خبرگزاری کار ایران

محمد فرح: رسانه‌های انگلیس نژادپرست هستند، قبلاً هم همین رفتار را با لوییز همیلتون و رحیم استرلینگ داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۷۷

قهرمان انگلیسی المپیک در خصوص نژادپرستی در رسانه‌های این کشور صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمد فرح قهرمان انگلیسی المپیک از اعتبار و آبروی خود دفاع کرد. او در کنفرانس خبری به مناسبت ماراتن شیکاگو با سؤال‌های بسیاری در مورد مربی سابقش، آلبرتو سالازار مواجه شد که به دلیل نقض قوانین دوپینگ محروم شده است. فرح که هیچ‌گونه اتهامی متوجه‌اش نشده، در سال‌های 2017-2011 با سالازار کار کرده، این مربی دو و میدانی هشتم مهر از سوی آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا چهار سال از هر گونه فعالیت محروم شده است.

فرح 36 ساله که برای نخستین بار بعد از محرومیت سالازار صحبت می‌کرد، از سؤال‌های فراوان در مورد مربی سابقش که با او بهترین روزهای دوران حرفه‌ای خود را سپری کرد، عصبانی شده بود. او گفت: «خیلی ناراحت‌کننده است که شما دوباره و دوباره می‌پرسید و تیتر می‌زنید: فرح، فرح، فرح. همین جا به شما می‌گویم هیچ اتهامی علیه من وجود ندارد، من هیچ کار خطایی مرتکب نشده‌ام. بچه‌ها، اگر با شما حرف بزنم و مهربان باشم، نگاه‌تان نسبت به من و این قضیه منفی است. اگر هم حرف نزنم، فرقی نمی‌کند. شما قبل از اینکه در کنفرانس خبری حاضر شوید تصمیمتان را در ذهنتان گرفته‌اید و می‌دانید می‌خواهید چه بنویسید، واقعیت این است.»

او ادامه داد: «شاید هیچ دونده‌ای به اندازه من تست دوپینگ نداده باشد. خوشحالم که همیشه و همه جا از من تست دوپینگ گرفته‌اند و هیچ موردی در آن پیدا نکرده‌اند.»

فرح لبه تیز انتقادات را متوجه رسانه‌های انگلیسی کرد و آنها را به نژادپرستی متهم کرد: «بارها این را دیده‌ام، من این رفتار را با رحیم استرلینگ و لوییز همیلتون هم دیده‌ام. هر کار کنم نمی‌توانم در این مبارزه برنده شوم.»

نخستین بار در سال 2015 با پخش مستند BBC درباره سالازار اتهاماتی علیه او شکل گرفت اما فرح دو سال دیگر به کار با او ادامه داد و وقتی از او سؤال کردند که از ادامه همکاری با سالازار پشیمان نیست، گفت: «من در مسابقات دوی بیرمنگام حاضر نبودم، خودم از رقابت‌های 2015 کنار کشیدم. سؤالاتی در ذهنم شکل گرفته بود و برای همین به پورتلند رفتم تا از آلبرتو جواب بگیرم. با او چهره در چهره حرف زدم و به من اطمینان داد که هیچ خطایی در کار نیست، گفت این حرف‌ها واقعیت ندارد و هیچ اتهامی متوجه تو نیست، محمد. به من قول داد در حالی که این واقعیت نداشت.»

وقتی از او سؤال شد از اینکه سالازار از دو و میدانی بیرون انداخته شده، خوشحال است، گفت: «من از روز اول گفته‌ام هیچ کاری با کسی که از قوانین عبور کند، ندارم. حالا هم اتهامش برای آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا ثابت شده و معلوم شده که قوانین را زیر پا گذاشته، کاری از من بر نمی‌آید.»

فرح که مدال طلای المپیک در پنج و ده هزار متر را در بازی‌های 2012 و 2016 به دست آورد، گفت از همه جا بی‌خبر بوده تا اینکه در سال 2017 متهم به تخلف در زمینه دوپینگ شده. البته سالازار هرگونه اتهام را رد کرده و گفته قصد دارد به حکم آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا اعتراض کند.

کنفرانس خبری فرح 12 ساعت بعد از آن برگزار شد که مارک پارکر مدیر اجرایی نایکی اعلام کرد پروژه اورگون که باعث اختلال در کار بسیاری از ورزشکاران شده بود، تعطیل شده است. این پایان تلخی برای یک اردوی تمرینی فوق‌العاده بود که روزگاری در جهان بهترین بود: «من دو سال است که با پروژه اورگون کار نمی‌کنم. تصمیم من نبوده که این پروژه تعطیل شود. این تصمیم آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا است، تصمیم نایکی است، تصمیم نایکی نه من. من محمد فرح هستم.»

یک خبرنگار از او پرسید شما هنوز لباس نایکی را به تن دارید اما فرح گفت، «نایکی پول زیادی به من می‌دهد» و این تنها نقطه اتفاق و اشتراک میان فرح و خبرنگاران بود.

فرح، مدافع عنوان قهرمانی ماراتن شیکاگو، گالن روپ برنده آمریکایی سال 2017 این رقابت و جوردن هاسای زن دونده ماراتن از جمله پرافتخارترین دونده‌هایی هستند که با سالازار کار کرده‌اند. روپ و هاسای هم مثل فرح با اتهامی مواجه نیستند.

منبع: رویترز و گاردین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز