خبرگزاری کار ایران

جنگ پرماجرای پرسپولیس – تراکتور در سرمای آزادی

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۵۳۷

بار دیگر دو تیم محبوب با هواداران پرشور در سرآغاز دور برگشت لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به هم رسیدند تا کماکان تنور تیم‌های بالانشین جدول گرم باقی بماند.

به گزارش ایلنا، تراکتور امسال برخلاف سال قبل بحران و شرایط منفی را از هفته هفتم تا دوازدهم از سر گذرانید و باید مواظب بروز و تکرار چنین امری باشد. تراکتوری‌ها فصل پیش در ابتدای رقابت‌ها و طی دور برگشت 5 هفته پایانی را از دست دادند و حالا نیز 5 هفته میانی دور رفت را از دست داده‌اند لذا ضرورت دارد برای 14 هفته باقی‌مانده داستان پارسال تکرار نشود. برای این مهم می‌توان از وضعیتی که در زمینه یارگیری، انتخاب سرمربی و ادامه راه با ساکت الهامی را شامل می‌شود مدنظر قرار داد. در این خصوص هم می‌توان به فصل پیش بازگشت و تجربه انتخاب مربی بلژیکی به جای تقوی که کیفیت خوبی را تا پایان نیم فصل از خود برجای گذاشت اشاره داشت و معتقدیم که فصل پیش دو تصمیم شاید عجولانه تراکتور را از مسیر قهرمانی دور کرد. در هر حال تراکتور برای نیم‌فصل دوم باید از هر نظر تقویت شود و با افزایش توان روحی تیم، دوری و پرهیز از هرگونه حاشیه، اعتماد مالک و مدیریت باشگاه به کادرفنی شرایط مناسب و مساعد در بدنه تیم به وجود آید تا شاهد داستان تکراری پارسال نباشیم. 

البته اینچنین پروسه‌هایی کاملاً واضح و آشکار در فوتبال حرفه‌ای دنیا صورت می‌گیرد و اختلال در آن با یک پس و پیش می‌تواند تبعات منفی خود را بروز دهد. در عین حال تراکتوری که در این فصل دیدیم دو نیمه متفاوت را از خود نشان داد و البته این روندی بود که اکثر تیم‌ها گرفتار آن بودند. با  وجود این قرمزپوشان تبریزی بعد از هفت هفته نتیجه‌گیری درخشان، 5 هفته بدون برد و توأم با شکست را همچون کابوس از سر گذراندند تا به دوره بدون حضور دنیزلی گام بگذارند. تراکتور در این مدت زمانی 5 بازی توأم با برد را به دست آورد تا مجدداً خود را در جمع تیم‌های بالانشین و مدعیان مطرح ببیند و تا رتبه سوم جدول بالا بیاید. این تیم در زمینه تهاجمی هیچ‌گاه بار و کیفیت خط میانی‌اش را نتوانسته به نتیجه لازم متصل کند، این تیم در نوک حمله نیازمند یک رهبر نظیر مسعود شجاعی است تا در اوقات حساس و تعیین‌کننده تیم را نجات دهد. 

تراکتور در 15 بازی دور رفت و یک بازی از دور برگشت 19 گل به ثمر رسانده و در مقابل 13 گل خورده دارد و این بدان معناست که سیستم دفاعی این تیم و همچنین خط حمله آنها در حد ایده‌آل و مقبول برابر حریفان ظاهر نشده‌اند و به نوعی کم‌کاری همزمانی را به تصویر کشیده‌اند و البته شاید گفته شود که سپاهان هم 10 گل خورده که 3 گل کمتر از تراکتور است  یا پرسپولیس که 20 گل زده دارد و... . توجیه برتری هر دو تیم که از تراکتور بالاتر ایستاده‌اند این است که کم گل زدن پرسپولیس را کیفیت تدافعی این تیم با 7 گل خورده جبران کرده و این یعنی بهترین خط دفاعی لیگ یا برتری حال حاضر سپاهان در برابر تراکتور که آنجا هم 27 گل زده اصفهانی‌ها را برجسته می‌کند، جایی که زردهای اصفهانی صاحب بهترین خط حمله لیگ هستند. نگاه به بیلانی که مورد اشاره است، نشان می‌دهد فوتبال ایران همچنان  داشتن خط دفاعی خوب و مستحکم را به عنوان راهکار دستیابی به موفقیت معرفی می‌کند.

تراکتور باید برای 14 بازی باقی‌مانده با همین روند پنج هفته اخیر و البته چاشنی قرار دادن تقویت در دفاع و حمله خود را مهیای دور برگشت کند. یک نکته را نیز بنویسیم که همچون پارسال تیم‌های بالای جدولی و رقبای تراکتور جملگی فصل زمستان و بهار پرفشاری را به دلیل بازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا پیش رو دارند و این در حالی است که تراکتور فقط در لیگ برتر به میدان می‌رود و البته 3 بازی هم در جام حذفی دارد تا شرایط آنها در صورت کسب نتایج موفق و توأم با برد وضعیت بهتری را به نسبت سایر رقبا به دست دهد. جان کلام اینکه اولین بازی تراکتور با پرسپولیس با دو انگیزه متفاوت تداعی و تلافی همراه است و سرخ‌پوشان تبریز که در خانه میزبان خود، سفیدپوش خواهد بود برای تداعی پیروزی دور رفت که با گل ثانیه‌های پایانی نیمه اول احسان حاجی‌صفی به دست آورد روانه مستطیل سبز آزادی می‌شود و میزبان نیز برای تلافی و تثبیت جایگاه خود رو در روی تراکتور قرار می‌گیرد. 

هر چند تراکتور در برابر پرسپولیس پرهوادار در تهران غریبه نخواهد بود اما هر دو تیم برخلاف دور رفت و داشتن دو مربی خارجی‌، این بار با اندیشه مربیان بومی به مصاف هم می‌آیند که بی‌تردید با عنایت به شناخت هر دو مربی از داشته‌های حریف شاهد فوتبال جذاب و تماشایی خواهیم بود. گفتنی است که این بازی روز یکشنبه ششم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز