خبرگزاری کار ایران

واعظ آشتیانی: کسی که چهار بار آمده و رفته چرا دوباره انتخاب می‌شود؟/ فتح الله زاده با علم به بدهی‌ها آمده و بهانه‌ای ندارد/ فدراسیون فوتبال از نظر من فاقد مشروعیت است

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۹۶۰

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد وضعیت حال حاضر این تیم و تغییرات مدیریتی اخیر صحبت کرد.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص تغییرات زیاد مدیریتی در باشگاه‌های ورزشی در ایران اظهار داشت: اگر بخواهیم این موضوع را باز کنیم و بشکافیم یک مبحث طولانی می‌شود و خیلی نمی‌خواهم به آن ورود کنم ولی به طور کلی باید بگویم باشگاه‌های ما خصوصی نیستند و همه یا دولتی هستند، یا خصولتی یا از شرکت‌ها و ارگان‌های وابسته به دولت تغذیه می‌شوند. فوتبال ما در سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد هزینه داشته و خروجی هم نداشته است. دولتی بودن باشگاه‌ها از یک سو و نبود شفافیت‌های مالی و مدیریتی از سوی دیگر باعث شده عمر مدیریت در باشگاه‌های ما کوتاه باشد. شما در نظر بگیرید یک باشگاه ورزشی فقط تیم فوتبال نیست و یک مجموعه عرض و طویل است و باید خیلی مسائل را در نظر گرفت. این را هم بگویم در باشگاه‌های مطرح دنیا هم اگر یک مدیر برایند خوبی نداشته باشد او را کنار می‌گذارند و کسی تعهد نداده یک مدیر حتما 10 سال بالای سر کار باشد.

وی افزود: اتفاقی که برای مثال الان در باشگاه استقلال افتاده این است که یک چرخه از افراد تکراری مرتباً روی کار می‌آیند. افرادی که قبلاً امتحانشان را پس داده‌اند و اگر خوب بودند چرا رفتند و اگر خوب نبودند چرا دوباره انتخاب می‌شوند؟ در تفکر مدیریتی این افراد شما نو آوری و توجه به مدیریت روز را می‌بینید؟ رفتن سراغ چهره‌های تکراری و امتحان پس داده نشان می‌دهد ما تفکر مدیریتی پیش رونده و نوآورانه نداریم و چقدر در تربیت مدیر در نسل جوان کوتاهی انجام شده است.

مدیرعامل اسبق استقلال ادامه داد: من می‌خواهم از آقای فتح الله زاده نام ببرم که الان روی کار آمده است. می‌گویند او در دوره مدیریتی خودش تعدادی مقام آورده است. ایشان روی هم رفته بالای 10 سال مدیرعامل استقلال بودند و یک قهرمانی در لیگ برتر و اگر اشتباه نکنم 2 قهرمانی در جام حذفی هم داشتند و البته سیزدهم جدول هم در کارنامه‌اش هست. وقتی افتخارات یک نفر را عنوان می‌کنید مدت زمان فعالیتش را هم باید در نظر بگیرید و افتخارات با در نظر گرفتن مدت فعالیت باید محاسبه شود.. یکی مثل بنده ۲۰ ماه مدیرعامل بودم و یک قهرمانی آوردم یا آقای دکتر قریب به همین ترتیب در سه سال یک جام آورده کارنامه بهتری دارد یا یک جام در 10 سال؟ این مسائلی است که کسی به آن توجه نمی‌کند.

واعظ آشتیانی در رابطه با اینکه خودش و قریب در این سال‌ها قبول نکردند به استقلال برگردند هم توضیح داد: بله. من دکتر قریب را نمی‌دانم ولی خودم در این سال‌ها چند بار پیشنهاد مدیرعاملی استقلال به من شد و نپذیرفتم. قبل از آقای آجورلو به من گفتند شما بیا و مدیرعامل شو ولی با احترامی که برای استقلال قائلم به دلایلی این کار را نکردم و نخواهم کرد.

وی در رابه با عملکرد آجورلو و تغییر انجام شده هم گفت: به نظرم فتح الله زاده ریسک بزرگی انجام داد که در این شرایط استقلال را تحویل گرفت. زمانی که من استقلال را تحویل گرفتم هفته پنجم بود و استقلال در رتبه 17 جدول قرار داشت و آخر فصل قهرمان شدیم. الان استقلال تقریباً صدرنشین است و مدافع عنوان قهرمانی هم هست و برای همین از او انتظار قهرمان شدن استقلال می‌رود. اگر تیم قهرمان شود اتفاق خاصی رخ نداده چون تیم را صدر تحویل گرفتی و صدر هم تحویل دادی ولی اگر تیم سوم یا پنجم شود قطعاً نشان از عملکرد مدیریتی ضعیف دارد. 

مدیرعامل اسبق استقلال ادامه داد: ایشان جای آقای آجورلو آمده که یک سال استقلال را قهرمان کرد و اینجا هم تیم را صدر جدول تحویل داد و برای همین می‌گویم کار سختی را پذیرفته است. بحث بدهی‌ها و پرونده‌های خارجی هم هست که باید دید برنامه ایشان برای حل و فصل آن چیست. ایشان با علم به این بدهی‌ها قبول مسئولیت کرده و بهانه‌ای ندارد. تا جایی که می‌دانم در نشستی که داشتند با آقای پولادگر این موضوع مطرح شده و روی کاغذ آمده و امضا شده که ایشان با علم به این بدهی‌ها قبول مسئولیت کرده است.

آشتیانی در ادامه گفت: تا جایی که می‌دانم برکناری آجورلو به دلیل اختلافی بود که میان او و وزیر ورزش شکل گرفت ولی می‌شد این اختلاف نظر را مدیریت کرد و با آقای آجورلو تا پایان فصل ادامه داد و در این مقطع تغییرات ایجاد نمی‌شد چون با این تغییرات آینده روشنی پیش روی استقلال نمی‌بینم و احتمال اینکه مجموعه استقلال متضرر شود خیلی زیاد است. با این حال آرزوی موفقیت می‌کنم و آقای فتح الله‌ زاده هم از دوستان ما هستند و انتقاد من از روی دشمنی نیست.

وی در مورد وضعیت فدراسیون فوتبال و تغییر سرمربی تیم ملی هم خاطرنشان کرد: از نظر من این فدراسیون مشروعیت ندارد و برای همین در موردش نظر نخواهم داد. این نظر شخصی من است، هرچند فیفا و AFC انتخابات را تایید کرده‌اند ولی انتخابات برخلاف اساس‌نامه و قوانین بود و برای همین فدراسیون از نظر من فاقد مشروعیت است. با این حال بحث تیم ملی ایران است و من برای تیم کشور آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در جام جهانی نتایج خوبی کسب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز