خبرگزاری کار ایران

مسی آماده حمله به رکورد پله

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۹۶۶

مهاجم آرژانتینی بارسلونا عملکرد خود را در بالاترین سطح ممکن ادامه می دهد و پس از یک سال چشمگیر دیگر، یک شاهکار غیرقابل تصور را که البته قبلاً دستیابی به آن غیرقابل تصور بوده، هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، ادسون آرانتس دو ناسیمینتو، که به عنوان پله شناخته شده‌تر است، مطمئناً پنجاه سال گذشته را بدون توجه به این مسئله سپری کرده که هیچ بازیکنی، مطمئناً در طول زندگی خود، حتی به رکورد او در گلزنی با پیراهن یک باشگاه نمی‌رسد. همانطور که او و بقیه ما، به سال 2020 نگاه می‌کنیم، این آرامش اکنون باید با پذیرش یک اتفاق نه چندان ناگهانی عوض شود.

پسری که در روزاریو متولد شده و در لاماسیا پرورش یافته می‌خواهد کاری را انجام دهد که هیچ کس دیگری تا به امروز نتوانسته انجام بدهد. در طول یک دهه گذشته، احساس می شود که لیونل مسی مصمم است همه رکوردهای موجود را بشکند و برای اثبات خودش به هر چالشی وارد شود. از نظر به ثمر رساندن گل او ، بسیاری از اسامی افسانه ای را قبلا مانند سزار رودریگز و تورپدو مولر ، به امثال یوهان کرایف ، کریستیانو رونالدو، آلفردو دی استفانو و دیگو مارادونا پشت سر گذاشته بود اما پله هنوز در مجموعه مسی غایب است.

بهترین بازیکن تاریخ برزیل و برای بسیاری در کل تاریخ فوتبال، رکورد خود را از سال 1974 به ارمغان آورد، بازیکنی که از هر نظر بی نظیر بود، او 643 گل برای یک باشگاه به ثمر رساند و از این حیث رکورددار است. رکورد پله در باشگاه سانتوس که در آن به مدت 17 سال (از 1956 تا 1974) به طور مداوم فعالیت کرد و در عین حال با افتخار نماینده تیم ملی خود بود، به دست آمد. حالا مسی تنها بازیکنی است که دیدگاه‌های فوق العاده‌ای را برای عبور از پله در سر دارد. دو گل لیونل مسی در بازی روز شنبه مقابل آلاوس او را در فاصله 25 گل با پله قرارداد داد تا با این دستاورد فصل را به پایان رسانده و به تعطیلات کریمس برود. سال 2019 برای لیونل مسی با ششصد و هجدهمین گل رسمی در تمامی مسابقات با پیراهن بارسلونا به پایان رسید.

با توجه به اینکه میانگین ستاره آرژانتینی در بارسلونا بیش از 40 گل در سال است، این ایده که سال 2020 رکورد 46 ساله را پشت سر بگذارد، اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، با این وجود او مصدومیت جدی را تحمل می‌کند. و اگر می‌توانیم فرض کنیم که او این رکورد را پشت سر بگذارد، پس از آن بسیار ممکن است که او به رقمی برسد که سه برابر آمار دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه کاتالان، سزار باشد. این مهاجم که در سال 1995 درگذشت ، دوران حرفه‌ای خود را با 232 گل به پایان رساند و به نظر نمی رسد اکنون خیلی دور از ذهن باشد که مسی پیش از بازنشسته شدن از 696 گل با پیراهن بارسلونا عبور کند.

618 گل مسی تاکنون به شرح زیر توزیع شده است: 432 گل در لالیگا ، 114 گل در لیگ قهرمانان اروپا، 51 گل در کوپا دل ری، 18 گل در سوپر جام اسپانیا ، پنج گل در جام باشگاه‌های حهان و سه گل در سوپر جام اروپا. رکوردهای شخصی مسی باعث شده او شش توپ طلا ، شش کفش طلای اروپا، چهار لیگ قهرمانان و ده عنوان لیگ اسپانیا را به دست آورد و عبور از پله می‌تواند نام مسی را بیشتر از هر زمان در تاریخ فوتبال جاودانه کند.

اما سوال بزرگ اینجاست مسی در بارسلونا می‌ماند؟ لیونل مسی بارها اعلام کرده علاقه دارد در بارسلونا فوتبالش را به پایان برساند و بعید است از این تیم جدا شود. با این حال نشریه «موندو دپورتیوو» چند روز قبل مدعی شد، باشگاه بارسلونا به لیونل مسی اعلام کرده مشکلی با جدایی او نخواهد داشت، اما این مسئله شرط دارد.

لیونل مسی تا سال 2021 با باشگاه بارسلونا قرارداد دارد و می‌تواند سال 2020 پیراهن آبی‌و‌اناری را از تن دربیاورد، اما تنها اگر مقصدش تیمی به غیر از بزرگان اروپایی باشد. به این ترتیب لئو را در صورت جدایی از بارسلونا احتمالاً فقط می‌تواند در تیمی آمریکایی یا شاید تیمی از کشورش آرژانتین تصور کرد. مسی از زمان پیوستن به بارسلونا تا کنون 7 بار قراردادش با این تیم را تمدید کرده که آخرین مورد آن سال 2017 بود و مطابق آن حقوقش به نزدیک 60 میلیون یورو در سال افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز