خبرگزاری کار ایران

یک ناکامی و باخت دیگر برای هندبال ایران؛

پایان ماجراجویی جهانی تیم‌ملی هندبال با شکست مقابل کره‌جنوبی

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۹۲۳

تیم‌ملی هندبال ایران در بازی روز پنجشنبه مقابل کره‌جنوبی نتیجه را واگذار کرد تا نتواند در جمع چهار تیم برتر آسیا قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی هندبال ایران یک ناکامی و باخت دیگر را تجربه کرد تا سال‌ها رنگ خوش به خودش ندیده باشد و با سرعت هرچه تمام‌تر در سراشیبی اتفاق‌های بدقرار بگیرد. این بار هم در شرایطی که اندکی امید در دل‌ها ایجاد شده بود که ملی‌پوشان ایران بتوانند یک خبر خوب از کویت به ایران مخابره کنند، همه چیز در لحظات پایانی بازی با کره از دست رفت تا باز هم کلمات را برای گزارش یک ناکامی دیگر از هندبال کنار هم ردیف کنیم.

تیم هندبال ایران غروب پنجشنبه به وقت تهران، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا را برابر کره جنوبی برگزار کرد. رقابتی که حد فاصل میان رسیدن به کامیابی و ناکامی مطلق بود. یک خط باریک که گل ثانیه آخری کره‌ای‌ها ما را آن طرف خط انداخت و از رقابت‌ها کنارمان گذاشت. گلی که اگر نمی‌خوردیم، رسیده بودیم به جمع چهار تیم برتر آسیا و این یعنی جهانی شدن هندبال پس از سال‌ها ناکامی. اتفاقی که نیفتاد و قطعاً مطلع اتفاق‌های بدتری خواهد بود.

شاگردان علیرضا حبیبی پس از شکست دادن نیوزیلند و آن باخت بد به بحرین در مرحله اول، در دور دوم با کره جنوبی، کویت و قطر همگروه شدند. گروه مرگی که اگرچه تا لحظه آخر جان کندیم تا زنده از آن بیرون بیاییم اما آخرسر جان تیم ایران را گرفت.

تیم ایران با یک برد خوب مقابل کویت کار خود را در این مرحله آغاز کرد و در بازی دوم یک باخت قابل پیش‌بینی مقابل قطر را تجربه کرد. به این ترتیب همه چیز به بازی سوم کشیده شد. رقابت با کره جنوبی که نتیجه‌اش به معنای واقعی کلمه تعیین کننده صعود یا عدم صعود ایران را مشخص می‌کرد.

هندبالیست‌های ایران که در این رقابت‌ها بر خلاف تورنمنت‌های قبلی، عملکرد نسبتاً قابل قبولی هم داشتند، تا یک قدمی برد کره هم پیش رفتند و تا 30 ثانیه مانده به پایان بازی با نتیجه 24 بر 23 از حریف پیش بودند اما اشتباه و رفتاری عجیب در این ثانیه‌ها و دادن توپ به حریف، باعث شد کره‌ای‌ها در همین ثانیه‌های اندک با گل برسند و بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد.

به این ترتیب قطر به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرد و کره جنوبی و ایران با امتیاز برابر در رده‌های بعدی قرار گرفتند و کره‌ای‌ها با دلیل داشتن تفاضل گل بهتر، راهی نیمه نهایی شدند و سهمیه صعودشان به مسابقات قهرمانی جهان قطعی شد.

تیم ایران عصر امروز و از ساعت 16 برای کسب عنوان پنجمی، باید به مصاف امارات، تیم سوم گروه دیگر این رقابت‌ها برود.

از گروه دیگر رقابت‌ها هم بحرین و ژاپن به عنوان دو تیم اول گروه راهی دور بعد شدند تا سهم غرب و شرق آسیا در نیمه نهایی برابر باشد. هر چهار تیم راه یافته به این مرحله جواز صعود به جام جهانی را کسب کردند و حالا باید به صورت ضربدری برای تعیین رده‌بندی نهایی با یکدیگر مسابقه دهند.

این رقابت‌ها که از روز 26 دی آغاز شده بود، دوشنبه شب با برگزاری رقابت‌های فینال و رده‌بندی به پایان می‌رسد.

*نسل طلایی هندبال ایران سوخت؟

خیلی‌ها معتقدند که بازیکنان کنونی تیم ملی هندبال، بهترین نسلی است که تاکنون در اختیار این تیم بوده. دوجین لژیونر با تجربه که اکثرشان در تیم‌های نسبتاً خوب اروپایی بازی می‌کنند و به شکل حرفه‌ای در طول سال مسابقه می‌دهند. با این حال چیزی حدود پنج سال و پس از جام جهانی 2015 قطر است که دیگر هیچ تورنمنت مهم جهانی را تجربه نکرده‌ایم، دو المپیک 2016 و 2020 را از دست داده‌ایم و در بازی‌های آسیایی هم به جایی نرسیده‌ایم. با این ناکامی اخیر، آیا باید باور کنیم که نسل طلایی هندبالمان سوخته است؟

گزارش: محسن آجرلو    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز