خبرگزاری کار ایران

خشم هواداران مالمو از زلاتان: مجسمه‌ات را از این شهر ببر!

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۰۸۸

هواداران تیم مالمو با جمع آوری هزاران امضا خواستار خروج مجسمه زلاتان ایبراهیموویچ از این شهر شده‌اند.

به گزارش ایلنا، "ما عصبانی هستیم زیرا او معتقد است که می‌تواند هر کاری را که دوست دارد انجام دهد و هنوز هم دوستش داشته باشند. او نمی‌فهمد که رفتار یک هوادار واقعی به چه صورت است." سیمون بنگستون یکی از هزاران هوادار مالمو است که آمادگی بخشش زلاتان ابراهیموویچ را ندارد. چند ماهی است که افسانه سوئدی‌ها در شهر زادگاهش به خشم و خشونت رو به رو شده است. ایبرا به عنوان یک مهاجم در تاریخچه باشگاه مالمو جایگاهش را از دست داده است؛ چه از لحاظ تصویری و چه از لحاظ شخصیتی. به عنوان یک سرمایه گذار در باشگاه رقیب مالمو، هاماربی و افتخار اینکه او می‌خواهد آنها را "بزرگترین باشگاه در اسکاندیناوی" تبدیل کند رابطه طرفداران مالمو و زلاتان را بعد از 25 سال شکرآب کرد. ماجرا از مجسمه زلاتان آغاز شده است. در ماه اکتبر بود که باشگاه مالمو تندیس رکوردار گل‌های ملی سوئد را در خارج از محوطه ورزشگاهش رونمایی کرد و البته زلاتان اعلام کرده بود که تمام شهروندان نمی‌توانند از آن استقبال کنند. این بازیکن البته شاید آینده را پیش بینی کرده بود چرا که در کمتر از چند ماه صحبت‌هایش به وقوع پیوست. در ساعات اولیه 5 ژانویه عده‌ای ناشناس مجسمه زلاتان را سرنگون کردند و این تندیس از مچ پای چپ او شکست تا پس از قطع بینی و رنگ آمیزی با اسپری و حتی آتش زدن به صورت کامل تخریب شود.

زلاتان چاقو کشید - خیانت به مالمو!

خرابکاران شاید با تخریب مجسمه ایبرا نهایت خشم خود را نشان داده باشند اما احساس ناامیدی از مهاجم بلندقامت سوئدی بسیار گسترده است. بنستون این خرابکاری را امر طبیعی می‌داند: من می‌گویم اکثریت زیادی از هواداران مالمو از زلاتان ناامید شده‌اند. هیچکس را نمی‌شناسم از او دفاع کند. البته برخی فکر می‌کنند خرابکاری اشتباه است اما در عین حال می‌فهمند که چرا مردم این کار را کرده‌اند."  اگرچه زلاتان به همراه سوئد هرگز به عنوان قهرمانی دست پیدا نکرد و کمتر از 50 بازی رسمی در تیم مالمو انجام داده بود اما هواداران مالمو علاقه شدیدی به او داشتند و حضور او در این باشگاه هرچند کوتاه اما برای آنها غرورآمیز بود. اکنون آنها حساس خیانت می‌کنند و دیگر خبری از احساس غرور و تصور زلاتان به عنوان یک اسطوره نیست. بنستون معتقد است: پیش از این، او بازیکنی بود که شما به آن افتخار می‌کردید. یک فوق ستاره جهانی که در باشگاه ما پرورش یافته است اما اکنون کسی نمی‌خواهد که چیزی درباره او بشنود. او فکر می‌کند ما باید از آنچه او برای ما انجام داد، سپاسگزار باشیم اما واقعاً در مالمو او هیچ چیزی نبرد. او در نهایت در ازای پول زیادی باشگاه را ترک کرد و تمام چیزی که رخ داده همین است. الکساندر ایوانوویچ، یکی دیگر از هواداران مالمو توضیح داد که احساس قوی خیانت ناشی از تصمیم ایبراهیموویچ در تلاش برای کمک به باشگاه هاماربی شکل گرفته است: دلیل خشم فراوان این روزهای هواداران دروغ گویی زلاتان است. او الان برخلاف آنچه که می‌گفت عمل می‌کند. او همیشه می‌گفت که مالمو را به عنوان شهر خود دوست دارد و هیچ باشگاه بزرگتری وجود ندارد  یا نمی‌تواند از مالمو برای او بزرگ‌تر باشد.

به گفته ایوانوویچ، نحوه انتخاب ایبراهیموویچ برای اعلام این فعالیت تجاری، اوضاع را بدتر کرد: "اگر او 25٪ از سهام آن باشگاه را خریداری می‌کرد و در مورد آن صحبت نمی‌کرد، یا چیزی در مورد مالمو می‌گفت، بیشتر قابل باور و پذیرش بود.  اما او یک چهارم سهام باشگاه هاماربی را خریداری کرد و سپس گفت که دوست دارد این تیم را به عنوان یکی از قوی‌ترین تیم‌ها تبدیل کند. او با این کار نه تنها چاقو را در آورد که آن را رو به روی هواداران چرخاند و نمایش هم داد تا هواداران مالمو بیشتر آسیب ببینند. 

این مجسمه را از مالمو ببرید!

عصبانیت در شهر آنقدر شایع است که معضل ناخواسته‌ای را برای مقامات محلی برای اینکه باید کاری با مجسمه انجام دهند، ایجاد کرده است. اگر مجسمه بازیابی شود به احتمال بسیار فراوان دوباره تخریب می‌شود مگر اینکه یک شرکت خصوصی امنیت حفاظت از آن را تامین کند. که البته این فرضیه هم بعید به نظر می‌رسد چرا که بعید است شرکتی حاضر شود در مقابله با هوادارانی که دیوانه مالمو هستند سرمایه‌اش را هدر بدهد. پس تنها خواسته هواداران برآورده خواهد شد: خروج مجسمه از مالمو.

8 برابر امضایی که هواداران برای تایید جایگاه احداث مجسمه زلاتان جمع آوری کرده بودند امروز خواستار انتقال آن به جایگاه دیگری هستند. کاوه حسین پور، نایب رئیس کمیته رسمی هواداران باشگاه مالمو، در جریان اتفاقاتی که رخ داده متعجب نیست: "ما به محض خرید سهام در هاماربی گفتیم که مجسمه باید منتقل شود. متاسفانه ویران کردن این اثر هنری اجتناب ناپذیر بود. به خاطر تمام هواداران آن باید هرچه سریعتر منتقل می‌شد. پس از سال‌ها بازی در خارج از سوئد او اکنون شهر و باشگاه خود را از دست داده است. ذهنیت مالمو زلاتان را شکل داد، زلاتان به هیچ عنوان مالمو را ایجاد نکرد." ایبراهیموویچ 19 سال پیش مالمو را ترک کرد و املاک خود در این شهر را سال 2015 به فروش رساند، بنابراین جای تعجب ندارد که او دیگر به مالمو برنگردد. پیش بینی‌ها در اروپا انتقال این مجسمه به شهر میلان است؛ شهری که زلاتان در آن روزهای بسیار زیادی را سپری کرده است و اکنون برای تیم این شهر هم بازی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز