خبرگزاری کار ایران

۴ اتفاقی که این بازی را حساس و جذاب می‌کند

یکی برای آسیا و یکی برای بقا!

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۷۱

کسب سهمیه استقلال،بقای سپیدرود در لیگ برتر، خداحافظی خسرو حیدری و آنچه که در سکو‌ها اتفاق خواهد بود بازی امشب مهم و حساس خواهد بود.

به گزارش ایلنا، استقلال در آخرین ایستگاه لیگ هجدهم امشب در ورزشگاه آزادی میزبان سپیدرود رشت است. آبی پوشان همان اندک‌شانس و کور سوی امید برای قهرمانی را در آبادان از دست دادند که البته‌اشتباه بزرگ کمک داور در آن بی تاثیر نبود.

شاگردان فرهاد مجیدی که بعد از بازی روز شنبه مقابل صنعت نفت آبادان اعتصاب کردند و تمرین درست و حسابی نداشتند امشب برای حفظ جایگاه سوم جدول و کسب سهمیه به دنبال 3 امتیاز این بازی هستند و نیم نگاهی هم به بازی اصفهان دارند تا شاید برابر تیم سقوط کرده استقلال خوزستان امتیاز بدهد و استقلالی به نایب قهرمانی لیگ هجدهم برسند.

غیر از فرهاد مجیدی که در بازی قبل اخراج شده و در این مسابقه حق نشستن روی نیمکت را ندارد،آبی پوشان طارق همام، فرشید باقری،فرشید اسماعیلی ایسما گونکالوس و الهیار صیادمنش را هم در اختیار ندارند. جدا از تلاش برای تثبیت سهمیه لیگ برتری، خداحافظی خسرو حیدری هم این بازی را برای استقلالی‌ها جذاب می‌کند.

شماره 2 آبی‌ها سالها با پیراهن استقلال خوش درخشیده بود در پایان بازی امشب برای همیشه کفش هایش را آویزان می‌کند و چهارگوشه زمین را می‌بوسد. شاید خسرو بتواند هواداران ناراضی و بی انگیزه استقلال را به ورزشگاه بکشاند.

هرچند در لیگ سیزدهم که استقلال شرایط خوبی نداشت، خداحافظی فرهاد مجیدی هم سکو‌های آزادی را پر نکرد! از آن طرف سپیدرود برای امتیاز گرفتن از استقلال بحران زده انگیزه مضاعفی دارد. شاگردان نادر دست نشان که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند کارشان با مساوی و یک امتیاز هم راه نمی‌افتند.

قرمز پوشان شهر باران اگر می‌خواهند امید‌شان به بقا در لیگ برتر را زنده نگه دارند باید 3 امتیاز این بازی را بگیرند و از آن طرف امیدوارباشند تا نفت مسجد سلیمان در خانه برابر ذوب‌آهن سرحال و آماده متوقف شود.

این یعنی جدال برای آسیایی شدن و بقا در لیگ برتر که هر دو تیم چاره‌ای جز بردن ندارند. این موضوع هم می‌تواند بازی را حساس کرده و از زیبایی هایش کم کند وهم ممکن است محرکی باشد برای دوتیم تا برای برای 3 امتیاز بازی هجومی را به نمایش بگذارند.

استقلال اگر امشب امتیاز از دست بدهد شاید از رتبه سوم به جایگاه پنجم جدول سقوط کند و همین اندک دستاوردش از لیگ هجدهم را هم بر باد دهد. دیدار رفت با برتری پر گل استقلال به پایان رسید. البته از آن تیم جابر انصاری، فرشید باقری و طارق همام که زننده و سازنده 3 گل بودند در بازی امشب غایب هستند و البته وینفرد شفر هم بالای سر تیم نیست. تغییر احتمالی در ترکیب استقلال بازی کردن خسرو حیدری خواهد بود.

احتمالا او برای آخرین بار در پست دفاع راست وارد ترکیب می‌شود و جای وریا را می‌گیرد. از آنجا که این بازی برای استقلال مهم و تاثیر گذار است، بعیداست فرهاد ترکیب اصلی تیمش را تغییر دهد یا بخواهد با نفرات ذخیره بازی کند. مدیران باشگاه هم برای بالا بردن روحیه تیم‌شان قول داده‌اند که تا قبل از بازی مقداری پول به حساب بازیکنان واریز کنند. به این ترتیب احتمالا خسرو تنها تغیر ترکیب اصلی استقلال خواهد بود.

آنچه که اطراف زمین مسابقه و روی سکو‌ها اتفاق می‌افتد هم این دیدار را جذاب و مهم می‌کند. بخشی از هواداران در فضای مجازی قول و قرار گذاشته‌اند که در این مسابقه اعتراض خودشان را به تبعیض هایی که علیه تیم‌شان وجود دارد به گوش مسوولان و رسانه‌ها برسانند.  

هرچند استقلال‌شانس قهرمانی ندارد اما بازهم به دلایلی که‌اشاره شد یعنی کسب سهمیه استقلال،بقای سپیدرود در لیگ برتر، خداحافظی خسرو حیدری و آنچه که در سکو‌ها اتفاق خواهد بود بازی امشب مهم و حساس خواهد بود. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز