خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس در مسیر اقتدار در لیگ؛ کالدرون به دنبال خودنمایی تاکتیکی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۵۱۷

پرسپولیس در بوشهر همان اتفاقی بود که هفته‌ها بود منتظرش بودیم. هفته‌هایی که از تنها به این فصل و 7 هفته سپری شده محدود نمی‌شد و تقریباً تمام نیم فصل دوم فصل گذشته را نیز در بر می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، تیمی که اگرچه در پایان فصل در یک اتفاق تاریخی دبل کرد و قهرمان بلامنازع لیگ و جام حذفی شد اما بعد از نیم فصل و باز شدن پنجره نقل و انتقالات بعد از دو تایم بسته و حضور ستاره‌های نونوار، ناگهان از ریتم افتاد و بدل به تیم دیگری شد.

تیمی با بردهای اقتصادی و حداقلی و بازی‌های مقتصدانه و رژیمی هرگز نتوانست هوادارانش را اقناع کند.

تیمی که قبل از باز شدن پنجره‌ها، با حداقل بازیکن نمایشی باطراوت و جذاب را ارائه می‌دادند، ناگهان به ورطه محافظه کاری غلتید و به همان سبکی اقتدا کرد که سالیان گذشته از برانکو ایوانکوویچ می‌شناختیم.

تیم محافظه‌کار و مقتصدی که حوصله همه را سر می‌برد. این نقطه ضعف بزرگ البته با جدایی برانکو هم ترمیم نشد. گابریل کالدرون اگرچه از منظر تفکرات و فلسفه فوتبال با برانکو کاملاً متفاوت است و به فوتبال تهاجمی و پرشور اعتقاد دارد اما حضور نوبرانه او در ایران و غریبگی با اتمسفر فوتبال ایران و ناآشنایی‌اش با مهره‌ها و بازیکنان سبب شده بود تا پرسپولیس کماکان بر همان مدار سابق حرکت کند.

تیمی که در دوره انتقالی کماکان ملال آور و حوصله سر بر بازی می‌کرد و هیچ شور و طراوتی نداشت.

در طول این هفته‌ها هر چند که پرسپولیس کالدرون رگه‌های از فوتبال متفاوت را ارائه می‌کرد و می‌کوشید تا تهاجمی و رو به جلو بازی کند اما این تلاش‌ها معمولاً تنها به چند جرقه کوتاه و زودگذر منتهی می‌شد و خیلی زود از ریتم می‌افتاد.

اتفاقی که نشان می‌داد پرسپولیس تا چه اندازه به تفکرات برانکو خو گرفته و تا رسیدن به ایده‌آل‌های کالدرون فاصله زیادی دارد.

بازی با شاهین بوشهر همان اتفاقی بود که پرسپولیس فصل جاری بدان نیاز داشت.

یک بازی برتر و تهاجمی با تعداد گل بالا تا دوران انتقالی و تغییر شیفت در پرسپولیس حداقل در ظاهر در هفته هشتم رخ دهد.

اگرچه پرسپولیس تا تثبیت این شرایط و این سبک از بازی مسیری طولانی پیش رو دارد اما این برد برای نقطه شروع امیدوارکننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز