خبرگزاری کار ایران

هفت نکته از هفت دیدار هفته هشتم لیگ برتر؛

از بیداری پرسپولیس و آقای گلش تا حضور استقلال روی ریل پیروزی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۷۵

سرخابی‌ها در هفته هشتم لیگ برتر برتری‌های شیرینی کسب کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر 7 دیدار خود را روز گذشته سپری کرد و تنها یک بازی معوقه شهر خودرو مقابل گل‌گهر باقی مانده که اواخر آبان‌ماه برگزار خواهد شد. هفت نکته از هفت دیدار این هفته:


* ماشین‌سازی‌تبریز 0 - 0 نفت‌ مسجدسلیمان؛ ادامه شکست ناپذیری تارتار

ماشین سازی که معمولاً دیدارهایش پرگل از آب در می‌آید در بازی خانگی مقابل نفت مسجد سلیمان تن به تساوی بدون گل داد تا دو تیم امتیازات را تقسیم کنند. نکته قابل توجه شکست ناپذیری نفت مسجد سلیمان در پایان هفته هشتم است و دو برد و شش تساوی حاصل کار شاگردان تارتار است. آنها به همراه سپاهان تنها تیم‌های بدون باخت لیگ برتر تا اینجای کار هستند با این تفاوت که یکی صدرنشین است و یکی دیگر در رتبه هشتم جدول جای دارد.


* سپاهان 0 - 0 سایپا؛ صادقی ترمز صدرنشین را کشید

سپاهان در حالی که این روزها حسابی روی اوج قرار دارد برخلاف تصور موفق نشد مقابل سایپا گلزنی کند و کار به تساوی بدون گل و تقسیم امتیازات رسید. به نظر می‌رسد بازی تا حد زیادی تحت تاثیر رکورد بسته ماندن دروازه طلایی‌پوشان و رکوردشکنی پیام نیازمند بود چرا که سپاهانی‌ها بعد از دقیقه 70 جانی تازه گرفتند. هرچند که فایده بخش نبود و توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. حامد فلاح‌زاده در این بازی ستاره تیمش بود و مقابل حملات بی‌امان سپاهانی‌ها به خوبی ایستادگی کرد تا نارنجی‌پوشان بعد از شکست تلخ و پرگل مقابل استقلال یک تساوی ارزشمند در اصفهان کسب کنند.


*  پیکان 2 - 1 ذوب آهن؛ نبرد بحران‌ زده‌ها  را فرکی برد

ذوب‌آهن و پیکان در شرایطی در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که هر دو تیم حال و روز خوشی در لیگ و در 7 دیدار گذشته نداشتند و شایعاتی از تغییر سرمربی در هر دو تیم مطرح بود و این بازی می‌توانست هم برای فرکی و هم برای منصوریان فرصت ویژه‌ای باشد تا با کسب هر 3 امتیاز آن تا حدی از بحران خارج شوند. این دیدار با برتری پیکان به پایان رسید و حالا به نظر می‌رسد منصوریان پیش از هر زمان دیگری به درب خروجی باشگاه نزدیک شده باشد.


*  شاهین شهرداری‌بوشهر 0 - 5 پرسپولیس؛ علیپور بیدار شد

مقایسه شرایط دو تیم پیش از بازی احتمال یک برتری پرگل برای سرخپوشان تهرانی را می‌داد ولی برد پرگل 5 بر صفر آنهم با درخشش علی علیپور شاید در تصور کمتر کسی پیش از این بازی می‌گنجید. آقای گل لیگ هفدهم در فصل جاری عملکرد موفقیت آمیزی تا اینجای کار نداشت و در هفت دیدار نخست تیمش در لیگ برتر حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشده بود ولی یکباره در دیدار با شاهین هتریک کرد و نقش اصلی برد پرگل تیمش بود. شاهین همچنان در حسرت برد باقی مانده و به نظر می‌رسد با ادامه این روند خیلی زود با لیگ برتر خداحافظی کند.


* فولاد 1 - 0 نساجی مازندران؛ انتقام به سبک جواد

جواد نکونام در بازی این هفته خود قطعاً انگیزه‌های زیادی مقابل تیم سابق داشته و بیش از هر بازی دیگری به فکر کسب هر 3 امتیاز مسابقه بود. از طرفی نساجی هم که به تازگی از شکست سنگین مقابل تراکتور کمر راست کرده به دنبال جبران مافات این بار بیرون از خانه بود. بازی می‌رفت تا با تساوی بدون گل تمام شود ولی در دقایق پایانی فولادی‌ها کار را به سود خود تمام کردند تا اجازه خروج امتیاز از فولاد آره‌نا را ندهند.


* صنعت نفت آبادان 2 - 1 تراکتور؛ آبادان، شهر اولین‌ها

صنعت نفت در بازی مقابل تراکتور یک پیروزی معمولی به دست نیاورد و اهمیت و ارزش کار شاگردان اسکوچیچ از آنجاست که بدانیم شاگردان دنیزلی و تیم مقتدر تراکتور در 7 دیدار گذشته خود نه تنها شکستی متحمل نشده بودند که حتی دروازه‌شان هم باز نشده بود و رشید مظاهری می‌رفت تا رکوردی جدید به نام خود ثبت کند ولی 2 گل نفتی‌ها همه این رکوردها را از بین برد و اولین گل خورده و اولین شکست تراکتور را شاهد بودیم تا این تیم نتواند از توقف سپاهان مقابل سایپا برای رسیدن به صدر استفاده کند.


* استقلال 2 - 0 پارس جنوبی‌جم؛ استرا روی ریل پیروزی

دیدار با پارس جنوبی پنجمین پیروزی پیاپی استقلال در لیگ برتر و جام حذفی را رقم زد و این نشان از خروج آبی‌ها از بحران و حواشی ابتدای فصل دارد و این تیم به ساحل آرامش رسیده است. استقلال این روزها اگرچه خالی از مشکل نیست ولی با انرژی و انگیزه بالایی که در بازیکنان وجود دارد فعلاً رفته رفته در حال بهتر شدن و نزدیکی به بالای جدول است و اگر این روند ادامه پیدا کند به زودی شاهد اضافه شدن آنها به جمع مدعیان بالای جدول و حضور در کورس قهرمانی هستیم. پارس جنوبی هم علیرغم شکست بازی خوب و جانانه‌ای انجام داد و اینکه کمالوند در نشست خبری خود می‌گوید مستحق شکست با این نتیجه نبودیم دور از واقعیت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز