خبرگزاری کار ایران

۶ پرسپولیسی و تیم هایشان با مدعی قهرمانی بازی دارند

مهاجری و ماشین سازی مقابل 4 رقیب تراکتور سازی

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۴۵

ماشین سازی می‌تواند مسیر قهرمانی تراکتور را هموار کند.

به گزارش ایلنا،در طول هفده دوره برگزار شده از لیگ برتر بارها تیم‌ها و مربیان خارج از مدار قهرمانی با نتایجی که برابر تیم‌های مدعی کسب کردند در هفته‌ها و بازی‌های آخر سرنوشت قهرمانی را عوض کردند. استقلالی‌ها در انزلی مغلوب ملوان شدند و پرسپولیس‌ها درورزشگاه آزادی فجر سپاسی را با یک گل شکست دادند تا در بازی آخر، صدرجدول و قهرمانی اولین دوره لیگ بر را از آبی‌ها و مرحوم منصور پورحیدری بگیرند.در لیگ سوم استقلال اهوازهمنام تهرانی اش را متوقف کرد اما از دیگر مدعی یعنی پاس تهران شکست سنگینی را متحمل شد تا سبز قبا‌های پایتخت اولین و آخرین قهرمانی‌شان در لیگ برتر را جشن بگیرند. در لیگ ششم یک هفته مانده به پایان بازی ها، استقلال اهواز تا دقیقه 88 با یک گل از مس کرمان پیش بود، اما در این دقیقه کمک پرچم خود را به نشانه گل مساوی تیم میهمان بالا برد تا جام قهرمانی از استقلال اهواز به سایپا دست به دست شود. درهفته آخر لیگ هفتم پرسپولیسی‌ها در دقیقه 96 دروازه سپاهان را باز کردند تا در آخرین دقایق قهرمانی از زرد پوشان اصفهانی به قرمز پوشان تهرانی برسد. در لیگ ششم فولاد خوزستان در هفته آخر ترمز ذوب‌آهن را کشید و استقلال در مشهد پدیده را برد تا آبی‌های تهران دومین قهرمانی‌شان در لیگ را جشن بگیرند و امیر قلعه‌نویی در یک جمله به یادماندمی بگوید«مجید جلالی خیلی مرد است.» این قبیل اتفاق‌ها بارها و بارها در لیگ تکرار شده که آخرین نمونه‌اش به لیگ پانزدهم بر می‌گردد که پرسپولیس در ایستگاه آخر به نفت تهران باخت تا استقلال خوزستان قهرمان شود. جز معدود دفعاتی که تیم‌ها با اقتدار به قهرمانی لیگ برتر رسیده‌اند، همیشه در اوج رقابت و جدال بر سر قهرمانی، یک مربی و یک تیم نقش تعیین کننده ای در دست به دست شدن جام بین تیم‌ها داشته است. در لیگ نزدیک و پر فشار هجدهم هم ممکن است هرکدام از تیم‌ها و مربیانی که در 6 بازی باقی مانده برابر تیم‌های مدعی قرار می‌گیرند، سرنوشت و مسیر قهرمانی را عوض کنند. 6 مربی پرسپولیسی و تیم هایشان نقش تعیین کننده ای در تیم قهرمان دارند.رضا مهاجری و ماشین سازی هم با 4 رقیب تراکتور بازی می‌کنند. 

ماشین سازی تبریز / رضا مهاجری

5 تیم مدعی و بالا نشین لیگ، جدا از بازی‌های مستقیم و رو دررو، با 11 تیم مختلف لیگ بازی دارند. نقش و تاثیر گذاری بعضی تیم‌ها و مربیان به واسطه رویارویی بیشتر با تیم‌های مدعی پر رنگ‌تر است. بعضی هم به واسطه این‌که سد راه استقلال و پرسپولیس می‌شوند نقش مهمی در معادلات قهرمانی لیگ هجدهم دارند.در این زمینه رضا مهاجری و ماشین سازی تبریز نقش اول را بازی می‌کنند. آن‌ها غیر از تراکتور سازی با دیگر تیم‌های مدعی قهرمانی بازی دارند. استقلال، سپاهان،پرسپولیس و پدیده که با تراکتورسازی رقابت دارند و تیم دوم تبریز که مالک آن با مالک باشگاه تراکتورسازی مشترک است، با امتیاز گرفتن و متوقف کردن رقبا به ویژه پرسپولیس، می‌تواند به قهرمان شدن پرشورها کمک کند.

سایپا/ علی دایی

سایپا که با گرفتن یک تساوی از استقلال، تا حدود زیادی آبی پوشان را از کورس قهرماتی عقب انداخت، با 3 مدعی دیگر هم بازی دارد. آن‌ها شنبه به مصاف پرسپولیس می‌روند و شهریار قول داده تا برابر تیم سابق اش هم محکم بازی کند. شهریار اگر از پرسپولیسی‌ها هم امتیاز بگیرد معادله قهرمانی از این هم پیچیده‌تر خواهد شد. سایپا و علی دایی با سپاهان و پدیده خودرو هم بازی دارند. نگاه استقلالی‌ها و تبریزی‌ها به عملکرد تیم شهریار در این 3 بازی دوخته شده است.

ذوب‌آهن اصفهان/ علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان که یکبار در لیگ پانزدهم موفق شده رویای قهرمانی پرسپولیسی‌ها و برانکو را بر باد دهد این فصل هم با قرمز پوشان بازی تعیین کننده ای دارد.به‌خصوص که ذوب‌آهن این روزها اوج گرفته است. جلب‌تر این‌که آن‌ها در خانه پذیرای پروفسور و شاگردانش خواهند بود.اگرعلیمنصور بازهم از پرسپولیس امتیاز بگیرد دوباره محبوب استقلالی‌ها خواهد شد. ذوب یک بازی دیگر هم با تیم دوم جدول دارد و به مصاف تراکتور سازی خواهد رفت. به این ترتیب تا حدود زیادی سرنوشت قهرمانی لیگ دست منصوریان و ذوب‌آهن است. علاوه بر استقلالی ها، سپاهان اصفهان هم چشم به بازی‌های همشهری اش دوخته است.

پارس‌جنوبی جم/ مهدی تارتار

پارس‌جنوبی جم که در نیم‌فصل اول خودش بین مدعیان بود و هنوز هم روی کاغذ‌شانس کسب سهمیه آسیایی را دارد، 2 بازی حساس با پرسپولیس و تراکتورسازی انجام خواهد داد. مهدی تار تار که خودش پرسپولیس است و برای تیم سابق اش در لیگ هم آرزوی موفقیت و قهرمانی کرده نقش پررنگی در تعیین قهرمان لیگ هجدهم دارد. چشم 3 مدعی دیگر به ویژه استقلالی و سپاهانی به بازی‌های پارس جم با قرمز‌های تهران و تبریز دوخته شده است.

سپیدرور رشت / نادر دست نشان

سپیدرود رشت که خودش برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد، در معادلات بالای جدول و تعیین قهرمان هم نقش پر رنگی دارد و تاثیر گذار است. آن‌ها با تراکتور سازی تبریز بازی دارند و قرمز پوشان رشت و تبریز جدال تعیین کننده ای با یکدیگر خواهند داشت که چشم تمام تیم‌های بالا و انتهای جدول به آن دوخته شده است. برخلاف تیم هایی که‌اشاره شد، سپیدرود نه برای اعاده حیثیت و منافع دیگر تیم‌ها که برای خودش مجبور است با تمام توان به میدان برود تا بلکه بتواند برای بقا از حریفان امتیاز جمع کند. قرمزهای رشت در هفته آخر هم میهمان استقلال هستند و در دیدار هفته پایانی می‌توانند معادلات بالا و پایین جدول را بهم بریزد.

استقلال خوزستان/ محمد علوی

استقلال خوزستان هم شرایطی مشابه سپیدرود دارد. محمد علوی مربی جدید این تیم که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد برای نجات دادن تیمش از سقوط باید از تمام بازی‌های باقی مانده‌امتیاز بگیرند. مربی جوان آبی پوشان اهوازی برای نجات تیمش چاره ای ندارد جز این‌که یقه سپاهان و استقلال را هم بگیرد. چشم سایر مدعیان به این 2 بازی است تا شاید با متوقف شدن آبی و زرد ها، این دو تیم از کورس قهرمانی خارج شوند.

آقا معلم،امپراطور و 3 نفر دیگر

نساجی مازندران یک بازی مستقیم با پدیده خودرو مشهد دارد تا شاید بازهم آقا معلم در تعین تیم قهرمان تاثیر گذار باشد. شاید استقلالی‌ها آخر فصل بازهم بگویند که مجید جلالی خیلی مرد است! افشین قطبی و فولاد خوزستان هم در معادلات قهرمانی تاثیر دارند.آن‌ها باید با تراکتور سازی مصاف بدهند و اگر بتوانند اصلی ترین رقیب پرسپولیس را متوقف کنند، افشین امپراطور یکبار دیگر در قلب هواداران قرمز جا باز می‌کند. البته قطبی و فولاد با امتیاز گرفتن احتمالی از تراکتور سازی به استقلال و سپاهان و پدیده هم خدمت خواهند کرد.علیرضا مرزبان دیگر مربی پرسپولیسی لیگ برتر با تیمش نفت مسجد سلیمان به مصاف تیم سابق اش یعنی پدیده می‌رود. بیش از همه چشم استفقلالی و سپاهانی‌ها به این بازی است. پیکان و حسین فرکی هم در معادلات قهرمانی هستند. بازیکن سابق پرسپولیس با امتیاز گرفتن از تراکتور سازی می‌تواند قرمز‌ها را خوشحال کند و در راه قهرمانی کمک حال برانکو باشد که سالها در تیم‌ملی دستیار او بود.اگر برانکو که خودش در بطن جدال قهرمانی است را فاکتور بگیریم، سرجیو تنها مربی خارجی لیگ برتر است که در 6 هفته باقی مانده نقش تعیین کننده ای در معادلات قهرمانی دارد. صنعت نفت یک بازی با استقلال دارد و در آبادان میزبان شفر و شاگردانش خواهد بود. این بازی برای دیگر مدعیان به ویژه پدیده و سپاهان بسیار مهم است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز