خبرگزاری کار ایران

بیاتی نیا: استقلال مثل منچستریونایتد کاپیتان انتخاب کرد / استراماچونی برای نتیجه گرفتن نباید باج بدهد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۷۶۲

بازیکن سابق استقلال تهران گفت: اگر بازیکن نخواهد برای شما کار نکند یک مسئله است و اینکه شما انضباط را در نظر نگیرید یک مسئله دیگر است. استراماچونی اگر می‌خواهد نتیجه بگیرد باید روندی که پیش گرفته را ادامه بدهد و به دشمنان استقلال باج ندهد.

محسن بیاتی نیا در گفت و گو با ایلنا، درباره اینکه در نقل و انتقالات با پیشنهاد سرمربیگری مواجه شده یا خیر گفت: بله چند پیشنهاد وجود داشت اما یکی از آنها هنوز مشخص نشده است. بقیه هم به نتیجه نرسیدیم اما حالا مذاکرات ادامه دارد و پیشنهاد لیگ یکی است. به این خاطر که صد در صد نشده است اسم آنها را نمی‌گویم.

بیاتی نیا درباره روی کارآمدن آندره آ استراماچونی در استقلال عنوان کرد: طبق اخباری که از طریق رسانه‌ها دنبال کردم این را متوجه شدم که ایشان در کارشان خیلی جدی است. امیدوارم که شرایط برای استقلال روز به روز بهتر شود. در حال حاضر هر دو تیم استقلال و پرسپولیس سرمربی تیم‌هایشان تغییر کرده است و باید ببینیم که در مسابقات با چه تفکراتی وارد می‌شوند. طبیعی است که انتظار از پرسپولیس بیشتر است چون سه قهرمانی متوالی دارد روی استقلال هم فشار زیاد است. 

او ادامه داد: برای سرمربی خارجی اهمیت دارد که در درجه اول با جو فوتبال ما آشنا شود. درست است یک مقدار امکاناتی که آنها در نظر دارند را ما نداشته باشیم. طرز تفکر ما نسبت به فوتبال نسبت به این دو سرمربی قطعا متفاوت است. امیدوارم که هر دو تیم روزهای خوبی داشته باشند. همینطور امسال می‌توانیم لیگ خوبی داشته باشیم اگر خرابش نکنند. در حال حاضر مصطفی دنیزلی در تراکتور کارش را آغاز کرده و سپاهان هم مدعی است. 

بازیکن اسبق استقلال درباره اینکه قرعه کشی لیگ برتر انجام نشده و تاریخ آغاز مسابقات نامشخص است گفت: صد در صد این اتفاق به تیم‌ها ضربه می‌زند. تمام لیگ‌های دنیا یک تایم استراحت، نقل و انتقالات و مسابقات مشخصی دارند. شما نمی‌تواند پیک تمرینات خود را تغییر بدهید. بلاتکلیفی برای سرمربی، بازیکنان و باشگاه روی همه جنبه‌ها تاثیرگذار است. امیدوارم که هر چه زودتر تکلیف تیم‌ها و برگزاری لیگ مشخص شود.

بیاتی نیا درباره این که استقلال زودتر به نظم و انضباط نیاز داشت گفت: من با سرمربیان زیادی کار کردم. در کل مربیان خارجی و تمام فوتبال حرفه‌ای روی نظم و انضباط است. در زندگی شخصی هم هر کسی به دنبال موفقیت باشد باید انضباط داشته باشد. اولین قانون موفقیت نظم است. اولین آیتم برای سرمربیگری این است که شما باید بتوانید تفکرات خود را بکار ببرید. سرمربی باید برای سربازهای خود برنامه در نظر بگیرد. یک سری از سرمربیان بودند که به بازیکنان باج دادند و وظایف خود را نادیده گرفتند اما در آخر ضرر کردند. اگر بازیکن نخواهد برای شما کار نکند یک مسئله است و اینکه شما انضباط را در نظر نگیرید یک مسئله دیگر است. استراماچونی اگر می‌خواهد نتیجه بگیرد باید روندی که پیش گرفته را ادامه بدهد و به دشمنان استقلال باج ندهد.

سرمربی فوتبال درخصوص اینکه بازیکنان زیادی از استقلال جدا شده‌اند بیان داشت: مسئله فقط جدا شدن یا اضافه شدن یک بازیکن نیست. خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا هم شاید یک خانه تکانی داشته باشند. پس نمی‌توانیم بگوییم چون یک بازیکن زیر نظر شفر خوب بوده پس حتما زیر نظر استراماچونی هم می‌توانسته خوب باشد. باید به تفکرات سرمربی احترام گذاشت. وقتی یک سرمربی را انتخاب می‌کنیم باید همه چیز او را بپذیریم. اجازه بدهیم او به مسابقات وارد شود و کار کند بعد از کسب نتایج اگر مشکلی بود به او گوشزد کنند. 

او ادامه داد: مسائل اقتصادی در فوتبال ما دخیل است. فوتبال ما خصوصی نیست و این فوتبال همه مزایا و معایب را دارد. اینکه بگویند یک تیم را بیشتر دوست دارند یا هوای آن را دارند یک بحث قدیمی است. کلا فوتبال ایران برای مردم و تمام کشور است. الان مثلا سروش رفیعی از تیم کنار گذاشته شده است، حالا باید چه بگویند چون بازیکن زیر نظر برانکو خوب بوده نباید گابریل او را کنار می‌گذاشت. این‌ها تمام مسائل بیرونی است و تفکرات داخلی برای سرمربی است. باید احترام گذاشت به سرمربی چه داخلی باشد یا خارجی.

بیانی نیا درباره پیش بینی از شرایط استقلال در فصل آتی گفت: شرایط فوتبال ایران با فوتبال آسیا متفاوت است. آنها در لحظه در حال پیشرفت هستند و امکانات قوی دارند. بازیکنان خوبی جذب می‌کنند و درآمدهایشان مشخص است. اما فوتبال ما به خاطر ذات و استعدادهایی که بازیکنان ما دارند خیلی جاها کمک کرده است. اگر بخواهیم قهرمانی به دست بیاوریم برنامه باید متفاوت باشد. زمان همه چیز را مشخص می‌کند. امیدوارم که آنها موفق باشند.

سرمربی فصل گذشته راه آهن درباره اینکه بازوبند کاپیتانی استقلال به وریا غفوری رسیده گفت: در کشورهای دیگر ما خیلی دیده‌ایم که کاپیتان خود را بر اساس قدمت و مدت زمان حضور در تیم انتخاب نمی‌کنند. مثل تیم منچستریونایتد یا باشگاه‌های مطرح دیگر، سرمربی می‌بیند که بازیکن انتخاب شده به عنوان کاپیتان چقدر می‌تواند وظیفه مدیریت در داخل زمین را اجرا کند. وریا هم بر این اساس انتخاب شده است. او بازیکن خوب، پسر مودب و منضبطی است و چند سال است که در تیم ملی بازی می‌کند. امیدوارم که او سال خوبی با بازوبند کاپیتانی استقلال داشته باشد. ما باید تغییر کنیم و تفکرات درست را وارد فوتبال ایران کنیم. هر موردی که درست است را چه ایرادی دارد که یاد بگیریم. طرفداران اجازه بدهند تیم کارش را آغاز کند و اگر هر مشکلی بود آن زمان بگویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز