خبرگزاری کار ایران

مخالفت جدی وزارت ورزش؛

چرا سرمربی ایتالیایی جانشین استراماچونی نشد؟

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۵۵۳

فرهاد مجیدی در حالی به عنوان سرمربی جدید تیم استقلال تهران معرفی شده است که پس از آندره آ‌ استراماچونی قرار بود یک سرمربی ایتالیایی دیگر به ایران بیاید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، غروب دوازدهم دی ماه پایان فرصت باشگاه استقلال تهران به آندره آ‌ استراماچونی بود. سرمربی ایتالیایی 25 روز پس از خداحافظی از هواداران و فسخ قرارداد یکطرفه خود و دستیارانش پاسخ واضحی به درخواست باشگاه استقلال نداد تا به صورت رسمی مشخص کند با تداوم وضعیت مدیریتی در باشگاه علاقه‌ای برای بازگشت ندارد.

تلاش مدیران باشگاه استقلال برای بازگشت استراماچونی به ایران از چند روز پیش با سفر رحمان رضایی و اسماعیل خلیل زاده به دوحه برای ملاقات با علی خطیر و وکیل سوئیسی باشگاه در ملاقات با وکیلی که پاستورلا، مدیر برنامه استرا معرفی کرده بود،‌ از سر گرفته شده و پیش بینی می‌شد با دخالت رضایی تکاپوی آنها با نتیجه خوشحال کننده‌ای برای هواداران همراه باشد که در نهایت اینطور نشد.

شش روز پس از پیام اینستاگرامی فرهاد مجیدی به هواداران استقلال و رد پیشنهاد مدیران برای حضور روی نیمکت، این سرمربی 43 ساله در خروجی جلسه هیات مدیره که روز گذشته برگزار شد با قراردادی به مدت یک فصل و نیم هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت تا در حالیکه شایعات فراوانی پیرامون نیمکت بحران زده از بین اسامی مربیان داخلی و خارجی، سرمربی موقت بعد از اخراج وینفرد شفر تنها در یک سال پس از جدایی یک سرمربی خارجی دیگر وظیفه سرمربیگری این تیم را برعهده بگیرد.

یکی از گزینه‌های سرشناس که در بین ضرب العجل‌های استقلال به یکباره مطرح شد جیانی دی بیاسی بود. سرمربی ایتالیایی-آلبانیایی که در کارنامه سرمربیگری‌اش افتخار صعود به اولین تورنمنت موفق با تیم ملی آلبانی در مسابقات یورو 2016 را در کارنامه دارد. این سرمربی 63 ساله که سابقه بازی در اینترمیلان، پالرمو و برشا را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد در سال 1990 وارد عرصه مربیگری شده و سابقه مربیگری در ایتالیا با تیم‌های اسپال، برشا، تورینو و اودینزه را داراد و پیش از اینکه به مدت 6 سال هدایت تیم ملی آلبانی را داشته باشد به مدت دو فصل در تیم‌های آلاوس و لوانته حضور داشت.

همزمان با ساعات پایانی تیم مذاکره کننده از سمت باشگاه استقلال، استراماچونی که هنوز درخواست داشت تا 470 هزار دلار را به صورت یکجا دریافت کند و به تهران برگردد، آنها شرایط گفتگو با دی بیاسی را آغاز کرده بودند. گفتگوی جدید این سرمربی به وضوح نشان می‌دهد که باشگاه استقلال مجددا گزینه خارجی و همچنین یک ایتالیایی دیگر را برای معرفی به عنوان سرمربی زیر نظر داشته است. دی بیاسی تایید کرد که باشگاه به او پیشنهادی ارائه کرده و ظاهرا قرار بوده آن را بررسی کند که باشگاه تهرانی فرصت تصمیم گیری را هم به او نداده و با دستور وزارت ورزش و جوانان فورا سرمربی ایرانی را معرفی کرد.

نیکو شیرا خبرنگار ایتالیایی که طی چند وقت اخیر اخبارش پیرامون وضعیت استراماچونی صحت داشت، روز گذشته اعلام کرد که اسماعیل خلیل زاده و علی خطیر به دی بیاسی پیشنهادی تا سال 2021 به ارزش 1.5 میلیون یورو را ارائه کردند اما با مخالفت وزارت ورزش و مسعود سلطانی فر مواجه شد. با وضعیت همکاری گابریل کالدرون و پرسپولیس، جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال و داستان ناتمام تیم موفق استقلال با آندره آ‌ استراماچونی،‌ همانطور که در ابتدای فصل گفته شد، وزارت ورزش تمایل داشت تا سرمربی ایرانی روی نیمکت استقلال به عنوان جانشینی سرمربی اسبق اینترمیلان حضور داشته باشد تا دوباره به محض تعویق پرداخت حقوق‌ها مشکلی سد راه این تیم نباشد. البته این فرضیه موجود است که اگر مجیدی نتواند در مسابقات پیش رو به ویژه لیگ قهرمانان آسیا مسئولان باشگاه خواستار تجدید نظر درباره انتخاب او باشند و دوباره به دنبال مذاکره با سرمربیان خارجی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز