خبرگزاری کار ایران

نگاهی به وضعیت گزینه‌های خارجی استقلال

بودجه 400 هزار یورویی و اسامی چند میلیون دلاری!

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۰۱۱

اگر قرار باشد استقلال قید خرید بازیکن آسیایی را بزند و فقط یک خارجی باکیفیت جذب کند آن‌وقت بازیکنانی چون بن عرفا و گایتان با چنین مبلغی حاضر می‌شوند برای قراردادی حدوداً 400 هزار دلار از فرانسه و آمریکا به فوتبال ایران کوچ کنند.

به گزارش ایلنا، اوسوالدو نیکولاس گایتان آرژانتینی و 31 ساله، حاتم بن عرفا فرانسوی و 32 ساله و بایزرهان اسلام خان  قزاقستانی و 26 ساله اسامی هستند که از آن‌ها به‌عنوان گزینه‌های موردنظر استقلال نام‌برده می‌شود. گایتان ستاره سابق بنفیکای پرتغال و اتلتیکومادرید اسپانیا که از سال 2010 تا 2018 در این 2 باشگاه بزرگ اروپایی توپ می‌زد و 2 فصل اخیر را  ابتدا در دالیان نیانگ چین و شیکاگو فایر آمریکا توپ زده است سابقه  16 بازی و 2 گل ملی هم برای آلبی سلسته را در کارنامه دارد. ارزش این بازیکن آزاد  در سایت ترانسفرمارکت 4 میلیون پوند تعیین‌شده است!

حاتم بن عرفا ستاره سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه پاری سن ژرمن که سال رن فرانسه در لوشامپیونه آخرین باشگاه او بود و سابقه در باشگاه‌هایی چون نیوکاسل و هال سیتی را هم در کارنامه دارد و 15 بازی و 2گل ملی هم برای خروس‌ها انجام داده است در سایت ترانسفرمارکت6 میلیون پوند ارزش‌گذاری شده است.

اسلام خان کاپیتان 26 ساله تیم ملی قزاقستان با 43بازی و 3 گل ملی هم که باوجود عضویت در باشگاه کوبانی کراسنودار روسیه تمام دوران فوتبالش در لیگ قزاقستان بوده هم در همین سایت معتبر نقل و انتقالاتی3میلیون پوند قیمت‌گذاری شده است.این بازیکن آزاد که آخرین باشگاه اش غیرت قزاقستان بوده هم باوجود کم نام و نشان بودن خرید گران‌قیمتی برای فوتبال ایران محسوب می‌شود. تازه تمام این‌ها در شرایطی است که این بازیکنان در شرایط  بحرانی خاورمیانه اصلاً حاضر باشند در ایران بازی کنند!

البته استقلال موفق شد شیخ دیاباته را هم که ارزش او در سایت ترانسفرمارکت 3 میلیون پوند تعیین‌شده است را هم در نقل و انتقالات تابستانی طبق خواسته آندره آ استراماچونی به تهران بیاورند، اما این بار ماجرا کمی متفاوت است. جدا از اینکه دیگر یک مربی سرشناس اروپایی مثل آندره آ استراماچونی روی نیمکت استقلال حضور ندارد و ایران بیشتر از تابستان درگیر بحران بوده و در صدر اخبار رسانه‌های خارجی قرار دارد، باید شرایط مالی باشگاه‌های ایرانی و به‌خصوص استقلال را در این روزها مدنظر قرارداد.

حالا که ارزش این بازیکنان مشخص شد باید نگاهی به بودجه باشگاه برای نقل و انتقالات تابستانی بیاندازیم. یکی از شروط یازده‌گانه استراماچونی برای بازگشت اختصاص 900هزار یورو خالص برای تقویت تیم در نقل و انتقالات نیم‌فصل بود.بندی که مدیران استقلال با آم مخالفت کردند و دست‌آخر تأکید کردند که حداکثر می‌توانند 750 هزار یورو به نقل و انتقالات زمستانی اختصاص دهند. وقتی بازگشت استراماچونی منتفی شد و فرهاد مجیدی کار را دست گرفت، بودجه ارزی باشگاه برای خرید یک تا 2 بازیکن خارجی به حدود 400 هزار یورو کاهش پیدا کرد. یعنی اگر قرار بر خرید 2 بازیکن باشد، هرکدام باید حدود 200 هزار یورو هزینه روی دست باشگاه بگذارند. با توجه به همین سیاست انقباض مالی بود که به قول کامران منزوی باشگاه فولاد خوزستان روی دست استقلال بلند شد و آیاندا پاتوسی را از آبی‌ها قاپ زد!

حالا حساب کنید اگر قرار باشد استقلال قید خرید بازیکن آسیایی را بزند و فقط یک خارجی باکیفیت جذب کند آن‌وقت بازیکنانی چون بن عرفا و گایتان با چنین مبلغی حاضر می‌شوند برای قراردادی حدوداً 400 هزار دلار از فرانسه و آمریکا به فوتبال ایران کوچ کنند! حالا شاید با این پول‌ها بشود بازیکنی مثل اسلام خان قزاق را گرفت البته اگر تحریم‌ها، اوضاع خاورمیانه و محرومیت ایرانی‌ها از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا و تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی علیه ایران باعث ترسی و وحشت چنین بازیکنانی برای سفر به تهران نشود! از طرف دیگر استقلالی‌ها  هم با پس زدن جونینیو برزیلی نشان دادند که بیش از اینکه دنبال یک خرید پر سروصدا باشند، مسائل اقتصادی و قیمت و آمادگی بازیکن برایشان در اولویت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز