خبرگزاری کار ایران

سیر صعودی زوج آلمانی - ایرانی

گزارش: کلینزمن ناجی جدید هرتابرلین

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۶۱۳

تیم فوتبال هرتابرلین از زمان حضور کلینزمن روند موفقیت آمیزی را طی کرده و در چهار بازی اخیر به 7 امتیاز دست پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، چند هفته‌ پیش باشگاه هرتابرلین با اعلام خبری مبنی بر قطع همکاری با آنته چوویچ سرمربی کروات تیمش، یورگن کلینزمن را در شرایطی به عنوان سرمربی جدید تیم هرتابرلین انتخاب کرد که سه هفته قبل از این انتصاب او به عنوان اعضای هیات مدیره باشگاه انتخاب شده بود. کلینزمن ۵۵ ساله که به واسطه سال‌ها حضور به عنوان ستاره در مستطیل سبز می‌درخشید بعد از اتمام دوره بازیگری‌اش به مربیگری روی آورد، بعضا تجربیات مهم نیز در این مورد کسب کرده است.

او پیش از این هدایت تیم‌ملی آلمان را به عهده داشت که موفق شد تا مقام سومی مسابقات جام‌جهانی در سال ۲۰۰۶ کسب کند. علاوه بر آن کلینزمن یک فصل در بوندس‌لیگا هدایت تیم بایرن مونیخ را عهده دار بود که پیش از اتمام فصل از این سمت کنار گذاشته شد. آخرین تیمی که یورگن در آن مربیگری کرد تیم‌ملی فوتبال آمریکا بود که از آن تیم هم کنار گذاشته شد تا بعد از آن در هیچ تیمی به عنوان مربی فعالیت جدی نداشته باشد.

کلینزمن بیشتر در دوران مربیگری‌اش به دنبال نوآوری و ساختار شکنی در تیم‌ملی بوده او چهره‌های جدید زیادی به تیم ملی اضافه کرده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به یواخیم لوو، اولیور بیرهوف و آندریاس کوپکه و در عین حال چهره‌های شناخته‌شده و قدیمی‌ای مثل سپ مایر و برند فاف را که توسط او از تیم ملی کنار گذاشته شدند، اشاره کرد.

براین اساس سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال آمریکا در نخستین تصمیمش در قامت سرمربیگری تیم هرتابرلین الکساندر نوری و مارکوس فلدهوف را به عنوان دستیارانش، آندریاس کوپکه، دروازه‌بان سابق تیم‌ملی آلمان را به عنوان مربی گلرها آرنه فردریش را به عنوان مدیر تیم انتخاب کرد. کلینزمن به واسطه حضور در تیم‌ملی فوتبال آمریکا با الکساندر نوری مربی ایرانی الاصل به دلیل همکاری در مدرسه فوتبال در آمریکا و روابط بسیار موفق با فدراسیون فوتبال این کشور آشنایی پیدا کرد و به همین خاطر او را به کادر فنی تیم هرتابرلین و به عنوان دستیارش در این تیم منصوب کرد.

مربی ایرانی – آلمانی که کار خود را در بوندس لیگا با وردربرمن آغاز کرد و توانست با کسب نتایج قابل قبول این تیم را از رده‌های پایین جدول به رده هشتم برساند. او در ادامه کار خود را در اینگول‌اشتات، لیگ دسته دوم فوتبال آلمان پیگیری کرد اما نتوانست توفیق چندانی در باشگاه جدیدش کسب کند تا از سمت خود کنار گذاشته شود. بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا نوری یکی از گزینه‌های جانشینی کارلوس کی‌روش شد اما در نهایت هدایت تیم ملی را قبول نکرد. حال او با نظر یورگن کلینزمن به عنوان دستیار سرمربی به کادر فنی تیم هرتابرلین پیوسته است تا تجربه جدیدی را به کارنامه‌ کاریش اضافه کند.

کلینزمن تیم هرتابرلین رده پانزدهمی جدول را با ۱۱ امتیاز در پایان مسابقات هفته سیزدهم بوندس‌لیگا در شرایطی به دست گرفت که  قرار بود در اولین دیدار خود به همراه الکساندر نوری دستیار ایرانی_ آلمانی‌اش در وزشگاه المپیک برلین به مصاف تیم رده هفتمی دورتموند برود. دورتموند در این دیدار با یک نمایش هجومی موفق شد تا در دقیقه پانزدهم با ضربه بغل پای جادون سانچو به گل برسد اما این پایان کار نبود و نمایش هجومی دورتموند با لوسین فاوره ادامه یافت و آنها تنها دو دقیقه بعد روی سانتر زمینی اشرف حکیمی و ضربه تمام کننده تورگان هازارد به گل دوم دست پیدا کردند.

شاگردان کلینزمن توانستند در دقیقه ۳۴ نیمه اول این دیدار با شوت پشت محوطه لوکباکیو و ضربه ولادیمیر داریدا یکی از گل‌های خورده را جبران کنند در ادامه این مسابقه متس هوملس در دقیقه ۴۵ با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا هرتابرلین کارش را ۱۰ نفره دنبال کند و تلاش شاگردان کلینزمن برای به تساوی کشاندن این دیدار بی ثمر باقی بماند. با این نتیجه یورگن اولین شکست خودش را به همراه هرتابرلین در سمت مربیگری هرتابرلین مقابل دورتموند تجربه کرد تا روند یک تساوی و چهار باخت پیاپی اخیر این تیم با هدایت او نیز خاتمه پیدا نکند.

کلینزمن در اولین تجربه‌اش به عنوان سرمربی مقابل تیم قدرتمند دورتموند قرار گرفت و در دیداری که تیمش ۱۰ نفره شد، نهایتاً بازی را با نتیجه ۲-۱ واگذار کرد. هفته گذشته اما هرتابرلین در یک بازی پر افت و خیز فرانکفورت را در خانه متوقف کرد تا نشانه هایی از امیدواری در هرتابرلین کلینزمن دیده شود. هرتابرلین در سری مسابقات هفته پانزدهم بوندسلیگا میزبان فرایبورگ بود. شاگردان یورگن با ارائه یک بازی حساب شده توانستند با نتیجه ۱ بر صفر فرایبورگ را شکست دهند. هرتابرلین با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد و موقتا در رده سیزدهم جدول رسید.

در واقع این برتری اولین پیروزی کلینزمن در سمت مربیگری تیم هرتابرلین بود. آخرین باری که این مربی ۵۵ ساله موفق شده بود در رقابت‌های بوندس‌لیگا به پیروزی دست پیدا کند به سال  ۲۰۰۹ برمی‌گشت جایی که کلینزمن هدایت بایرن مونیخ را بر عهده داشت و در آن زمان نیز با نتیجه ۱-۰ آرمینیا بیله فلد را شکست داده بود. اما در سری رقابت‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا تیم بایرلورکوزن در خانه خود به مصاف شاگردان کلینزمن رفت این دیدار در نهایت با برتری ۱ بر صفر تیم هرتابرلین به پایان رسید. تک گل ارزشمند این دیدار را "کریم رکیک" در دقیقه ۶۴ این دیدار برای هرتابرلین به ثمر رساند. این برد سبب شد تا هرتابرلین ۱۸ امتیازی شود و در رده بیست و پنجم جدول بوندس لیگا قرار بگیرد.

بررسی کارنامه کلینزمن در چهار بازی ابتدایی که هدایت تیم را به عهده داشته است به خوبی نشان می‌دهد که تیم هرتابرلین هر بازی روند موفقیت آمیزی را طی می‌کند. چهار مسابقه پیش روی هرتابرلین جدال با تیم‌های نام آشناست. در حال حاضر آخرین بازی  پیش از تعطیلات یک ماهه بوندس لیگا شاگردان کلینزمن باید به مصاف مونشن گلادباخی بروند که این فصل شگفت انگیز ظاهر شده و چند هفته پیش بایرن مونیخ، مدعی عنوان قهرمانی را شکست داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز