خبرگزاری کار ایران

تا ۲ سال دیگر این تیم، تیمِ بزرگسالان ما هستند

میناوند: اگر صعود نکردیم با تیم امید برخورد رنگی نکنیم/ چرا استقلال برخلاف پرسپولیس می‌تواند بازیکن خارجی جذب کند؟

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۹۳۰

پیشکسوت پرسپولیس در مورد وضعیت تیم امید صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مهرداد میناوند، پیشکسوت فوتبال ایران در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال امید اظهار کرد:‌ فوتبال پیشرفت کرده و از این موضوع خوشحالم. خود من هم یک دوره در بازی‌های مقدماتی المپیک شرکت کرده بودم و خاطرات تلخی دارم. هر وقت در هر دوره‌ای می‌گویند این بهترین تیم امید است، یاد تیم خودمان می‌افتم. در آن تیم کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا، حمید مطهری، نیما نکیسا و خیلی از بزرگان حضور داشتند.

او ادامه داد: امیدوارم این اتفاق بزرگ بیفتد. هر چند کار بسیار سختی است. سه، چهار مربی عوض شده است. البته نفرات تیم بسیار خوب هستند و خدا را شکر کار تیمی هم در هفته‌های گذشته انجام دادند. امیدوارم این اتفاق بیفتد. اگر هم نیفتاد از الان بدانید و شروع نکنیم با تیم ملی مملکت رنگی برخورد کنیم و بگوییم فلانی اگر بود تیم را بالا می‌برد. تا دو سال دیگر همین تیم، تیم ملی بزرگسالان ماست. اگر هم صعود نکردیم باید این تیم را حمایت کنیم و بازیکنان به باشگاه‌هایشان برگردند و قوی‌تر از قبل ادامه دهند تا اسمشان در لیست تیم ملی بزرگسالان بیاید،‌ آن هم با شرایطی که تیم ملی بزرگسالان دارد و چند بازیکن باید خداحافظی کنند.

میناوند در پاسخ به این پرسش که چقدر به صعود تیم ملی امید به المپیک امیدوار است، گفت: من همیشه امیدوارم. با پرسپولیس ۳ بر صفر از آلیمای قزاقستان شکست خوردیم و در تهران ۵ بر صفر برنده شدیم. چون امید داشتیم و تیم ما روح داشت که این اتفاق افتاد. این‌جا با استرالیا یک بر یک مساوی کردیم و در استرالیا با تساوی ۲ بر ۲ صعود کردیم. خیلی اتفاقات این شکلی حتی در اروپا که بازی می‌کردم برایم رخ داد. این درسی برای من بود که از هر لحظه‌مان باید استفاده کنیم. ما از نطر بازیکن، خوب هستیم. تفاوت ما با تیم‌های حتی ضعیف‌تر، برنامه‌ریزی است. جا دارد از حمید استیلی تشکر کنم که از دیروز به دنبال پاداش بازیکنان است. نباید برای یک مربی این اتفاق بیفتد که خودش دنبال یکسری مسائل باشد. امیدوارم با دعای خیر مردم تیم ملی صعود کند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار است سوتفاهم‌ها در این تیم رفع شود هم اظهار کرد: سوتفاهم همه‌جا هست. من به عنوان پک پرسپولیسی خیلی در شوک بودم چون همه این چیزها انگار در یک هفته و ۱۰ روز اتفاق افتاد. دلایل بسیار زیادی دارد. من همیشه رک حرفم را زدم.

او اضافه کرد: اعتقاد دارم کسانی نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد که متاسفانه خودی هم هستند، حالا یا نمی‌خواهند یا دوست دارند همه چیز به اسم خودشان تمام شود. به نظر من این اتفاق خیلی معمولی نیست. با این مصاحبه‌هایی که شده از حد استاندارد بالاتر رفته است. یکسری از این مسائل باید در خود خانواده حل شود. از این مشکلات در تیم‌های بزرگتر خیلی بیشتر از این داریم ولی در خانواده حل می‌کنند. این مردمی که در شرایط اقتصادی این شکلی هستند، مخصوصا به هواداران پرسپولیس می‌گویم که الان درست نیست این شکلی هر لحظه بگویند این بازیکن می‌رود یا آن بازیکن آن طوری شد یا مربی برنمی‌گردد. من با مردم از طریق صفحه شخصی‌ام ارتباط خوبی دارم و می‌دانم روزهای خیلی بدی را می‌گذرانند. حداقل در اتفاقات این شکلی کاری نکنید که دل آنها بلرزد و بشکند. آقای انصاری‌فرد واقعا تنهاست و واقعا پول نداریم. من در پرسپولیس به همراه یک تیم حرفه‌ای و نه از طرف باشگاه هستم. هیچ‌وقت به پرسپولیس این قدر نزدیک نشده بودم. چیزهایی را می‌بینم که باورم نمی‌شود. اتفاقات خیلی عجیب و غریبی می‌افتد که اگر بخواهم بگویم همه چیز بهم می‌ریزد ولی واقعا در حال کار کردن هستند. دیشب به آقای انصاری‌فرد گفتم یک تختخواب در اتاقت بگذار و یک حمام هم درست کن و همین جا بخواب! انصاری‌فرد از صبح زود می‌آید و دست تنهاست و همه باید کمکش کنیم. حالا که خیلی جاها کمک نمی‌کنند مردم باید کمکش کنند. امیدوارم که این مشکلات رفع شود ولی حل شدنش خیلی کار سختی است.

او درباره گابریل کالدرون و برانکو گفت: من از آقای برانکو انتقاد کردم اما خیلی منصفانه و به دور از حواشی بود. من بعد از آن به تمرین رفتم و درباره انتقادات صحبت کردم. یک پیشکسوت اگر درباره پرسپولیس در چارچوب صحبت کند چه اشکالی دارد. کالدرون مربی ماست و برانکو رفت. او در دل مردم جا دارد اما چیزی که می‌ماند پرسپولیس است. من در پیج شخصی‌ام درباره تغییر پست شجاع خلیل‌زاده انتقاداتی را مطرح کردم. من نظرم تغییر کرده است. فوتبالیست‌های ایرانی با همه جای دنیا فرق می‌کنند. ما باید با سیستم چرخشی به نتیجه‌ می‌رسیدیم و رسیدیم و کالدرون نتیجه‌اش را گرفت و به آرامش رسید. ما اجازه نداریم با حرف زدن به تیم آسیب برسانیم. ما همه در یک قایق هستیم. اگر کسی می‌گوید که کسانی در بیرون هستند که این اتفاقات را رقم می‌زنند، به خاطر این است که می‌خواهند آن اتفاق‌ها با آن‌ها بیفتد و با امثال پیروانی و انصاری‌فرد نیفتد. من حرف دلم را زدم  و به کالدرون گفتم اگر به تو برخورده عذر خواهی می‌کنم اما در کل نقش من به عنوان پیشکسوت چیست؟

او در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به انتقاداتی که به هیات مدیره کردید، اعتقاد دارید؟ گفت: الان رئیس هیات مدیره عوض شده و به آقای انصاری فرد نزدیک‌تر است. وظیفه هیات مدیره این است که پولسازی کند. آیا به نظر شما با این وضعیت جلو رفتیم یا عقب رفتیم؟ من دلم می‌سوزد که طرفدار پرسپولیس به من زنگ می‌زند و مشکل روحی دارد و آرزو دارد به استادیوم بیاید ولی پول ندارد. هنوز خیلی مشکل در هیات مدیره پرسپولیس داریم. استقلال در این چند وقت چقدر بازیکن خارجی گرفت و هزینه کرد؟ این اتفاق برای پرسپولیس چرا پیش نمی‌آید؟ قرار شده است در این رابطه یک تفکیکی انجام شود. من دوست دارم که از من به عنوان پیشکسوت پرسپولیس یک اقدام درستی به عنوان یادگاری بماند و اگر هم حرفی می‌زنم دلیل نیست که دل کسی را بشکنم. اینجا کار حرفه‌ای است و کسی نمی‌تواند از پس کار بیاید، باید برود چون مردم به تیم تکیه کردند و می‌خواهند عملکرد خوب ببینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز