خبرگزاری کار ایران

نگرانی بابت نتایج ضعیف لیورپول در پیش فصل؛ پایان آنفیلدی‌ها؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۴۱

بازی‌های پیش‌فصل لیورپول فاصله زیادی با ایده‌آل داشتند اما آیا یورگن کلوپ باید نگران باشد؟

به گزارش ایلنا، لیورپول یکشنبه با سه گل مغلوب ناپولی شد که روند بازی‌های بدون بردش به 4 مسابقه رسید و منجر شد به اینکه مربی آلمانی هفت روز باقیمانده تا بازی سوپرجام انگلیس مقابل منچسترسیتی را مهم‌ترین هفته فصل تیمش بداند.

در حالی که تمرکز پیش‌فصل روی آمادگی جسمانی و تاکتیک است، لیورپول از نظر نتایج در این تابستان عملکرد ضعیفی داشته. برای هر تیمی پیداکردن جانشین برای هر کدام از محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو سخت است اما این سه که تیم‌های ملی کشورشان را در رقابت‌های قاره‌ای همراهی کرده‌اند، در ترکیب لیورپول نبوده‌اند. ضمن اینکه پیش‌فصل هیچ وقت محک خوبی برای فرم تیم‌ها نبوده؛ منچسترسیتی فصل قبل دو تا از سه بازی تدارکاتی‌اش را باخت اما در فرم این تیم در لیگ برتر هیچ خللی وارد نکرد اما آیا قهرمان اروپا بعد از آماده‌سازی نه چندان ایده‌آل خود شرایط سختی در پیش خواهد داشت؟

لیورپول بعد از پیروزی 3 بر یک برابر برادفورد در 23 تیر در سه مسابقه‌اش در آمریکا برابر بوروسیادورتموند و سویای 10 نفره شکست خورد و مقابل اسپورتینگ لیسبون مساوی کرد در حالی که شایستگی‌اش را نداشت، در اسکاتلند هم به ناپولی باختند.

زدن چهار گل در همین تعداد بازی با توجه به فهرست غایبان جای تعجب نیست اما دفاع تیم نمایشی پایین‌تر از استاندارد خودش داشته و در این 4 بازی 9 گل خورده‌اند بخصوص ترنت الکساندر آرنولد و ویرجیل فان‌دایک آسیب‌پذیر نشان دادند. لورنزو اینسینیه در بازی آخر با دفاع لیورپول هر چه خواست کرد و این برای تیمی که در تمام فصل گذشته لیگ برتر تنها 22 گل خورد، قابل قبول نیست.

لیورپول مقابل ناپولی مالکیت توپ زیادی داشت اما بدون کارآیی بود و هر بار که ناپولی می‌خواست روی ضدحمله غافلگیر می‌شد. یک هفته قبل مقابل سویا هم همین داستان بود و حریف ده نفره اواخر بازی دو بار لیورپول را غافلگیر کرد که دومی باعث زدن گل پیروزی در دقیقه آخر شد.

اما چرا لیورپول چنین وضعیتی دارد؟ کلوپ پاسخ ساده‌ای به این سوال دارد: «فصل لیورپول کمی زودتر از رقبایش در بازی‌های دوستانه شروع می‌شود و پیچیدگی و فشردگی تمرین‌ها باعث خستگی‌شان شده و قرار است در اردوی این هفته در فرانسه تیم سر حال بیاید.»

نمی‌توان نتایج پیش‌فصل را روی لیورپول تا وقتی که نخستین بازی‌اش در لیگ برتر را 18 مرداد مقابل نوریچ انجام نداده پیش‌بینی کرد. حتی بازی یکشنبه در ویمبلی مقابل سیتی هم یک بازی رسمی به حساب نمی‌آید و اگر هفته بعدش با قدرت نوریچ را شکست دهند، همه چیز به دست فراموشی سپرده می‌شود.

همانطور که گفته شد، نتایج من سیتی در تابستان گذشته هم به همین اندازه برای پپ گواردیولا و هواداران نگران‌کننده به نظر می‌رسید اما نتایج فوق‌العاده‌شان باعث شد در نهایت به قهرمانی سه‌گانه داخلی برسند تا ثابت شود نتایج پیش‌فصل به اندازه‌ای اهمیت دارد که برایش قایل شوند.

البته همانطور که کلوپ اعتراف کرده، او ترجیح می‌داده تیمش نتایج بهتری بگیرد تا روحیه خوبی پیدا کند اما این مهم‌ترین قسمت کار نیست.

منبع منبع: اسکای
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز