خبرگزاری کار ایران

رونالدو در جمع برترین گلزنان تاریخ فوتبال

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۹۷۸

رونالدو موفق شده است با به ثمر رساندن 737 گل در 1029 بازی در رده پنجم بهترین گلزنان تاریخ قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، کریستیانو رونالدو توانسته به رده پنجم بهترین گلزنان تاریخ راه پیدا کند. این فوق ستاره پرتغالی دو گل برای یوونتوس مقابل پارما زد و سپس برابر رم هم یک گل به ثمر رساند تا در 34 سالگی هفت بازی پیاپی باشد که در سری آ گل می‌زند. او کمک کرده که یووه فاصله در صدر جدول سری آ را به چهار امتیاز برساند. کریس در جام حذفی هم خوش درخشید و برابر رم گلزنی کرد.

رونالدو در 1029 بازی در بالاترین سطح توانسته 737 گل بزند و حالا می‌خواهد به رکوردهای امثال فرانس پوشکاش، پله و روماریو برسد.

این مهاجم سابق منچستریونایتد و رئال مادرید حالا دو گل بیشتر از گرد مولر زده است. مولر توانسته بود در دوران ورزشی فوق‌العاده‌اش 735 گل به ثمر برساند.

رونالدو در اکتبر گذشته به آمار 700 گل در دوران ورزشی‌اش رسید و از آن هنگام تاکنون به روند عالی‌اش ادامه داده است.

در حال حاضر، در رده دهم بهترین گلزنان تاریخ، نام تولیو ماراویلیا دیده می‌شود که در بیش از 30 باشگاه بازی کرد و 575 گل زد. ماراویلیا 24 سال بازی کرد و 15 بازی ملی هم برای برزیل در سال‌های 1990 تا 1995 انجام داد که در آنها 13 گل به ثمر رساند.

او در برزیل در باشگاه‌های بسیاری بازی کرد و توانست در سال 1995 در بوتافوگو، 67 گل بزند.

اووه زیلر، اسطوره هامبورگ و آلمان غربی 575 گل در دوران بازی‌اش زد. زیلر کاملاً برخلاف ماراویلیا، 19 سال در هامبورگ بازی کرد و سپس یک بازی برای کورک سلتیک انجام داد که در آن دو گل زد. زیلر در 73 بازی ملی برای آلمان غربی، 43 گل به ثمر رساند.

فرانس دئاک، مهاجم فرانسوی هم در رده هشتم قرار دارد. او در تنها 72 بازی برای اولین باشگاهش، سنتلورینچی، 220 گل به ثمر رساند و به این ترتیب میانگین بیش از 3 گل در هر بازی را به نام خود ثبت کرد.

رقیب دیرین رونالدو، یعنی لیونل مسی در رده هفتم است. او که شش بار توپ طلا را برده است، در این زمینه رکورددار است. او تنها رقیب رونالدو در جمع 10 گلزن برتر تاریخ است که همچنان به بازی ادامه می‌دهد.

 بالاتر از مولر و رونالدو، پوشکاش در رده چهارم قرار دارد. او برای دو تا از بزرگ‌ترین تیم‌های تاریخ بازی کرد. این اسطوره مجارستانی بازیکن محوری تیم «مجارهای باشکوه» بود و در سطح باشگاهی هم با رئال مادرید سه بار قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شد. جایزه بهترین گل سال هم به نام او است.

یکی از مشهورترین بازیکنان تاریخ یعنی پله، در رده سوم است. او 767 گل در 831 بازی زده است. او همچنین سه بار قهرمان جام جهانی شده است. پله در سال 1977 و پس از دو دهه کسب افتخار، از فوتبال کناره‌گیری کرد.

روماریو، هموطن او در 994 بازی 772 گل به ثمر رساند و در رده دوم است. البته او هم مانند پله و ماراویلیا ادعا می‌کند که بیش از هزار گل زده است. این ستاره مشهور توانست با برزیل قهرمان جام جهانی 1994 شود و بیشترین گل‌های دوران بازی او در لیگ برزیل زده شده است.

اما نفر اول لیست فردی است که شهرت چندانی ندارد؛ جوزف بیکان، ستاره فوتبال در دهه 1930 که توانسته 805 گل در دوران ورزشی‌اش بزند. البته گفته می‌شود که آمار این مهاجم دوپا در سال 1952 ناقص است.

بیکان در سه تیم ملی هم بازی کرد. او در سال‌های 1933 تا 1936 برای اتریش به میدان رفت، در سال‌های 1938 تا 1949 برای جمهوری چک بازی کرد و یک بازی هم برای تیم ملی بوهمیا و موراویا در سال 1939 انجام داد.

او کمک کرد که اتریش به نیمه ‌نهایی جام جهانی 1934 برسد. او در تنها 274 بازی رسمی برای اسلاویا پراگ، 534 گل زد.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز