خبرگزاری کار ایران

آرتتا، آنچلوتی و شروع دو چالش بزرگ در لیگ جزیره

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۵۳۲

دو سرمربی جدید آرسنال و اورتون چالش بزرگی را در تیم‌های خود پذیرفته اند.

به گزارش ایلنا، ابروی کارلو آنچلوتی به روال معمول بالا رفته بود و چهره میکل آرتتا هم بی‌احساس بود. این دو مربی بازی اورتون و آرسنال را تماشا می‌کردند؛ دیداری که تساوی کسل‌کننده‌ای در آن رقم خورد.

می‌شد آنها محو بازی شوند. می‌شد آنها روی بازی تمرکز کنند اما احتمالاً آنها احساس خستگی و ملالت داشتند. آنچلوتی که کارنامه بسیار موفقی دارد و آرتتا که اولین تجربه سرمربیگری‌اش را در آرسنال سپری خواهد کرد، متوجه شدند چقدر کار پیش روی آنها قرار گرفته است.

البته طرفداران خوشحال هستند، به‌ویژه در گودیسون‌پارک؛ جایی که خبر آمدن آنچلوتی یک ساعت پیش از آغاز مسابقه باعث شد آنها ذوق‌زده شوند. آنها از این خوشحال بودند که مربی که سه‌بار فاتح لیگ قهرمانان شده جانشین مارکو سیلوا می‌شود.

 

گزینه عالی

اورتون بهترین فردی را که می‌توانست آورد. حضور آنچلوتی تنها زمانی قطعی شد که پروازش ایتالیا را ترک کرد و در گودیسون‌رود از او استقبال گسترده‌ای شد و او سپس به جایگاه مدیران رفت. سپس مارسل برندز مدیر فوتبال باشگاه به او ملحق شد. او گفت: «آنچلوتی گزینه بی‌چون‌وچرا و عالی اورتون است.» حالا طرفداران اورتون انتظار اتفاقات بزرگی را دارند. کار اصلی در باشگاه، در مرکز تمرینی فینچ فارم در روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

 

سخنرانی آنچلوتی

آنچلوتی ویدئوهای بازی‌های اخیر اورتون را تماشا کرده بود و پس از سوت پایان هم پیش بازیکنان رفت و با آنها صحبت کرد. دانکن فرگوسن، مربی موقت تیم که در سه بازی در لیگ پنج امتیاز مقابل چلسی، منچستریونایتد و آرسنال کسب کرد، گفت: «او سخنرانی فوق‌العاده‌ای داشت. نحوه صحبت او با بازیکنان حیرت‌انگیز است.»

اما آنچلوتی کار سختی برای ارزیابی اولیه بازیکنانش داشت. اورتون در شش روز سه بازی انجام داده بود و حتی ترکیب آنها هم به‌دلیل مصدومیت الکس ایووبی، بازیکن سابق آرسنال به هم ریخته بود.

 

بدون خلاقیت

آنچلوتی بین فرهاد مشیری مالک اورتون که آنچلوتی را آورد و بیل کنرایت رئیس هیأت‌مدیره نشسته بود. طبق معمول از حالت چهره او نمی‌شد چیزی را خواند اما او متوجه شده که تیمش خلاقیت و اعتماد به نفس را کم دارد. البته مشخص بود که برنامه فشرده بازی‌ها اثر خود را گذاشته است.

او بی‌تردید از عملکرد یری مینا در خط دفاعی راضی بوده است، همچنین دوندگی‌های خستگی‌ناپذیر دومینیک کالورت-لووین، اما او نیاز به خریدهای جدید دارد تا خط دفاعی تیم را استحکام بخشد و خلاقیت را بالا ببرد.

شاید هم تأثیرات آنچلوتی باعث شده بود بازیکنان نمایش معمول خود را نداشته باشند. آنها بیش از حد تلاش می‌کردند، محافظه‌کار شده بودند و اشتباهات‌شان هم زیاد بود.

 

خرید بازیکن

آنچلوتی راه‌حل سریعی برای این مشکل ندارد اما این حس وجود دارد که خونسردی او، سبک تحلیلی‌اش و احترامی که در میان بازیکنان برمی‌انگیزد در کنار فرگوسن تندمزاج -که در کادر فنی آنچلوتی خواهد ماند- می‌تواند اورتون را به موفقیت برساند.

اورتون با سرمایه‌ای که در اختیار دارد از آنچلوتی حمایت خواهد کرد. این عملکرد تیم نشان داد آنها باید هم این کار را انجام بدهند. آنها همچنین از شهرت آنچلوتی استفاده خواهند کرد تا بازیکنانی را جذب کنند که در سال‌های اخیر نتوانسته بودند امثال آنها را بخرند.

آنچلوتی در ظاهر فردی جذاب اما در عمل بی‌رحم است. او اگر بی‌رحم نبود نمی‌توانست در دنیای مربیگری ستاره شود و این تیم اورتون هم نیاز به بازسازی دارد.

اما اینکه اورتون در آخرین 90 دقیقه پیش از معارفه رسمی او تا این حد بد بازی کرد به سود او خواهد شد. زمانی که حس ناامیدی از این دیدار فروکش کند امید شکل خواهد گرفت، چراکه یکی از بزرگترین مربیان تاریخ اورتون به این تیم آمده است.

 

امیدهای آرسنال

اگر آنچلوتی در یک سر طیف مربیان باشد، میکل آرتتا در انتهای آن سمت طیف قرار گرفته است. او فردی بشدت پرانرژی و هوشمند است، برخلاف آنچلوتی که تجربه از او فردی آرام ساخته است.

آرتتا اما به‌خاطر بیش از سه فصل حضور در منچسترسیتی کنار پپ گواردیولا درس‌های بسیاری آموخته است. حرف‌های زیادی درباره اثر او بر این تیم سیتی زده شده و او حالا به جایی رسیده که تجربه خودش را به عمل درآورد.

او پس از سوت پایان دیداری مختصر از رختکن داشت و با ظاهر رسمی‌اش انگار مربی بود که بی‌صبرانه منتظر بود فردا از راه برسد و بتواند با بازیکنانش کار کند.

 

اوضاع اوزیل

او می‌داند یکی از مهم‌ترین کارهایش رسیدگی به اوضاع مسعود اوزیل است. فردی لیونبرگ مربی موقت آرسنال در آخرین حرف‌هایش پیش از انتقال قدرت به آرتتا، اوزیل را بسیار سرزنش کرد.

 

اوزیل در بازی با منچسترسیتی در واکنش به تعویضش زودرنج نشان داد. او آرام‌آرام زمین را ترک کرد و در نهایت دستکش‌هایش را پرت کرد. این کار او را بسیاری دیدند و همین باعث خشم لیونبرگ شد. اوزیل دچار مصدومیت پا بود اما لیونبرگ گفت: «او در بازی با منچسترسیتی به آن شکل زمین را ترک کرد و آن کارها را کرد. از دید من، رفتار صحیح یک بازیکن آرسنال به این شکل نیست. مسعود مصدوم بود اما در هر صورت قرار نبود من 90 دقیقه به او بازی بدهم. این رفتاری نیست که از یک بازیکن آرسنال انتظارش را داشته باشم.»

اگر این پیامی برای مربی جدید تیم باشد، لیونبرگ این پیام را قاب و روی دیوار رختکن آرسنال نصب کرده است. این مشکلی جدی برای آرتتا است و باید در نظر داشت که اوزیل هفته‌ای 350هزار پوند دستمزد می‌گیرد. بازی ندادن به او کار آسانی نیست.

 

مشکلات بزرگ

دفاع آرسنال ضعیف است اما اورتون نتوانست ضعف آنها را نشان دهد. البته او بی‌تردید دید که داوید لوییز دوباره طوری بازی کرد که انگار هر لحظه ممکن است تیم را دچار مشکل کند. او چند خطای بی‌دلیل انجام داد.

او البته برخی بازیکنان جوان که زیر نظرش بازی خواهند کرد را هم دید. هرچند او باید خِرَد و تجربه را به خط دفاعی و میانی تیمش اضافه کند.

امیل اسمیت راو برای اولین‌بار در ترکیب ثابت آرسنال در لیگ برتر قرار گرفت. ریس نلسون و گابریل مارتینلی هم سومین حضورشان در ترکیب ثابت را تجربه کردند. آرتتا متوجه شده آنها بازیکنانی بااستعداد هستند اما وظیفه او این است که آنها را سازماندهی کند و البته کیفیت و جنگندگی لازم را به تیم بیفزاید. او از اینکه آرسنال توانسته یک امتیاز بگیرد راضی خواهد بود اما هم او و هم آنچلوتی می‌دانند که چه کار سختی پیش رو دارند.

 

منبع: بی‌بی‌سی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز