خبرگزاری کار ایران

نیمکت‌های لغزان در لیگ یک

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۵۴۱

برای فصل اتی لیگ دسته یک ایران 5 تیم مربی دارند و 13 تیم بلاتکلیف هستند.

به گزارش ایلنا، لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های ایران زودتر از لیگ برتر به پایان رسید و با توجه به سقوط شهرداری ماهشهر به لیگ دسته دوم و صعود دو تیم گل گهر سیرجان و شاهین بوشهر به لیگ برتر و نیز سقوط استقلال خوزستان و سپیدرود رشت از لیگ برترو صعود تیم‌های آرمان گهر سیرجان، خوشه طلایی ساوه و نیروی زمینی تهران به لیگ یک تکلیف 18 تیم برای حضور در فصل بعد مشخص شده است.

رقابت‌های لیگ دسته یک از 16 مرداد شروع می‌شود و با توجه به فاصله زمانی کم تا شروع مسابقات از همین الان باید تیم های حاضر در این رقابت‌ها تکلیف نیمکت خودشان را برای حضور در این رقابت‌ها مشخص کنند.

در فصلی که گذشت شاهد لغزش نیمکتها در لیگ یک بودیم و بیشتر تیمها به جز چند تیم محدود چند بار سرمربی های خود را عوض کردند. حالا در همین راستا همانطور که در لیگ برتر از همین الان تیم‌ها به دنبال تعیین تکلیف وضعیت نیمکتشان هستند، در لیگ یک هم همین شرایط برقرار است. وضعیت حداقل 5 تیم برای شروع فصل بعد مشخص است. تیم هایی مثل بادران، مس کرمان، مس رفسنجان، ارمان گهر سیرجان و فجر سپاسی جزو این تیم‌ها هستند. 7 تیم هم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد با سرمربیان فصل قبل ادامه خواهند داد و به این ترتیب می‌ماند تکلیف 6 تیم که هنوز مشخص نیست و باید هرچه زودتر سرمربی خود را انتخاب کنند. 6 تیم  خونه به خونه، آلومینیوم اراک،نود ارومیه، شهرداری تبریز، اروند خرمشهر و استقلال خوزستان تیم هایی هستند که نوز تکلیفشان برای فصل بعد مشخص نیست.

وضعیت سرمربی‌ فصل بعد تیم‌های لیگ یک:

مس کرمان: نخستین تجربه

مس کرمان پس از نادر دست نشان در ادامه با فرزاد حسین خانی لیگ را به پایان برد که در این راه بسیار پر فراز نشیب نشان داد. در همین راستا مدیران مس با اعتماد به کاپیتان خود قرار داد او را برای یک فصل دیگر تمدید کردند تا هدایت مس را به صورت رسمی از ابتدای این فصل به عهده بگیرد.

بادران تهران:اطمینان به فرهاد کاظمی

بادران تهران که فصل پرفراز ونشیب‌های زیادی داشت، در نهایت با فرهاد کاظمی در اواخر فصل نتایج خوبی را کسب کرد تا مدیران بادران مجاب شوند باب مذاکره را با او باز کرده و پس از توافق نهایی قرارداد کاظمی را تمدید کنند. 

فجرسپاسی شیراز: ثبت دومین صعود

فجرسپاسی نیز فصل گذشته فرازونشیب زیادی داشت اما درنیم‌فصل دوم با داوود مهابادی نتایج فوق العاده ای را کسب کرد. این مربی با تمایل باشگاه وهواداران فجر یک فصل دیگر ماندنی شد. مهابادی به دنبال این است که دومین صعود خود به لیگ برتر را با فجری‌ها جشن بگیرد.

مس رفسنجان: اطمینان به مرد کروات

مس رفسنجان که فصل را خوب شروع نکرده بود، با آوردن سرمربی کروات  جان تازه ای گرفت و با شوک وارد شده موفق شد با کسب نتایج خوب در لیگ باقی بماند. میشو کرستیچوویچ کروات با کسب نتایج خوب مدیران مس را مجاب کرد که یک فصل دیگر به اواطمینان کنند.

آرمان گهرسیرجان: قدم در راه گل گهر

تیم آرمان گهرسیرجان فصل گذشته با قاسم شهبا موفق شد که به لیگ دسته یک صعود کند. شهبا قبل ازاین سابقه هدایت گل گهر را در لیگ دارد لذا حالا با تمدید قراد با آرمان گهر سیرجان در صدد است که راه تیم اول این شهر را برود.

 گل ریحان البرز: حسینی بله، حسینی نه!

گل ریحانی‌ها که بعد از برکناری کمالوند، درادامه با مجتبی حسینی نتایج بهتری  کسب کردند، در صدد هستند که این فصل هم با این مربی ادامه دهند تا‌شانس صعود به لیگ برتر داشته باشند. در همین راستا مدیرعامل این باشگاه تصمیم بر این دارد که قرارداد حسینی را تمدید کند ولی برخی از اعضای هیات مدیره با موضوع تمدید قرارداد حسینی مخالف هستند.

سرخپوشان پاکدشت: پاشازاده محتمل ترین گزینه

سرخپوشان پاکدشت که فصل گذشته کار را با فرهاد کاظمی آغاز کردند در میانه راه با فکری ادامه دادند و در نهایت با پاشازاده لیگ را به پایان بردند برای فصل جدید هم به فکر تمدید قرارداد با سرمربی فصل گذشته خود هستند و حتی مالک این باشگاه صحبت‌های اولیه را نیز با وی انجام داده است. البته هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

قشقایی شیراز: لیگ برتری شدن با فروردین

قشقایی شیراز هم که در اولین حضورش در لیگ یک بعد از ابراهیم طالبی با مهدی فروردین ادامه داد و نتایج خوبی کسب کرد، به احتمال زیاد نیز در فصل جدید با مهدی فروردین ادامه خواهد داد. البته پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه به دستور کمیته انضباطی بسته شده و وضعیت ثبت قرارداد این باشگاه با مربیان و بازیکنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ملوان بندرانزلی: جوان گرایی با احمدزاده

قوهای سپید فصل گذشته در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشت ولی با آمدن احمدزاده و بازیکنان جوانان خود در لیگ یک باقی ماند پیش بینی می‌شود به احتمال فراوان محمد احمدزاده بار دیگر در فصل جدید هدایت این تیم ریشه دار و مردمی را برعهده بگیرد البته ملوانی‌ها به مانند فصول گذشته از لحاظ مالکیتی در وضعیتی نامعلوم به سر می‌برند.

 خوشه طلایی ساوه: ادامه موفقیت با عاشوری

محسن عاشوری موفق شد فصل گذشته با تیم خوشه طلایی علاوه بر قرار گرفتن دررتبه اول گروه اول لیگ دو و صعود به لیگ یک برنده فینال لیگ دسته دوم شود و به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد . در همین راستا مدیران باشگاه می‌خواهند لیگ یک را با این مربی ادامه دهند.

نیروی زمینی تهران: جوانگرایی با امید ادامه دارد

نیروی زمینی تیم قدیمی لیگ یک پس از چند سال دوری از این رقابت‌ها با هدایت امیدروانخواه به لیگ یک صعود کرد. مسوولان باشگاه نیروی زمینی به دنبال تمدید قراداد با این مربی هستند ولی روانخواه هنوز جواب قطعی نداده است برای همین باید منتظر ماند تا و دید نیروی زمین با این مربی ادامه می‌دهد یا سرمربی جدید می‌آورد.

سپیدرود رشت: بازگشت نادربه لیگ یک

سپیدرود رشت با هدایت نادر دست نشان از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد اما به نظر می‌رسد با توجه به تمایل و خواسته مالک و هواداران این باشگاه دو طرف در صورت مهیا بودن شرایط به همکاری با یکدیگر ادامه دهند. البته همه چیز بستگی به روند مذاکرات بین مالک باشگاه با دست نشان دارد که قرار است در چند روز آینده مشخص شود.

آلومینیوم اراک: به دنبال استقلالی‌های سابق

آلومینیوم فصل گذشته با محمد ربیعی فصل را شروع کرد اما در نیم‌فصل دوم مدیران این باشگاه فراز کمالوند ادامه دادند اما این مربی نیز نتوانست چندان در این تیم موفق شود تا حسرت اراکی‌ها برای رسیدن به لیگ برتر ادامه دار باشد. همین موضوع سبب شده تا سرنوشت نیمکت این تیم در هاله ای از ابهام قرار بگیرد البته شنیده می‌شود برخی اعضای هیات مدیره این باشگاه مهدی پاشازاده و محمود فکری را به عنوان گزینه‌های نهایی خود برای سپردن هدایت تیمشان انتخاب کرده‌اند و مذاکرات اولیه ای را با این دو مربی انجام داده‌اند اما در کل همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

استقلال خوزستان: در هاله ای از ابهام

استقلال خوزستان فصل گذشته فصل تلخی را در لیگ برتر تجربه کرد و با کسر شش امتیاز از این تیم به دلیل بدهی به بازیکنان خارجی و کسب نتایج ضعیف در نهایت به لیگ دسته اول سقوط کرد. با تغییرات مدیریتی در گروه صنایع ملی ایران و بدهی۲۰ میلیاردی این باشگاه کار و فعالیت این باشگاه در لیگ دسته اول را سخت و در هاله ای از ابهام قرار داده است همین مشکل بزرگ باعث شده تا وضعیت شرکت و انتخاب سرمربی و جذب بازیکنان در این تیم نامعلوم باشد.

خونه به خونه: سردرگم بین فروش و ادامه تیم داری

مالک باشگاه خونه به خونه بابل که پس ازاتفاقات دو فصل پیش که منجر به صعود آن‌ها به لیگ برتر نشد فصل گذشته حاضر به تیمداری نبود اما با فشار هواداران و مسوولان راضی به تیمداری شد و در نهایت فصل را در حالیکه در معرض سقوط به دسته پایین‌تر بودند با هدایت میثاقیان در لیگ باقی ماندند. با پایان فصل مجددا پرونده فروش امتیاز این تیم توسط مالک باشگاه باز شد تا تکلیف این تیم مشخص نباشد.

نود ارومیه: به دنبال بهترین انتخاب

نودی‌ها اولین فصل حضورشان در لیگ یک را پرفراز نشیب، با وحید بیاتلو به پایان رساندند و به قولی با چنگ و دندان سهمیه خود را در لیگ یک حفظ کردند. با پایان فصل قرارداد بیاتلو نیز با این تیم به‌اتمام رسید و مدیران این باشگاه هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده‌اند و به بدنبال بهترین گزینه برای سپردن هدایت تیمشان هستند.

شهرداری تبریز: روی هوا!

در حالیکه فصل گذشته شورای شهر تبریز حکم بر عدم تیمداری شهرداری تبریز در ورزش قهرمانی و حرفه ای داد، اما با درخواست هواداران و اهالی فوتبال تیم فوتبال شهرداری با کمترین امکانات و بازیکنان بومی در لیگ یک شرکت کرد و در نهایت سهمیه این تیم نیز در این رقابت‌ها حفظ شد اما همچنان وضعیت تیمداری شهرداری در فصل پیش رو در هاله ای از ابهام قرار دارد و هیچ چیز در مورد آینده این تیم مشخص نیست.

اروند خرمشهر: بلاتکلیف

اروند خرمشهر نیز فصل گذشته با کمبود‌ها، عدم حمایت مالی و مشکلات شدید مالی فصل را به پایان رساند و تکلیف این تیم نیز برای فصل آینده مشخص نشده و تصمیم گیری در خصوص تیمداری یا عدم تیمداری باشگاه اروند خرمشهر صورت نگرفته است‌. بنابراین باید منتظر ماند تا تکلیف این تیم مشخص شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز