال

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۵۱

شیوع ویروس مرگبار کرونا در کشور چین رقابت‌های باشگاهی، مسابقات انتخابی المپیک و بسیاری از تورنمنت‌های ورزشی در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایلنا، طی هفته اخیر با تلاش مقامات چینی و سازمان بهداشت جهانی برای کاهش شیوع ویروس کرونا، زندگی عادی - از جمله ورزش - در حالت آماده باش قرار دارد. شیوع این ویروس کشنده در شهر ووهان بخش‌هایی از چین را به حالت قرنطینه و سایر جهان در معرض خطر قرار داده است.

مقامات این کشور در تلاش برای مهار شیوع ویروس، که عمدتاً چین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اقداماتی را انجام می‌دهند، اما به هر ترتیب تعداد کمی از شیوع این ویروس در ژاپن، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی و حتی ایالات متحده آمریکا تأیید شده است.

محدودیت‌های مسافرتی در بین 10 شهر چین در منطقه که بیشترین آسیب را دارند، وجود دارد که مقامات چینی به مردم توصیه می کنند به طور خاص به ووهان سفر نکنند و شهروندان این شهر هم نمی‌توانند به شهرهای دیگر سفر کنند. 

ویروس کرونا چه تاثیراتی در مسابقات فوتبال داشته است؟

شیوع ویروس در تعدادی از رویدادهای فوتبال در چین تأثیر داشته است که برخی از بازی‌ها جابجا شده، به تعویق می‌افتند و حتی لغو می‌شود. این قابل درک است که بازی سوپر جام چین بین گوانگژو اورگرانده و شانگهای شنهوا - که ابتدا قرار بود در تاریخ 5 فوریه برگزار شود - به تعویق می‌افتد. با تصمیمی که توسط انجمن فوتبال چین به دنبال مشورت با مقامات ایالتی گرفته شده فصل جدید رقابت‌های سوپر لیگ چین 2020 که قرار بود در تاریخ 22 فوریه آغاز شود نیز به طور نامحدود به تعویق افتاده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به تازگی اعلام کرد که دیدار بین تیم‌های شانگهای شنهوا و بوریرام یونایتد در دور برگشت مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باید پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگر برگزار شود؛ ابتدا این احتمال وجود داشت که بازی به صورت رسمی لغو شود. 

رقابت‌های انتخابی فوتبال بانوان راهیابی به المپیک 2020 توکیو با حضور استرالیا، تایلند و چین تایپه که قرار است در ابتدای فوریه برگزار شود، به جای شهر ووهان به نانجینگ منتقل شده است. 

آیا سایر رویدادهای ورزشی تحت تأثیر کرونا قرار دارند؟

مقامات دولت چین اعلامیه‌ای صادر کرده‌اند که تمام برنامه‌های ورزشی که پیش از ماه آوریل برگزار می‌شود، در حالی که هنوز درگیر برطرف کردناین مسئله هستند، به طور نامحدود به تعویق می‌افتند. انجمن بسکتبال چین (CBA) تأیید کرده است که بازی‌های لیگ CBA از اول فوریه به زمان نامعلومی به تعویق افتاده است. کمیته بین المللی المپیک (ICC) رقابت‌های انتخابی بوکس المپیک را که قرار بود در ووهان برگزار شود، لغو کرده است. 

اما کرونا چیست؟

کرونا نام گروهی از ویروس‌ها است که شامل SARS (سندرم تنفسی حاد)،MERS (سندرم تنفسی خاورمیانه) و سرماخوردگی است. مشخص شد که نوع جدیدی از این ویروس علت بسیاری از موارد ذات الریه در چین در تاریخ 31 دسامبر 2019 است. این کرونا جدید به طور موقت "2019-nCoV" نامگذاری شده است. تا به زمان تنظیم این گزارش، بیش از 800 مورد مبتلا تایید شده، بیش از 1000 مورد مشکوک و همچنین 26 نفر جان باخته‌اند. 

علائم کرونا چیست؟

این قابل درک است که شیوع کرونا باعث ذات الریه، با علائمی مانند تب، سرفه و مشکل در تنفس آشکار است. در موارد شدید ، کرونا می‌تواند منجر به بستری در بیمارستان یا حتی مرگ شود. مقامات چین به مردم توصیه کرده اند که به وهان یا از وهان سفر نکنند و محدودیت‌های مسافرتی گسترش یافته است که شامل 10 شهر چین است. 

ووهان کجاست؟

ووهان پایتخت هوبی، استانی در مرکز چین است. این شهر بیش از 11 میلیون نفر جمعیت دارد و آن را به هفتمین شهر پرجمعیت چین تبدیل کرده است. این شهر در کنار رودخانه معروف یانگ تسه واقع شده و باشگاه فوتبال آن، ووهان زال، در سوپر لیگ چین رقابت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز