خبرگزاری کار ایران

استقلال با پاتوسی به آسیا رسید

بلک اند بلو علیه الدوحیل؛ جنگ با رفقای بن عطیه!

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۷۷

الدوحیل برای موفقیت در آسیا دست به خریدهای بزرگی زده و مهدی بن عطیه کاپیتان مراکش که در جام جهانی 2018 روسیه هم برابر ایران به میدان رفت را به خدمت گرفته است.

به گزارش ایلنا،جنگ ستارگان. این نام خوبی است که می‌توان روی مسابقه الدوحیل و استقلال گذاشت. این دو تیم در حالی از ساعت ۱۸:۴۵ اولین بازی خود در گروه C لیگ قهرمانان آسیا 2019 را در ورزشگاه عبدا... بن ناصر بن خلیفه دوحه برگزار می‌کنند که به نظر می‌رسد که ستاره‌های خارجی دو تیم در این مسابقه، بسیار تعیین کننده و اثرگذار باشند. دیداری که آن را روشن ایرماتف ازبکستانی قضاوت خواهد کرد.

الدوحیل برای موفقیت در آسیا دست به خریدهای بزرگی زده و مهدی بن عطیه کاپیتان مراکش که در جام جهانی 2018 روسیه هم برابر ایران به میدان رفت را به خدمت گرفته است. این مدافع سرشناس و سابق رم، بایرن مونیخ و یوونتوس در حالی که منچستر یونایتد هم سخت به دنبالش بود، با مبلغ هنگفتی به قطر آمده تا سال‌های پایانی فوتبال خود را در حاشیه خلیج فارس دنبال کند. الدوحیل در کنار بن عطیه از  هموطنش یوسف العربی هم در خط حمله سود می‌برد. در کنار آنها بازیکنان خارجی دیگر مانند نام تائه هی کره‌ای، ادمیلسون جونیور برزیلی، فهد وعد و حسن المیاهی عراقی در خط هافبک و شو ناکاجیما ژاپنی در خط حمله این تیم حضور دارند. تیمی که هدایتش را روی فریرا مربی 43 ساله پرتغالی بر عهده دارد و امیدوار است با این بازیکنان تیمش را به موفقیت برساند.

اما در مقابل استقلال هم خط حمله ا‌ش قابل کنترل نیست و مهار مهاجمان زهردار آبی‌ها سخت‌ترین کار برای مدافعان الدوحیل خواهد بود. آیاندا پاتوسی ستاره بی چون و چرای استقلال در بازی‌های اخیر این تیم بوده که روی هفت گل از هشت گل استقلال در سه بازی گذشته تاثیرگذار بوده و هواداران آبی را بسیار امیدوار کرده که تیم‌شان را در لیگ و آسیا به موفقیت برساند. در کنار این بازیکن آفریقایی، گادوین منشا و ایسما هم حضور دارند که آبی‌ها را برای رسیدن به گل و پیروزی امیدوار کرده‌اند. جالب این که الدوحیل که فصل گذشته در حالی مقابل پرسپولیس سه بر یک شکست خورد که یکی از آن گل‌ها را هم منشا زد و این بازیکن بهتر از همه استقلالی‌ها این تیم را می‌شناسد. البته در این مسابقه اللهیار صیادمنش به دلیل مصدومیت غایب است و باید دید وینفرد شفر که فصل گذشته نیز با استقلال در آسیا حضور داشته، در این فصل می‌تواند رویای بزرگ استقلالی‌ها را محقق کند یا خیر.

اما درباره الدوحیل باید گفت که این تیم یکی از تیم‌های قدرتمند فوتبال قطر است که با نام الشرطه تاسیس شده بود و در سال ۲۰۰۹ به لخویا تغییر نام داد و پس از آن نیز در سال ۲۰۱۷ با ادغام ۲ باشگاه لخویا و الجیش به الدوحیل تغییر نام یافت. این تیم امسال هم با این امید در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده تا بتواند در این رقابت‌ها بدرخشد و به قهرمانی برسد. الدوحیل در حال حاضر با 31 امتیاز در رده دوم لیگ ستارگان قطر قرار دارد، از هشت مسابقه‌اش فقط یک باخت داشته و در آخرین بازی هم شش بر صفر الاهلی را شکست داده است. ضمن این که الدوحیل تاکنون 16 بار مقابل تیم‌های ایرانی بازی کرده که 7 برد، 5 باخت و 4 تساوی حاصل کار تیم قطری در این بازی‌ها بوده است.

در مقابل استقلال هم که تنها تیم دو ستاره فوتبال ایران است، تیمی است که این روزها در وضعیت بسیار خوبی از لحاظ فنی به سر می‌برد. آبی‌پوشان پایتخت، به تیمی هماهنگ و بی‌رحم تبدیل شده‌اند که این موضوع باعث شده تا استقلال هم در 8 مسابقه قبلی خود 7 برد به دست بیاورد و فقط یک بازی را باخته باشد و با 37 امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرد. آبی‌پوشان هرچند به عقیده کارشناسان در گروه مرگ آسیا قرار گرفته اما آبی‌پوشان ایرانی به دنبال زندگی در این گروه هستند. گفتنی است در دیگر مسابقه این گروه نیز از ساعت 18:50 العین امارات و الهلال عربستان در امارات به مصاف هم می‌روند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز