خبرگزاری کار ایران

معین عباسیان: هوادار نداریم ولی به خاطر آبرو و حیثیت خودمان می‌جنگیم/ کمتر کسی مثل صادقی در اولین سال سرمربیگری‌اش چنین ریسکی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۹۲۳

هافبک با تجربه سایپا در مورد شرایط این تیم در نیم فصل نخست صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، معین عباسیان موفق شد در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر در کنار بازیکنانی مثل قائدی و محمدرضا حسینی عنوان برترین پاسور نیم فصل را به خودش اختصاص دهد. از 13 گل زده سایپا 5 گلش روی پاس عباسیان به ثمر رسیده که آماری فوق العاده است.

 

* اوضاع سایپا بعد از تعطیلات نیم فصل چطور است؟

 ما بعد از 4، 5 روز تعطیلی، از پنجشنبه گذشته تمرینات را به طور منظم شروع کردیم تا آماده شویم یک نیم فصل خوب را پشت سر بگذاریم.

 

* در نیم فصل اول، به نظرت سایپا خوب کار کرده؟

 اوایل فصل ما در 3، 4 بازی اول خوب بازی کردیم و شرایط داشت خوب پیش می‌رفت که لیگ تعطیل شد. بعد از آن هم کم‌تجربه بودن تیم باعث باخت شد و اینکه بد آوردیم. در ادامه هم نتوانستیم روی روال خوب برگردیم. البته داوری‌ها هم به ما ضربه زد. ما با توجه به اینکه تیم جوانی هستیم، داوری‌ها باید با دقت بیشتری انجام می‌شد اما در یکسری بازی‌ها پنالتی‌هایمان را نمی‌گرفتند و در یکی، 2 بازی هم به اشتباه به سود حریف پنالتی گرفته شد. شرایط اصلاً خوب نبود که در بازی با ذوب‌آهن که به برد نیاز داشتیم، توانستیم ببریم و به روال طبیعی برگردیم. جایگاه ما اینجا نیست و از تعطیلات به نحو احسن باید استفاده کنیم تا در نیم فصل دوم روزهای بهتری داشته باشیم.

 

* نیم فصل اول در 9 بازی متوالی هیچ گلی نزدید؟

 بله، ما 9 بازی گل نزدیم که این مسأله فشار زیادی به تیم وارد کرد. میانگین سنی تیم ما تقریباً 23 است که وقتی گل نمی‌زنیم، به بازیکنان فشار زیادی وارد می‌شود.

 

* اما سایپا هوادار ندارد و فشاری به تیم وارد نمی‌شود.

 بحث هوادار نیست، مسأله آبرو و حیثیت خودمان است. وقتی بازیکن جوان و پخته نباشد، به خود می‌گوید چرا گل نمی‌زنم و این مسأله به آنها فشار وارد می‌کند. خیلی از بازیکنان ما سال اول است که در لیگ برتر بازی می‌کنند. صادقی کار بزرگی کرده و من ندیدم تیمی که این همه جوان کنار هم داشته باشد. جوان‌ها باید قدر بدانند. من واقعاً غبطه می‌خورم و می‌گویم کاش زمان ما هم به جوان‌ها این فرصت را می‌دادند. آن زمان به ما فرصت بازی نمی‌دادند که برای همین خیلی دوست داشتم شاگرد مربی مثل صادقی می‌شدم که به من فرصت می‌داد. اگر با این تیم جوان به نتیجه برسیم خیلی خوب است و خیلی‌ها ممکن است این ریسک را بکنند اما اگر خدایی نکرده، جواب ندهد کسی این کار را نخواهد کرد. برای همین امیدوارم جوان‌های ما که الان 8، 9 نفر آنها در تیم امید هستند، قدر این لحظات را بدانند و از تک تک روزهایشان استفاده کنند. کمتر کسی در اولین سال سرمربیگری‌اش چنین ریسکی می‌کند.

 

* آمار سایپا در نیم فصل اول چندان خوب نیست که نشان می‌دهد تیم تمرکز لازم مخصوصاً در دقایق پایانی نداشت.

 بله، شرایط خیلی سخت شد و ما در دقایق پایانی تمرکز لازم را نداشتیم. در خیلی از بازی‌ها عدم مسئولیت‌پذیری و تمرکز نداشتن باعث شد گل بخوریم. استراتژی سایپا این است که فوتبالیست‌های جوان معرفی کند که این پروسه 2، 3 ساله است. نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل اول زمین تا آسمان فرق دارد و هر بازی حکم فینال دارد. مخصوصاً برای تیم‌های پایین جدول که به هم چسبیده‌اند. امیدوارم در ادامه مسابقات، مثل بازی اول مقابل ذوب‌آهن، روند خوبی داشته باشیم و به راحتی امتیاز از دست ندهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز