خبرگزاری کار ایران

فریبا:

بهتر بود شفر تا آخر فصل بماند / برخورد مجیدی با منشا کاملا درست است/ حضور کمیته فنی برای فصل بعدی الزامی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۰۲۸

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال تهران درباره معرفی سرمربی جدید این تیم و پایان همکاری با وینفرد شفر صحبت کرد.

بهتاش فریبا در گفت و گو با ایلنا درباره کناره گذاشتن وینفرد شفر از  هدایت استقلال تهران گفت: با شکستی که مقابل پدیده داشتیم شانس قهرمانی از دست رفت، یکسری وظایف مربوط به باشگاه است و کسی نمی‌تواند در آن دخالتی داشته باشد؛ من اگر حرفی میزنم عقیده‌ شخصی خود را گفته‌ام و به باشگاه هم ارتباطی ندارد. اگر در دست من بود، شفر را تا آخر بازی‌های فصل نگه می‌داشتم.

او ادامه داد: ما سه بازی نسبتا آسان داریم و چون امسال تمام جام‌ها را از دست دادیم به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای فصل آینده هستیم. اگر این سه بازی را برنده شویم به احتمال زیاد می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم و یک هدیه کوچک به هوادارانمان بدهیم. هواداران ما چند سال است که جام نگرفته‌اند و ناراحت هستند که حق هم دارند به خصوص با هزینه‌هایی که امسال برای تیم شد فکر می‌کنم که گرفتن سهمیه یک مقدار می‌تواند روح هواداران را جلا بدهد.

عضو کمیته فنی استقلال اظهار داشت: حضور در جام باشگاه‌های آسیا برای استقلال بار مالی هم دارد و دیدید پرسپولیس که به فینال راه پیدا کرده بود چه پاداش خوبی از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفت و این شاید بتواند نصف بودجه یک سال باشگاه را با توجه به قیمت فعلی دلار تامین کند؛ باز هم می‌گویم به نظرم اگر شفر تا آخر فصل می‌ماند بهتر می‌شد.

فریبا در این باره که گفته می‌شود شفر در فصل جاری بی انگیزه بود، گفت: بالاخره هر سرمربی یک تفکراتی برای خودش دارد، من هم موافقم که جلوی پدیده به خصوص ترکیب خوبی نداشتیم. به این خاطر که یک بازیکن حتما بازی کند، چهار پست ما بهم ریخت. ما می‌توانستیم خیلی راحت‌تر وریا را در جای خودش بگذاریم، داریوش شجاعیان هافبک دفاعی نباشد، روزبه چشمی می‌توانست هافبک بازی کند و همین بهم خوردن‌ها سبب شد که نتوانیم نتیجه بگیریم. بازی با پدیده اهمیت زیادی داشت و شاید می‌شد با سه بازی بعدی شانس قهرمانی را هم زنده نگه داریم اما نشد و کاری هم نمی‌توان کرد.

پیشکسوت استقلال در این خصوص که شفر برای استفاده از نکات فنی به جای استفاده از نظرات کمیته فنی به مشورت با پسرش اکتفا می‌کرد، گفت: من اگر این را تایید کنم یک مقداری کمیته فنی را بالا برده‌ام اما در هر صورت در همه جای دنیا کمیته فنی وجود دارد، کمیته فنی هم برای این مواقع بکار می‌آید. از اول یک فصل فوتبالی کمیته فنی می‌تواند برای انتخاب سرمربی کمک کند و در طول فصل هم می‌تواند در امر آنالیز بازی‌ها کمک کند. در کمیته فنی که ما حضور داشتیم هیچ کدام دنبال پست و مقام نبودیم و همه ما تصمیم داشتیم که به روند پیشرفت آن کمک کنیم. استقلال تیمی است که عمری برای آن بازی کردیم و هوادار آن بوده‌ایم. فکر می‌کنم اشتباه اینجا بود که کمیته فنی نادیده گرفته شد تا آقای شفر از کمک آن محروم شود.

فریبا درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت گفت: تمام این‌ها را زمان نشان خواهد داد. او بازیکن بزرگی بوده و امیدوارم که ما مربی سوزی نکرده باشیم. مجیدی باهوش است و اگر گفته که فقط تا آخر فصل می‌مانم نشان از درایت او دارد و امیدواریم که او موفق باشد.

مربی سابق آبی پوشان در این خصوص که برای انتخاب سرمربی جدید با امیرحسین فتحی مشورت خواهند کرد یا خیر، گفت: ما همیشه حاضر هستیم بدون هیچ چشم داشتی بتوانیم از تیم محبوب مان کمک کنیم و از این به بعد هم اگر از ما نظر بخواهند حتما کمک می‌کنیم. 

فریبا درباره اینکه کمیته فنی دوباره تشکیل خواهد شد یا خیر، گفت: شما شک نکنید این کمیته چه من باشم یا نباشم و هر آدم دیگری بخواهد حضور داشته باشد، این باشگاه آنقدر بازیکنان بزرگ داشته که توانایی کمک به استقلال را دارند. من فکر می‌کنم که برای سال آینده حضور کمیته فنی الزامی است و می‌تواند در شرایط خاص به استقلال کمک کند.

بهتاش فریبا درباره اخراج گادوین منشا توسط فرهاد مجیدی به دلیل مسائل انضباطی گفت:‌ آمار همه چیز را مشخص می‌کند؛ آماز هیچ زمان دروغ نمی‌گوید. آمار درباره منشا نشان می‌دهد که او آمار خوبی نداشته است. اگر فرهاد مجیدی هم برخورد کرده است کاملا درست بوده است و این برخوردها در هر تیمی لازم است. این شرایط همیشه وجود داشته بازیکنی که در اختیار تیم نیست باید با او برخورد شود. امیدوارم استقلال در سه بازی آینده برنده شود تا هواداران ما یک مقدار خوشحال شوند.

او در پایان در این خصوص که سرمربی خارجی باید جوان یا مسن باشد، گفت: مربی جوان همیشه باانگیزه است و جرعت بیشتری دارد. همه جای جوان به دنبال سرمربیان جوان هستند و فکر می‌کنم ما هم می‌توانیم یک سرمربی جوان انتخاب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز