خبرگزاری کار ایران

به خاطر استقلال حاضرم بی مهری‌ها را تحمل کنم

فتح الله زاده: با بضاعتی که تیم امید داشت استیلی نتایج خوبی گرفت/ دایی گزینه خیلی مناسبی برای تیم ملی است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۷۵۷

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال که طی چند هفته اخیر سکوت کرده بود به بسیاری از ابهامات هواداران پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، به دنبال جدایی آندره آ استراماچونی و عدم بازگشت او به تهران، علی فتح الله زاده به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال تهران مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته بود. با مدیرعامل سابق باشگاه استقلال که طی چند هفته اخیر سکوت کرده بود گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

شرایط استقلال چطور است؟

نسبت به چند روز پیش وضعیت بسیار فرق کرده است. دو بازیکن تاثیرگذار ما،آقایان میلیچ و دیاباته، رفته بودند و پول هم نگرفته بودند. این سخت بود چون با توجه به شرایط سخت انتقال پول یک مقدار به زمان نیاز داشتیم اما سریعا این کار را انجام دادیم و با تلاش آقای خلیل زاده و سایر دوستان این کار را انجام دادیم. پول‌ها را واریز کردیم و برای آمدن آقای میلیچ یک مقدار مشکل داشت که در نهایت حل شد. اگر این دو برنمی‌گشتند خیلی سخت می‌شد، با شرایطی که ما داشتی وضعیت بدی می‌شد.

امیرارسلان مطهری را جذب کردید؟

ما تغییرات زیادی نداشتیم. تغییرات با خواسته سرمربی انجام می‌شود و ما به ایشان گفتیم که لیست را به ما بدهد. هر چه او خواست انجام دادیم و یک بازیکن خارجی هم آمد که دیدید در تست پزشکی قبول نشد و ایران را ترک کرد. بازیکن خوبی بود اما چون در پایش پلاتین داشت، رفت. حالا هم باید تیم را تقویت کنیم و استقلال صد در صد تقویت خواهد شد. اعتقاد دارم که تیم ما نقاط ضعفی دارد. ما در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که وارد شویم خیلی به مشکل برمی‌خوریم و قطعا باید تیم‌مان را تقویت کنیم. 

مجیدی بعد از استراماچونی سرمربیگری را پذیرفت؟

استرا به هر دلیل نیامد و فرهاد در شرایط سختی وارد شد. از آن روزی هم که او آمده تلاش بسیار زیادی دارد تا بتواند تیم به شرایط خوب برسد.

در ماجرای عدم بازگشت استراماچونی شما مورد هجمه قرار گرفتید. چرا؟

برای اینکه بی دلیل اسم من را مطرح کردند و من هم به خاطر استقلال هیچ صحبتی نکردم. مثلا یک آدم بی وجدانی صحبت‌های من را بد منتقل کرد و مثلا من در تلویزیون صحبت کردم که موجود است، گفته بودم پولی که می‌خواهد 850 هزار دلار است در حالیکه قرارداد بین ما 750 هزار دلار بوده است. من آنجا گفتم که این رقم مغایرت دارد یا کسی که این خبر را داده سواد نداشته یا اینکه از قصد گفتند من گفتم او پول بیشتری می‌خواهد. به هیچ وجه نگفتم که استراماچونی پول بیشتری می‌خواهد.

چرا نماینده‌ای که از سوی باشگاه فرستاده شده بود گفته بود شما کاره‌ای نیستید؟

نه، او نگفته بود من کاره‌ای نیستم. زیرمجموعه یک سیستم نمی‌تواند بالای دستی خود را اینطور خطاب کند. اصلا جریان این نبود. مسائل چیزهای دیگری است که صلاح نیست الان درباره آن صحبت کنیم. من حاضرم این به اصطلاح بی مهری‌ها را تحمل کنم اما استقلال آسیب نبیند. به موقع‌اش همه چیز هویدا می‌شود. من در تلویزیون گفته بودم و همه هم شنیدند که کلمه مغایرت را به کار برده‌ام. 

قبول دارید استقلال به خاطر استراماچونی زمان از دست داد؟

بله، موافقم. ببینید. من کاری نکرده بودم که استراماچونی نخواهد در هیات مدیره حضور داشته باشم. ما یک مقدار شیطنت و بی مهری دیدیم که عیبی ندارد و ضربه‌اش را هم من خوردم. من تا آخرین روز صادقانه تلاش کردم که استرا برگردد اما ایشان به هر دلیل نخواستند دوباره سرمربی استقلال باشند. مگر نمی‌‎گفتند استراماچونی اسم من را برده است، پس در جایی که مذاکره‌ای نبوده چطور او از من اسم برده است؟ استراماچونی خودش اعلام کرد هیچ مذاکره‌ای نبوده پس یعنی اسمی هم از من به میان نیامده است. در حال حاضر فرهاد مجیدی سرمربی استقلال است و همه چیز آماده است. بازیکنان ما حدود 7 - 6 میلیارد پول نگرفته بودند که زمان پرداخت مطالبات آنها فرا رسیده بود. در 25 روزی که در باشگاه حضور داشتم را به شما گزارش می‌دهم. مدت زمان کوتاهی که من در باشگاه حضور داشتم بالغ بر 12 میلیارد تومان پول خرج شده است. قرارداد بازیکنان را تا حدود 35 درصد پرداختی رساندیم و همچنین پول دیاباته و میلیچ هم پرداخت شد. برای مربی جدید هم پول هزینه کردیم و تلاش فراوانی کردیم اما ما تبلیغات نکردیم که بگوییم این کارها را انجام دادیم چون هر روز یک شایعه‌ای برای ما درست می‌کنند.

حضور سعید رمضانی در تیم استقلال حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشت؟

ما نباید با هر انتقادی برخورد کنیم. بالاخره پیشکسوتان ما هم استقلالی هستند و اگر صحبتی انجام می‌دهند صلاح تیم ما را می‌خواهند. ما در شرایطی که وجود داشت آقای رمضانی را انتخاب کردیم و او به هر حال استقلالی حساب می‌شود چرا که داماد مرحوم حجازی است. به هر حال ما باید یکسری شرایط را درک کنیم. این خواسته آقای مجیدی بود که رمضانی حضور داشته باشد. او شخصا ایشان را خواست و آقای خلیل زاده هم به عنوان سرپرست مدیرعاملی موافقت کرد. 

شایعاتی وجود داشت که اگر رمضانی نیاید فرهاد استعفا می‌دهد؟

 نه، اینطور نیست. یک عده‌ای خواهان این هستند که بین ارکان باشگاه اختلاف بیندازند و ایشان نگفتند که استعفا می‌دهم اما خواهش و تمنای او این بود که آقای رمضانی سرپرست شود حتی آقای خلیل زاده به دلیل هم افزایی در شرایط خاصی که وجود دارد این درخواست را قبول کرد تا در این وضعیت مجیدی حداقل خیالش از سرپرست راحت باشد.

خیلی‌ها می‌گویند فتح الله زاده چرا آمد و اینکه چرا مدیرعامل نشد؟

ببنید مهم نیست که من مدیرعامل باشم یا نباشم. مهم این است که استقلال سروسامان بگیرد و پیشرفت کند. درست است که من کار اجرایی نمی‌کنم اما در جلسات هیات مدیره تفکراتی دارم که در میان می‌گذارم و دوستان هم لطف دارند که قبول می‌کنند. شرایط استقلال را نسبت به دو ماه پیش مقایسه کنید و خودتان قضاوت کنید. با توجه به اینکه هوادار این را باید بداند که در درجه اول من باید یک فرصتی داشته باشم و دوم اینکه توقع از من الان متفاوت است چرا که دیگر مدیرعامل نیستم و اختیارات مدیرعامل را ندارم. اگر یک روزی مدیرعامل شدم حتما بدانید که کارهای گذشته و تلاش‌های گذشته را انجام می‌دادم.

اگر مدیرعامل می‌شدید امکان داشت در پنجره نقل و انتقالات بمب بترکانید؟

درست نیست بخواهم اینطور صحبت کنم به هر حال شما ببینید که آقای خلیل زاده و سایر دوستان خوب کار کردند و بی انصافی است که تلاش‌های آنها را نادیده بگیریم. پست‌ها مهم نیستم و این مهم است که دلسوز باشگاه باشیم. آنهایی که من را می‌شناسند من را آورده‌اند و یکسری گفته بودند اگر استراماچونی نیاید من هم نباید مدیرعامل شوم. خب همینطور هم شد من الان مدیرعامل نیستم و بخشی از هیات مدیره هستم. من همان روز گفته بودم اگر زود بیایم می‌توانم استراماچونی را برگردانم اما خیلی دیر به هیات مدیره اضافه شدم و استراماچونی کلا رفته بود. گفتگوها هم انجام شده بود و یکسری هم شیطنت‌هایی هم کردند که باعث ناراحتی استراماچونی شد. یکی از ناراحتی‌‎های استراماچونی انتشار قرارداد بود. من مطبوعات را خوب می‌شناسم گلایه از خبرگزاری که این کار را انجام داده نیست و هیچ گلایه‌‎ای به آن رسانه نیست چون کاری که باید را انجام داده است. کسی که این کار را کرده است قطعا کسی بوده که به اسناد دسترسی داشته است. همه این اتفاقات دست به دست هم داد و استراماچونی از تیم رفت. الان ما خیلی عقب هستیم و باید تلاش کنیم تا تیم را رو به جلو ببریم.

بازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هم فعلا در کشور ثالث برگزار می‌شود؟

این اتفاقاتی است که در 4-3 سال اخیر در کنفدراسیون فوتبال آسیا رخ داده و قبلا از آن شاهدش نبودیم. یعنی AFC استقلال مناسبی داشت و وارد سیاست نمی‌شد. این یک حرکت طبیعی و ورزشی نبود و یک بازی سیاسی بود. این برای آنها خوبیت نداشت و شان‌ خود را پایین آوردند. اگر ما کناره گیری می‌کردیم آسیا ضرر می‌کرد. آخرین گزینه‌ ما انصراف بود و خواستار این بودیم که استفاده از وکلایمان از حق خود دفاع کنیم. اگر هوادار نباشد و در کشور ثالث همیشه این بازی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود پس چه سودی خواهد داشت؟‌ فوتبال برای همین هواداران است و تیم استقلال هم طی چند فصل اخیر پرتماشاگرترین بازی‌های آُسیا را داشته است. درست نبود که AFC اینطور با ما نامهربانی کند.

بهانه آنها این بود که ایران امن نیست؟

قرار بود ما یکسری تضمین‌هایی بدهیم و حالا هم که مشکلات حل شده است. مطمئنا کشور ما امن است و این خواسته دشمنان ماست که کشور ایران را ناامن نشان بدهند.

با فرهاد مجیدی طی این مدت صحبت کردید؟

بله.

توصیه‌ای به او داشتید؟

نه الان دوست دارم که او کارش را انجام بدهد. کار اجرایی باشگاه برعهده آقای خلیل زاده است و شبانه روزی هم تلاشش را انجام داده است. من در این کارها دخالت نمی‌کنم. فرهاد سال‌ها شاگرد من بوده و با هم همکاری داشتیم اما وارد حیطه کار دیگران نمی‌شوم، شان من و شخصیت من چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

سرنوشت نیمکت تیم ملی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

به نظرم چون باشگاه سپاهان گفته به امیرقلعه نویی نیاز دارد و قرار نیست او به تیم ملی برود آقای علی دایی گزینه خیلی مناسبی است و اسطوره فوتبال ماست که جایگاه ویژه‌ای دارد. او صادقانه حرف‌هایش را می‌زند و بازیکنان تیم ملی هم دوستش دارند.

در مورد تیم امید گفتند حمید استیلی چون پرسپولیسی بود به بازیکنان استقلال بازی نرسید!

 با این شایعات مخالف هستم و دفت هم نکردم که چنین چیزی بوده یا نه. ولی بعید می‌دانم که استیلی این کار را انجام بدهد. ولی انصافا این را بگوییم که ما در کدام دوره تیم ملی امیدمان با تفاضل یک گل حذف شده بود که نتوانیم به المپیک نرویم؟ این دوره، تنها دوره‌ای بود که با چنین آماری صعود نکردیم و بازیکنان ما خیلی زحمت کشیدند. سوای اینکه ما در گروه مرگ و بسیار سختی بودیم اما با این وجود اگر یکی از موقعیت‌ها را گل می‌کردیم می‌توانستیم آن زمان تیم صعود کننده باشیم. این درست نیست که یک سرمربی را به این شکل بکوبیم. همه می‌دانند که ارتباط چندانی با استیلی ندارم ولی وقتی میبینم کسی زحمت کشیده نباید ی انصافی کنیم. با بضاعتی که تیم امید داشت استیلی نتایج خوبی گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز