خبرگزاری کار ایران

هانیه رستمیان: با برنامه ریزی می‌توان در نقاط محروم هم به موفقیت رسید/ بزرگترین آرزویم کسب مدال در المپیک است

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۶۱۱

بانوی تیرانداز المپیکی کشورمان گفت: زنان ایرانی همیشه و همه جا ثابت کردند کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، هانیه رستمیان یکی از شش تیرانداز المپیکی ایران گفت: در مسابقات جهانی رقبای اصلی‌‌ ما از کشورهای آسیایی هستند به همین دلیل در رویدادهای آسیایی که سطح رقابت‌ها خیلی بالا است و رقابت سختی داشتیم اما خداراشکر توانستیم عملکرد خوبی از خود در این مسابقات نشان دهیم و 4 سهمیه دیگر برای تیراندازی بگیریم.

وی افزود: خیلی‌ها تصور می‌کنند برای تیراندازی باید از خانواده مرفهی بود اما چنین نیست. من 21 ساله از استان مازندران و در حال حاضر دانشجو تربیت بدنی هستم. فرزند دوم خانواده‌ام، پدرم نظامی و مادرم خانه دار است. در درجه اول خانواده‌ام الگوی من در راه موفقیت هستند که در این راه حمایتم می‌کنند.

رستمیان در مورد زندگی شخصی و روحیاتش گفت: شخصیت من خیلی آرام بود و آرامش زیادی داشتم، به همین دلیل توانستم در رشته تیراندازی موفق باشم. البته اکثر تیراندازان هم همین طوری هستند و ماهیت رشته تیراندازی این نوع روحیه و شخصیت را می‌طلبد.

او در مورد احساسش پس از کسب سهمیه المپیک گفت: خیلی خوشحال بودم. امسال سال خیلی خوبی برای من بود و بهترین سال ورزشی‌ام را تجربه کردم. اولین مسابقه که امسال دادم، رقابت‌های جهانی هند بود که توانستم اولین مدال تاریخ بانوان تپانچه را کسب کنم و تاریخ ساز شوم. در آن تورنمنت با اختلاف خیلی کمی سهمیه را از دست دادم و بعد از آن تلاشم را بیشتر کردم، در چند مسابقه کاپ جهانی شرکت کردم و برای کسب سهمیه جنگیدم. خداراشکر در آخرین فرصت هم توانستم سهمیه را بگیرم. بزرگ‌ترین آرزوی هر ورزشکار مدال المپیک است. حالا که توانستم سهمیه بگیرم تازه کارم شروع شده است و برای رسیدن به هدف بزرگترم تمام تلاشم را می‌کنم تا در المپیک با آمادگی کامل ظاهر شوم و آن‌جا نتیجه خوبی بگیرم.

قهرمان المپیکی کشورمان در خصوص موفقیت بیشتر زنان در تیراندازی گفت: رشته تیراندازی از نظر جنسیت و سن محدودیتی ندارد و این خوش شانسی ما بوده که خانم‌ها در این رشته موفق‌تر هستند. در این چند سال خداراشکر در مسابقات جهانی و آسیایی خیلی عملکرد خوبی داشتیم و مدال‌های زیادی گرفتیم. اما آقایان هم در مسابقات خوب بودند، یعنی نسبت به المپیک قبلی یک سهمیه بیشتر گرفتیم و امیدوارم بیشتر هم شود.

رستمیان در پایان به افرادی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند و رویای المپیکی شدن دارند گفت: با هر امکاناتی می‌شود ورزش را آغاز کرد و اصل این است که برای رسیدن به هدف برنامه داشته باشیم و با تلاش در آن راه موفق می‌شویم. تمرین منظم، کمک مربیان و حمایت فدراسیون و مسئولان ورزش کشور قطعا موانع این راه را مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز