خبرگزاری کار ایران

باید به مربی ایرانی بها دهیم

کریمی: همان بهتر که استراماچونی از فوتبال ایران شناخت ندارد/ امید روانخواه فرقی با مربیان خارجی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۵۵۸

بازیکن سابق استقلال می گوید مربیان ایرانی چیزی از مربیان خارجی کم ندارند.

به گزارش ایلنا، یعقوب کریمی بازیکن سابق استقلال معتقد است استراماچونی مربی خوب و باتجربه‌ای ‌است و اگر اجازه بدهند کار کند و بازیکنانی که می‌خواهد خودش انتخاب کند موفق خواهد شد هرچند که استقلال امسال بازیکنان زیادی ازدست‌داده و بازیکنان جدیدی به تیم آمده‌اند و هماهنگی آن‌ها سخت است اما تیم خوبی دارند و می‌توانند موفق شوند.

 

* استراماچونی هدایت استقلال را برعهده‌گرفته و کارش را مدتی است که شروع کرده است. اوضاع استقلال را چطور می‌بینید؟

به نظرم تیم خیلی خوبی دارند و اگر بگذارند استراماچونی کار کند می‌تواند تیم خوبی را راهی مسابقات کند. استراماچونی مربی خوبی است و از بچه‌های تیم که پرسیدم گفتند کار فنی او فوق‌العاده است. مربی با این دانش و چنین تجربه‌ای ‌خیلی به درد استقلال می‌خورد البته اگر بگذارند بازیکنانی که می‌خواهد را خودش جذب کند.

 

* استراماچونی از فوتبال ایران و استقلال شناخت ندارد. این مسئله مشکل‌ساز نخواهد شد؟

نه، اتفاقاً بهتر که شناخت ندارد.

 

* چراچنین نظری دارید؟

چون فوتبال ما چیز خاصی ندارد که استراماچونی بخواهد شناخت داشته باشد یا نداشته باشد و به نظر من خیلی راحت‌تر می‌تواند کار کند. شاید خودش فکر کند کار سختی است اما خیلی آسان است و مشکل خاصی پیش نمی‌آید.

 

* استقلال نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی داشته، این مسئله مشکل‌ساز نمی‌شود؟

صد در صد خیلی به تیم لطمه می‌زند چون بازیکنان جدید و قدیم تا بخواهند هماهنگ شوند زمان می‌برد. خودم تجربه‌اش را داشته‌ام و سختی کار این است که امسال خروجی و ورودی‌های زیادی داشته‌اند درحالی‌که تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان اسکلت خودشان را حفظ کرده‌اند اما استقلال این‌طوری نبوده هرچند که نفرات خوبی گرفته و امیدوارم نتایج خوبی بگیرد.

 

* با جدایی مهدی رحمتی و تنها بودن سید حسین حسینی استقلال درون دروازه با مشکل مواجه نمی‌شود؟

به‌هرحال تیم هر چه بیشتر بزرگ‌تر داشته باشد شخصیت بهتری پیدا می‌کند اما نظر مدیریت است و باید احترام گذاشت. الان حسینی تنهاست و خودشان چنین تصمیمی گرفته‌اند و امیدوارم مشکلی پیش نیاید. سید حسین هم گلر خوبی است و امیدوارم سال خوبی داشته باشد.

 

* لیگ هم معلوم نیست چه زمانی شروع می‌شود. در این رابطه چه نظری داری؟

اتفاق خیلی بدی است. تیم‌ها آماده‌اند و هر چه دیرتر شروع شود تیم‌ها دچار مشکل می‌شوند. امیدوارم پیگیر باشند تا زودتر لیگ را شروع کنیم چون تیم‌ها بدن‌سازی کرده‌اند و کارهای فنی‌شان را انجام داده‌اند و هر چه لیگ عقب می‌افتد به ضرر تیم‌ها است.

 

* می‌گویند تأخیر در شروع لیگ به خاطر تجهیز استادیوم‌ها است. واقعاً به خاطر تجهیز استادیوم‌ها لیگ را شروع نمی‌کنند؟

باید از قبل فکرش را می‌کردند. باید قبل از اتمام لیگ به باشگاه‌ها نامه می‌زدند تا کارشان را انجام می‌دادند. حالا آمدیم و یک باشگاه تا دو ماه دیگر هم استادیومش آماده نشد و آن موقع تکلیف چیست؟ این‌ها الکی است و مطمئنم اگر استادیوم‌ها آماده نباشند هم لیگ را شروع می‌کنند.

 

* حضور استراماچونی، کالدرون و دنیزلی چه تأثیری روی لیگ ما خواهد داشت؟

لیگ بهتر می‌شود اما خیلی از مربیان ایرانی هم فوق‌العاده هستند. من تمرینات امید روانخواه را دیده‌ام و عالی است و فرقی با خارجی‌ها ندارد. در ایران این‌قدر که به خارجی بها می‌دهند به داخلی‌ها نمی‌دهند و به مربی و بازیکن خارجی بیشتر بها می‌دهند. اگر بازیکن ایرانی خیلی خوب باشد اما یک بازیکن خارجی 2 تا گل بزند یا 4 تا پاس‌گل بدهد دو برابر بازیکن ایرانی به او پول می‌دهند و متأسفانه ما غریب‌پرست هستیم.

 

* یعنی مربیانی که امسال به لیگ ما آمده‌اند خروجی نخواهند داشت؟

من با مربی خارجی کارکرده‌ام و زیاد تفاوتی ندارند و فقط ازنظر نظم و انضباط و دیسیپلین بهتر هستند اما مربی ایرانی دست‌کمی از مربی خارجی ندارد و فقط باید به ایرانی‌ها بها داد.

 

* به نظر می رسد با خارجی‌ها مشکل‌داری؟

نه، اتفاقاً مربیان خارجی را خیلی دوست دارم اما اینکه مربی ایرانی پشت خط بماند سخت است و دوست دارم همان بهایی که به مربی خارجی می‌دهند را به مربی ایرانی هم بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز